AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #1 Skrevet 20. februar 2014 For en tid tilbake ble jeg, etter mange år med hårfarging, allergisk mot hårfarge. Det jeg lurer på er om noen vet at om det er trygt å farge håret et par cm fra hodebunnen? Eller vil hårfargen trekke innover i håret slik at det kommer i kontakt med huden likevel? Eller vil nyfarget hår smitte av såpass på huden på nakke og skuldre at jeg kan reagere av det? Det er snakk om å kun farge underhåret, så da synes det jo ikke om et par cm innerst ikke er farget. Savner å ha litt farge i, ser så mye freshere ut med litt kontraster. Anonymous poster hash: cd1b3...ad8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #2 Skrevet 20. februar 2014 Spørs vel helt hvor allergisk du er? En venninne jobbet som frisør og ble så allergisk at hun hovnet opp i hele ansiktet av å jobbe med kunder som skulle ha farge, selv om hun brukte hansker etc. Allergien roet seg for henne nr hun sluttet å jobbe som frisør, så hun kan farge håret sitt uten å se ut som et monster etterpå. Skal du farge selv eller i salong? Jeg ville tatt en allergitest som det alltid står om på hjemmefargingspakkene først Anonymous poster hash: 3d60c...330
Pomelo Skrevet 20. februar 2014 #3 Skrevet 20. februar 2014 Du skal jo helst holde deg unna hvis du er allergisk.
Unika Skrevet 20. februar 2014 #4 Skrevet 20. februar 2014 Jeg ville aldri tatt sjansen. Allergi har en tendens til å balle på seg, ved å pushe kroppen tror jeg du kan, i verste fall, pådra deg mer allergi (også for andre ting!).
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #5 Skrevet 20. februar 2014 Hvis du har hatt en reaksjon så kan den neste bli verre. Folk har faktisk havnet på sykehuset med alvorlige reaksjoner. Mener at enkelte frisører selger hårfarger som passer de som er allergisk. Synes ikke du bør gjøre det. Om du farger ettervekst så vil fargen komme i kontakt med huden. Anonymous poster hash: 26ba9...fa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå