Gjest M.E syke Skrevet 20. februar 2014 #1 Skrevet 20. februar 2014 Det er sikkert 100 vis av slike poster, men jeg må bare blåse av meg frustrasjonen. Jeg har fått gjeldsordning, kjempeglad, jeg har fått for 5 år, og det betyr at namsmannen har forhandlet for meg slik at de som jeg skylder penger får men noen av inkassoselskapene får ikke fullt men hovedkreditor får da hun har forhandlet ned til hoveddomstolen( hovedkravet) Så ingen av de taper penger. Men så får eg en mail i dag, et inkasso selskap som sender meg et krav på mail, på 32000 med betalingsgfrist om 1 uke. Greit nok, kravet er på 3000 kroner og det er 5 år gammelt. Jeg kontakter de og de sier at nei de liker ikke denne ordningen med gjeldsordningen, for de taper så mye penger, og de skal ha pengene sine. Jeg tar kontakt med namsmannen og hun får frem til hovedkravet i løpet av 10 min, de godtar dette, da de ikke har noe valg. Jeg har frivillig ordning. Greit nok, jeg betaler ut kravet over 2 ganger, tok første delen i dag. Men det som er mest forvilene oppi dette er at dette selskapet bevisst ikke melder inn kravene sine fordi de ikke liker en slik ordning. Men men Takk for at dere leste
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #2 Skrevet 20. februar 2014 Dette er helt din egen skyld, og kun din skyld. Uansett hvordan du vrir og vender på det skylder du noen penger de ikke får. Andre taper altså penger på at du er økonomisk udugelig, og nå tar staten det meste av regningen. Slutt å klage. Anonymous poster hash: 85b82...968 9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #3 Skrevet 20. februar 2014 Er kravet 5 år gammelt uten å være sikret med forliksdom, er det foreldet for lengst. Men du avbryter foreldelsen ved å inngå betalingsavtale. Da innrømmer du at kravet er reelt Uansett skal namsmannen bake dette inn i gjeldsordningen, slik at det prosentvis blir litt mindre til alle kreditorene. Skjønner ikke helt hva du mener med å betale det over 2 ganger? Da må du isåfall ta av livsoppholdet ditt og det skal du ikke trenge. Forstår ikke hvorfor et så gammelt krav kunne utebli fra gjeldsordningen?? Anonymous poster hash: e2e35...2d5 1
Gjest M.E syke Skrevet 20. februar 2014 #4 Skrevet 20. februar 2014 grunnen til at ikke dette var kommet med var fordi de ikke leser lysningsbladet og av den grunn ikke ser at de skal levere inn krav, det var det jeg mente at jeg syntes det er feil at de ikke gjør det fordi de er i mot gjeldsordning.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #5 Skrevet 20. februar 2014 Var kravet foreldet eller ikke? Uansett forstår jeg ikke at dette ikke blir tatt med i gjeldsordningen, da reglene for å ta med uteblitte krav er endret til det positive for skyldneren? Du måtte da være klar over dette kravet når du forhandlet under egenforsøket? Som forøvrig er et krav for å få gjeldsordning... Anonymous poster hash: e2e35...2d5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #6 Skrevet 20. februar 2014 Er kravet 5 år gammelt uten å være sikret med forliksdom, er det foreldet for lengst. Men du avbryter foreldelsen ved å inngå betalingsavtale. Da innrømmer du at kravet er reelt Uansett skal namsmannen bake dette inn i gjeldsordningen, slik at det prosentvis blir litt mindre til alle kreditorene. Skjønner ikke helt hva du mener med å betale det over 2 ganger? Da må du isåfall ta av livsoppholdet ditt og det skal du ikke trenge. Forstår ikke hvorfor et så gammelt krav kunne utebli fra gjeldsordningen?? Anonymous poster hash: e2e35...2d5 Jeg er ikke sikker så ta alt jeg skriver her med en klype salt, men jeg mener å ha lest i en annen tråd at de kan sitte på gjerdet i 10 år før fristen for å kreve inn pengene går ut, og at skyldner selv har ansvar for å få med alle kreditorer i gjeldsordningen. Noe som visstnok kan være veldig vanskelig da de forskjellige kreditorer selger gjeld til hverandre. Anonymous poster hash: 3fab2...595
Pengebingen Skrevet 20. februar 2014 #7 Skrevet 20. februar 2014 Hvorfor synes du det er feil at de er imot gjeldsordning? Klart de er, de får ikke pengene sine. Sett deg i bankens sko; Hvis du eide en bank, det var ditt levebrød, å låne ut penger, og å tjene på det, hvor glad ville du vært for gjeldsordninger som medfører at du ikke fikk den forventede inntjeningen? Ikke glad for å si det sånn. Samtidig beregner bankene selvsagt inn den risikoen og tar betalt for det med høye renter på forbrukslån osv, men allikevel. De vil tjene mest mulig, det er jobben deres. Så det er jo ikke banken som er teit her. Det må vel være den som låner penger av noen og ikke betaler tilbake som oppfører seg dårlig? Det er lett å innbille seg at å låne av en bank er noe helt annet enn å låne av f.eks en kompis, men samtidig så er et lån et lån. Du skylder penger til vedkommende. Du kan ikke forvente at vedkommende er fornøyd med å ikke få tilbake pengene sine med renter, da det var avtalen dere inngikk. Ja du signerte garantert på den avtalen. Du må slutte å skylde på andre for situasjonen du er i, hvis ikke du ser at det helt og holdent er din feil og ditt problem, så er har du ikke lært mye av dette. Ta tak i deg selv, det er faktisk den eneste personen du kan endre noe ved 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #8 Skrevet 20. februar 2014 Forøvrig er det min mening at gjeldsordning er en bra ting. Jeg har det selv og er svært fornøyd med både livsopphold og at gjelden forsvinner. Det er mange måter å havne utpå glattisen på.... Anonymous poster hash: e2e35...2d5
Gjest M.E syke Skrevet 20. februar 2014 #9 Skrevet 20. februar 2014 Hvorfor synes du det er feil at de er imot gjeldsordning? Klart de er, de får ikke pengene sine. Sett deg i bankens sko; Hvis du eide en bank, det var ditt levebrød, å låne ut penger, og å tjene på det, hvor glad ville du vært for gjeldsordninger som medfører at du ikke fikk den forventede inntjeningen? Ikke glad for å si det sånn. Samtidig beregner bankene selvsagt inn den risikoen og tar betalt for det med høye renter på forbrukslån osv, men allikevel. De vil tjene mest mulig, det er jobben deres. Så det er jo ikke banken som er teit her. Det må vel være den som låner penger av noen og ikke betaler tilbake som oppfører seg dårlig? Det er lett å innbille seg at å låne av en bank er noe helt annet enn å låne av f.eks en kompis, men samtidig så er et lån et lån. Du skylder penger til vedkommende. Du kan ikke forvente at vedkommende er fornøyd med å ikke få tilbake pengene sine med renter, da det var avtalen dere inngikk. Ja du signerte garantert på den avtalen. Du må slutte å skylde på andre for situasjonen du er i, hvis ikke du ser at det helt og holdent er din feil og ditt problem, så er har du ikke lært mye av dette. Ta tak i deg selv, det er faktisk den eneste personen du kan endre noe ved Jeg syntes det er rart at du uttaler deg om jeg har lært av dette eller ikke. Hva vet du egentlig om det? Jeg har lært tro meg, men det jeg fikk vite er at de heller ikke svarer på når man sender en slik epost til [email protected] for å få gjeldsordning, derfor var jeg ikke klar over kravet, da jeg ikke har hørt fra de på 4 år. Så kravet var ikke foreldet. Jeg skylder ikke på noen andre når det gjelder gjelden min, den svarer jeg for selv, jeg har jobbet for å få dette til, og jeg sendte ut forslag til alle som jeg fikk svar fra men det var 2 av de som sa nei, og den ene anbefalte gjeldsordningen. Jeg forstår at jeg er ansvarlig selv, og jeg forsøkte å forhandle om gjelden. Men når de ikke gir svar fra seg, ikke svarer på noe, og først nå kommer med nytt krav. Vel hva kan jeg gjøre? Som jeg sa , alle hoveddomstolene blir dekt så alle hovedskyldere får beløpene sine.
Gjest M.E syke Skrevet 20. februar 2014 #10 Skrevet 20. februar 2014 Jeg er ikke sikker så ta alt jeg skriver her med en klype salt, men jeg mener å ha lest i en annen tråd at de kan sitte på gjerdet i 10 år før fristen for å kreve inn pengene går ut, og at skyldner selv har ansvar for å få med alle kreditorer i gjeldsordningen. Noe som visstnok kan være veldig vanskelig da de forskjellige kreditorer selger gjeld til hverandre. Anonymous poster hash: 3fab2...595 Det stemmer dette, og ja det er ikke enkelt å finne ut hvem, hva , hvor. Jeg sendte en epost til [email protected] og de sender dette ut til alle inkassoselskap for å innhente oversikt for meg, disse svarer men ikke dette selskapet nei. De lot bevisst å ikke høre fra seg på¨laang tid, heller ikke svare på den forspørselen.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #11 Skrevet 20. februar 2014 Jeg syntes det er rart at du uttaler deg om jeg har lært av dette eller ikke. Hva vet du egentlig om det? Jeg har lært tro meg, men det jeg fikk vite er at de heller ikke svarer på når man sender en slik epost til [email protected] for å få gjeldsordning, derfor var jeg ikke klar over kravet, da jeg ikke har hørt fra de på 4 år. Så kravet var ikke foreldet. Jeg skylder ikke på noen andre når det gjelder gjelden min, den svarer jeg for selv, jeg har jobbet for å få dette til, og jeg sendte ut forslag til alle som jeg fikk svar fra men det var 2 av de som sa nei, og den ene anbefalte gjeldsordningen. Jeg forstår at jeg er ansvarlig selv, og jeg forsøkte å forhandle om gjelden. Men når de ikke gir svar fra seg, ikke svarer på noe, og først nå kommer med nytt krav. Vel hva kan jeg gjøre? Som jeg sa , alle hoveddomstolene blir dekt så alle hovedskyldere får beløpene sine. Om du ikke har hørt noe fra de på 4 år og kravet ikke har vært gjennom utleggsforretning, er det foreldet. Dette er hevet over all tvil. Om det derimot har vært gjennom utleggsforretning er foreldelsesfristen 10 år. Har kravet vært gjennom utleggsforretning? Eller har du bare fått purringer fra inkassoselskapet? Må ta et forbehold: Foreldelsesfristen på 3 år gjelder ikke i rene pengekrav. F.eks lån o.l. Er dette et kredittkort e.l gjelder fristen på 10 år. Anonymous poster hash: e2e35...2d5
Gjest M.E syke Skrevet 20. februar 2014 #12 Skrevet 20. februar 2014 Om du ikke har hørt noe fra de på 4 år og kravet ikke har vært gjennom utleggsforretning, er det foreldet. Dette er hevet over all tvil. Om det derimot har vært gjennom utleggsforretning er foreldelsesfristen 10 år. Har kravet vært gjennom utleggsforretning? Eller har du bare fått purringer fra inkassoselskapet? Må ta et forbehold: Foreldelsesfristen på 3 år gjelder ikke i rene pengekrav. F.eks lån o.l. Er dette et kredittkort e.l gjelder fristen på 10 år. Anonymous poster hash: e2e35...2d5 Bare purringer. Men jeg har nå ordnet det, jeg snakket med advokaten min, da jeg ikke var enig med namsmannen, og han tok en tlf, det hjelper å ha det rette navnet og vips mer eller mindre var kravet vekk. Og selv om jeg skriver det enkelt så er det ikke så enkelt inni meg.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #13 Skrevet 20. februar 2014 Vips, så var kravet vekk?? Hva mener du? Anonymous poster hash: e2e35...2d5
Gjest M.E syke Skrevet 20. februar 2014 #14 Skrevet 20. februar 2014 Advokaten min fikk fjernet kravet. De trakk seg.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #15 Skrevet 20. februar 2014 Ok, det var da bra. Syns likevel dette er en snål gjeldsordning, siden alle kreditorene sine får det de har krav på? Da kunne du jo bare ha inngått en nedbetalingsavtale med dem. Det er jo det du egentlig har fått til. ikke en gjeldsordning der man fysisk kvitter seg med gjelden...? Min gjeldsordning sanerer 2.5 mill på 5 år. Anonymous poster hash: e2e35...2d5
Gjest M.E syke Skrevet 20. februar 2014 #16 Skrevet 20. februar 2014 Ok, det var da bra. Syns likevel dette er en snål gjeldsordning, siden alle kreditorene sine får det de har krav på? Da kunne du jo bare ha inngått en nedbetalingsavtale med dem. Det er jo det du egentlig har fått til. ikke en gjeldsordning der man fysisk kvitter seg med gjelden...? Min gjeldsordning sanerer 2.5 mill på 5 år. Anonymous poster hash: e2e35...2d5 ja jeg har på mange måter en nedbetalingsordning,, men det er likevel en gjeldsordning. Jeg hadde ikke så mye som deg, men jeg er i varig ute av stand. Ja hvis man legger sammen summene på hovedkravene, deler de på antall mnd, det vil si 60 mnd og mnd beløpet så er det hva jeg skal betale. Så man kan si det sånn at inkassoselskapene får null, mens den jeg skylder penger får de .
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #17 Skrevet 20. februar 2014 Hva må du ut med hver måned da? Anonymous poster hash: e2e35...2d5
Gjest M.E syke Skrevet 20. februar 2014 #18 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Jeg er ute med 4300 Endret 20. februar 2014 av M.E syke
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #19 Skrevet 20. februar 2014 Ok, det var da bra. Syns likevel dette er en snål gjeldsordning, siden alle kreditorene sine får det de har krav på? Da kunne du jo bare ha inngått en nedbetalingsavtale med dem. Det er jo det du egentlig har fått til. ikke en gjeldsordning der man fysisk kvitter seg med gjelden...? Min gjeldsordning sanerer 2.5 mill på 5 år. Anonymous poster hash: e2e35...2d5 Hvordan har du klart å få så mye gjeld? Anonymous poster hash: 3fab2...595
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #20 Skrevet 20. februar 2014 Hvordan har du klart å få så mye gjeld? Anonymous poster hash: 3fab2...595 Kredittkort og lignende. Mye gammel moro, kan man si. Greide ikke betale tilbake og fikk gjeldsordning på 5 år. Anonymous poster hash: e2e35...2d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå