Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har tatovering?

Jeg er ganske sikker på at jeg ønsker en tatovering. Jeg har tenkt meg fram til motiv, men bå be tatovøren om å tegne noe etter mine ideer (det er vel det beste så man slipper å ende opp med et motiv som "alle" har).

Det jeg lurer på er vel egentlig bare hvordan jeg går fram? Hvordan kan jeg vite hvilket tatoveringssted jeg skal velge? Hva må jeg regne med prismessig og tidsmessig?

Og så lurer jeg på om noen har erfaringer med å tatovere over arr eller i nærheten av arr? Går det i det hele tatt an?

Anonymous poster hash: 549cf...196
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en tatovering på ryggen. Den ble tegnet av tatovøren, etter mine tanker og ideer. Er utrolig fornøyd med den. Hadde kontakt med tatovøren på forhånd og fikk ham anbefalt av en venninne som også har en tatovering av ham. Kikket mye på bilder av tatoveringer han hadde gjort tidligere, for å se om jeg likte stilen.

Jeg sendte en mail, hørte om han var ledig og om han kunne tegne tatoveringen min. Når det var gjort diskuterte vi litt frem og tilbake rundt motivet, fargevalg etc. Når han hadde tegnet utkast ga han meg også en prisramme, med en makspris som han ikke kom til å overskride.

Skrevet

Kostet det ekstra dersom tatovøren tegner enn om det er en mer masseprodusert tatovering?

Skrevet

Kostet det ekstra dersom tatovøren tegner enn om det er en mer masseprodusert tatovering?

Jeg kan ikke si jeg spurte om det, for jeg visste hva jeg hadde lyst på. Tror heller ikke tatovøren min hadde noen masseproduserte tilgjengelig :P

Skrevet (endret)

Er det noen her som har tatovering?

Jeg er ganske sikker på at jeg ønsker en tatovering. Jeg har tenkt meg fram til motiv, men bå be tatovøren om å tegne noe etter mine ideer (det er vel det beste så man slipper å ende opp med et motiv som "alle" har).

Det jeg lurer på er vel egentlig bare hvordan jeg går fram? Hvordan kan jeg vite hvilket tatoveringssted jeg skal velge? Hva må jeg regne med prismessig og tidsmessig?

Og så lurer jeg på om noen har erfaringer med å tatovere over arr eller i nærheten av arr? Går det i det hele tatt an?

Det er ikke enkle svar på spørsmålene dine TS.

Først bør du finne ut sånn ca. hva du vil ha.

Så bør du finne noen som gjør den stilen på en måte du liker.

Deretter bør du ta kontakt med vedkommende for å høre om ventetid, pris, om vedkommende ønsker å gjøre en slik tatovering og ikke minst, hvis du planlegger større arbeid, så bør dere komme overens på en ok måte, dere skal tross alt bruke endel timer sammen og du skal bokstavelig talt ha noen tett på kroppen din.

Endret av Kim
Skrevet

Husk å ha ideene hundre prosent klare slik at du ikke forvirrer tatovøren, og slik at h*n forstår hva du mener og tegner det slik du vil ha det. Viktig at du har en god dialog og kommuniserer bra med personen som skal tatovere deg. Det koster å tatovere seg, det er langt ifra billig - og om du syns det er for billig, får du nok en tatovering deretter. Gode tatoveringer er sjeldent billige for å si det slik. Hva tatoveringen din kommer til å koste vet ingen andre enn personen som tatoverer deg. Søk litt på nettet og finn det studioet som er på topp når det gjelder hygiene og bra personale. Om du går inn på et studio og det er skitt på gulvet og veggene, og tatovøren ikke bruker hansker når han tatoverer, så sier det seg selv at det ikke er noen god idè å sette seg ned i stolen der.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...