Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I hodebunnen er no dritt. :-(

Tror jeg har prøvd alt som er av sjampoer og kurer men det virker lite.

Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan få mindre flass?

Har alltid hatt det (siden jeg var liten) og føler meg lite lekker. :-(

Videoannonse
Annonse
Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg har selv psoriasis og det eneste som hjelper litt på hodebunnen er og ta noen behandlinger med salisylpomade.. Da løsner skorpene og du får pilket de bort.. Dette måtte jeg gjøre en gang i uken i mange år og etterpå bruker jeg dermovat oppløsning... Men noe som får det bort, har jeg enda ikke funnet

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du prøvd Psorinol fra helsekost. Det er to forskjellige. Begge virker veldig godt. Men jeg liker best den som er ment for å bruke hver dag. Den lukter bedre og er mye lettere å bruke.

Gjest Gjesta
Skrevet
Har du prøvd Psorinol fra helsekost. Det er to forskjellige. Begge virker veldig godt. Men jeg liker best den som er ment for å bruke hver dag. Den lukter bedre og er mye lettere å bruke.

Denne funker på meg!! :-)

Clea

Skrevet

Er det SÅ vanskeleg å bli kvitt altså? Har nett fått dette skitet eg, og fekk *springe for å sjå etter* Daivonex-oppløysing på resept. Det svir som rakkern når eg tar det på, så eg hadde då verkeleg håpa det skulle hjelpe...

Gjest Anonymous
Skrevet

Man blir aldri kvitt det. Det vil alltid være der, men man kan klare å holde det borte i perioder.

Gjest Moonshadow
Skrevet
Man blir aldri kvitt det. Det vil alltid være der' date=' men man kan klare å holde det borte i perioder.[/quote']

Noen gjør det.. Jeg har det hele tiden jeg... Lå på sykehuset i en og en halv mnd uten resultater.. Legene er ganske fortvila, for selv om jeg ikke har så sinnsykt mye, alltid, så har de aldri fått meg fri i perioder. Nå vil de ha meg på cellegiftkur, men det kan de bare glemme..

Gjest Anonymous
Skrevet

har hørt at silkeolje kan hjelpe, fås kjøpt i frisørsalong, tror de har det på magic på oslo city.

Skrevet

Jeg har hatt psoriasis i 25 år, og har vært gjennom alt av behandling.

Her er noen tips:

Ved psoriasis i hodebunnen: Først er det nyttig å fjerne skjell og flass. Det kan gjøres ved hjelp av 5 % salisyl hårolje. Behandlingen gjentas noen dager til skjellingen er borte. Deretter starter behandlingen med glukokortikoid-oppløsning. Det er vanlig å begynne med et sterkt preparat, for eksempel Betnovat®.

Ta 0,25dl hvetekimolje, og bland i 15 dråper essensiell furunålsolje. Smør så dette inn i hodebunnen om kvelden, og la det virke natten over. Neste morgen mass erer du hodebunnen inn med sjampo før du fukter håret. Og vask deretter håret på vanlig måte.

Einelåg kan benyttes mot flere plager, som for eksempel psoriasis, eksem og flass i hodebunnen.

• Ta grener fra einerbærbusk og kutt de opp slik at de måler 10-15 cm.

• Legg grenene med nåler og bær i en stor gryte.

• Fyll på med vann slik at grenene så å si er dekket.

• La dette koke i ca. 3 timer før du siler av einelågen.

• Avkoket helles på flasker og oppbevares kaldt.

Avkoket kan brukes som balsam i hår og hodebunn etter at du har vasket håret. Einelågen skal IKKE vaskes ut av håret, du skal derimot la det tørke inn i hår og hodebunn. Einelåg kan være svært effektivt mot psoriasis, eksem og flass i hodebunnen.

Er plagene riktig ille kan einelåg brukes daglig inntil man oppnår bedring. Deretter kan det brukes 1-2 ganger i uken.

Håper det kommer til nytte!

Skrevet
Man blir aldri kvitt det. Det vil alltid være der' date=' men man kan klare å holde det borte i perioder.[/quote']

Eg veit. Men eg meinte altså om det var SÅ vanskeleg å bli kvitt eit utbrot, om du skjønar... Eg har liksom planlagt at dette skal bli borte, og så skal det ta årevis før neste utbrot kjem... :wink: Nei, men skal i alle fall prøve salisyl hårolje - det tipsa ikkje legen meg om!

Skrevet

Takker for alle svarene! :D

Her var det mange råd. Skal prøve meg på den Psorinol først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...