AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #1 Skrevet 20. februar 2014 Jeg lurer på om dette kan stemme til dels. Menn vil nok oftere ønsker gutt fordi at de kan reise på fisketur, lekeslost og nostalgi. Mens kvinner vil oftere ha jenter litt av samme grunn. Men alle helst et av hvert kjønn, på grunn at en har lyst på begge opplevelsene Anonymous poster hash: 6a6d1...2c8
Schadenfreude Skrevet 20. februar 2014 #2 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Jeg lekeslåss med sønnen min, men fisketur kommer verken faren eller jeg å ta ham med på. Vi lager også mat og baker sammen, og han syns det er kjempestas å ordne håret. Hva vil du egentlig frem til? Endret 20. februar 2014 av Schadenfreude 2
lisske Skrevet 20. februar 2014 #3 Skrevet 20. februar 2014 Kjæresten min ønsker seg veldig en jente, men han kan ikke forklare hvorfor. Han ønsker at jenta kommer først. Jeg tenker at det ikke spiller noen rolle, men ønsker meg en av hvert kjønn. Om jeg skulle valgt hadde jeg nok ønsket meg en gutt først, dette fordi jeg har en så flott gudsønn som jeg har vært mye med(øvd meg litt på ).
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #4 Skrevet 20. februar 2014 Det stemmer nok for noen, men ikke for alle. Her vil jeg ha gutt og mannen jente. Anonymous poster hash: c2485...1dd
Marie90 Skrevet 20. februar 2014 #5 Skrevet 20. februar 2014 Tror mange haaper aa faa en av eget kjonn, noen vil jo ogsaa ha en de kan mer direkte overfore sine livserfaringer paa. Er jo ogsaa nok av folk som vil "leve paa nytt" gjennom barna sine. Jeg vil veldig gjerne ha en gutt. Hadde ingen brodre da jeg vokste opp og ser for meg en storebror til barna mine. Tror noen ogsaa kan synes det er utfordrende med barn av motsatt kjonn. En fyr jeg datet sa at ideen om aa oppdra en jente, hvor saarbar hun er, og hvor ille menn kan oppfore seg, skremte livet av ham. Med en gutt ville han ha mer kontroll. 1
Sushi Skrevet 20. februar 2014 #6 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Det er kanskje sånn for folk som er veldig tradisjonelle av seg og fyller de gamle kjønnsrollene. For oss var det ikke slik. Vi ønsket oss nok begge jente første gangen - særlig mannen. Nå med nummer to hadde han kanskje lyst på en jente til, mens jeg så fordeler med begge deler og nå gleder meg veldig til å få en gutt. Han gleder seg han også, altså Må legge til at det på ingen måte var et veldig uttalt ønske om kjønn noen av gangene, eller sånn at vi ikke ville ha det ene kjønnet. Vi tenker jo som så at kjønn egentlig er helt uviktig, personligheten styres av så mye annet. Endret 20. februar 2014 av Sushi 1
~white lady~ Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 Jeg tar gjerne en gutt til, de kan jeg Mannen har alltid hatt lyst på ei lita jente, som ligner mora (meg) Men faktisk så er kjønn helt irrelevant, så lenge ungen er frisk og velskapt.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #8 Skrevet 21. februar 2014 Jeg har alltid villet ha gutt og håper lille i magen er en gutt til. Kanskje har det noe med at jeg alltid har vært litt guttejente og hatt flest guttevenner i alle år. Ifølge min mor som har to av hver så er også gutter mye enklere og mindre komplisert å oppdra. Og det hadde jo vært enkelt å slippe å kjøpe så mye nye klær ;-)Anonymous poster hash: d2cb5...f44
Alice123 Skrevet 21. februar 2014 #9 Skrevet 21. februar 2014 Om jeg først skal ha barn tenker jeg det er praktisk at alle har samme kjønn. Da kan klær og utstyr gå i arv/deles og de blir lanskje kompiser/venninner når de blir større.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #10 Skrevet 21. februar 2014 Jeg ville ha jente, og mannen min ville ha gutt. Det kan kanskje ha noe å si at jeg har 2 brødre men ingen søstre. Jeg vant, om noen skulle lure. Anonymous poster hash: 780d2...00f
Vera Vinge Skrevet 21. februar 2014 #11 Skrevet 21. februar 2014 Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig at damer helst vil ha jente og menn helst vil ha gutt, men at de aller fleste blir veldig fornøyd når det kommer til stykket uansett, og at barnet da ikke kunne hatt noe annet kjønn. Selv har jeg vært likegyldig til kjønn begge gangene, da jeg vet at det er mye annet som spiller inn på barns personlighet. Mao kan man ikke vite så mye om hvordan barnet blir basert på kjønnet alene. Da jeg ventet nr to, hadde jeg egentlig heller ingen preferanser. Annet enn at jeg kanskje holdt en liten knapp på en gutt til, fordi jeg syns det virker koselig å ha et søsken av samme kjønn.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #12 Skrevet 21. februar 2014 Jeg ser alltid for meg ei jente når jeg ser for meg fremtidige barn, men tror ikke det er så nn at jeg heller vil ha jente. Bare er mer naturlig for meg. Anonymous poster hash: 6131d...715
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #13 Skrevet 21. februar 2014 Jeg er jente og vil helst ha et av hvert kjønn, rekkefølge spiller ingen rolle. Om jeg bare kunne valgt mellom en datter eller en sønn, ville jeg valgt en sønn. Anonymous poster hash: 1cb23...c10
Timseh Skrevet 21. februar 2014 #14 Skrevet 21. februar 2014 Jeg er kvinne og håpet på gutt! Og det fikk jeg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå