Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, dette lurer jeg fælt på. For jeg hører min mor si utallige ganger "la mannfolka jakte på deg".

Men i min verden føles dette utdatert. Jeg må ærlig innrømme at jeg har fulgt rådet mange ganger, men innser at når jeg ikke er tilgjengelig eller tar kontakt, er det dønn stille. Opplever overhodet ikke at mannen "jakter" hvis han får nei på en forespørsel.

Vet også om menn som kommer med type utsagn "nei, hvis hun vil ha meg må hun virkelig vise det, ellers gidder jeg ikke!". Også sitter de der da. Og venter.

Jeg har lært og erfart at det faktisk er jeg som må ta initiativ, og for Guds skyld ikke avvise en eneste gang. For da gir de opp.

Tiden må så absolutt ha forandret seg på dette området. Hva er deres erfaringer ang. dette?

Gjerne svar fra menn og ;)

Anonymous poster hash: 98062...dec

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg. Ingenting skjer hvis man ikke tar initiativ selv. Selv har jeg knapt blitt sjekket opp i hele mitt liv, så hvis jeg hadde fulgt din mors råd hadde jeg vært for alltid ensom.

Anonymous poster hash: 46499...2d7
  • Liker 4
Skrevet

Ja, og hvis jeg da sender en melding så får jeg umiddelbart svar hvis det har gått en stund uten kontakt.

Det virker som om menn ikke kan kunsten lenger, eller at ingenting er verdt kjempe for.

Anonymous poster hash: 4eee3...dd2

Skrevet

Det er mange som misforstår dette uttrykket. Dette skal ikke brukes helt i starten av sjekkingen. Hvis du avviser en kar du har gitt nummeret til når han ber deg ut er det lett å tolke det som at du ikke er interessert.

Det er først når dere har datet litt at han skal jakte på deg.

Jeg er for øvrig i mot slike leker. Enten viser man interesse eller så lar man være.

• Liker 3
Gjest New_Girl
Skrevet

Ja, og hvis jeg da sender en melding så får jeg umiddelbart svar hvis det har gått en stund uten kontakt.

Det virker som om menn ikke kan kunsten lenger, eller at ingenting er verdt kjempe for.

Hvorfor skal de "kjempe" for deg?

Når jeg traff mannen i mitt liv så trengte han ikke å jakte. Jeg tok han i mot med åpne armer og la aldri skjul på hvor interessert jeg var. Sånne spill har jeg aldri orket. Liker man hverandre så viser man interesse og tar like mye initiativ som den andre.

Jeg er ikke noen eventyrprinsesse som beilerne må sloss om.

• Liker 14
Skrevet

Det med å late som man er uinteressert for å få noen interessert er så utrulig tullete. Hadde en mann sagt nei til en date eller hva det måtte være så hadde jeg tolket det dithen at han ikke var interessert, så ville jeg respektert det og latt han være. Jeg antar mange menn tenker på samme måte.

Jeg vil ikke måtte kjempe meg til en date, da finner jeg heller noen som faktisk vil på date med meg.

Anonymous poster hash: 0d8f1...114
  • Liker 2
Skrevet

Vær så snill, ikke driv med slikt infantilt, idiotisk spill. Er du interessert, virk interessert. Er du ikke interessert, så avvis. Det er jævlig frustrerende og irriterende, og jeg går bare lei og gir faen når det skjer. Synes han det blir lite spennende eller masete, vel, da passer dere overhodet ikke sammen i utgangspunktet.

Hilsen mann.

Anonymous poster hash: 2e8bd...5ae
  • Liker 6
Skrevet

Nei, det er så absolutt ikke jeg heller. Men ærlig talt, litt må man jo kjempe. Hvis du i tillegg legger til litt "baggasje" osv osv, så lurer jeg på om hva som funker.

Selv har jeg alltid vært som deg, er jeg interessert så viser jeg det. Og de kjærestene jeg har hatt har vært det tilbake. Har aldri trengt å leke katt og mus.

Nå derimot, har jeg datet i ett år. Tatt mye initiativ, det skjer ingenting. Det er derfor jeg nå lurer på om jeg skal la han jakte på meg. For enten så får han panikk og føler han mister meg, eller så bryr han seg ikke, og det går over.

Men uansett, tilbake til jakting. Det er ikke sånn som før i tiden ihvertfall. Da man var på dans, og jentene satt på rekke og rad. Og ble bedt opp.

I Amerika kjører de stilen. Med dating, blomster, kurtisering osv osv. Hvis du i tillegg ser på skilsmisse-statistikken i Amerika kontra Norge, så ser man at det kanskje er lurt med såpass lang dating. Slik at man blir ordentlig godt kjent, før man kaster seg inn i noe.

Skrevet

Ja, dette lurer jeg fælt på. For jeg hører min mor si utallige ganger "la mannfolka jakte på deg".

Men i min verden føles dette utdatert. Jeg må ærlig innrømme at jeg har fulgt rådet mange ganger, men innser at når jeg ikke er tilgjengelig eller tar kontakt, er det dønn stille. Opplever overhodet ikke at mannen "jakter" hvis han får nei på en forespørsel.

Vet også om menn som kommer med type utsagn "nei, hvis hun vil ha meg må hun virkelig vise det, ellers gidder jeg ikke!". Også sitter de der da. Og venter.

Jeg har lært og erfart at det faktisk er jeg som må ta initiativ, og for Guds skyld ikke avvise en eneste gang. For da gir de opp.

Tiden må så absolutt ha forandret seg på dette området. Hva er deres erfaringer ang. dette?

Gjerne svar fra menn og ;)

Anonymous poster hash: 98062...dec

En del menn er rett opp og ned. Tar ikke kvinnen kontakt så kan de ta det som at de ikke bør gjøre det selv.

Funker gjerne dårlig å ''spille noe spill'' om du forstår. Vær deg selv, og rett fram ta det initiativet du egentlig ønsker. De vil elske det ;)

Skrevet

Nei, det er så absolutt ikke jeg heller. Men ærlig talt, litt må man jo kjempe. Hvis du i tillegg legger til litt "baggasje" osv osv, så lurer jeg på om hva som funker.

Selv har jeg alltid vært som deg, er jeg interessert så viser jeg det. Og de kjærestene jeg har hatt har vært det tilbake. Har aldri trengt å leke katt og mus.

Nå derimot, har jeg datet i ett år. Tatt mye initiativ, det skjer ingenting. Det er derfor jeg nå lurer på om jeg skal la han jakte på meg. For enten så får han panikk og føler han mister meg, eller så bryr han seg ikke, og det går over.

Men uansett, tilbake til jakting. Det er ikke sånn som før i tiden ihvertfall. Da man var på dans, og jentene satt på rekke og rad. Og ble bedt opp.

I Amerika kjører de stilen. Med dating, blomster, kurtisering osv osv. Hvis du i tillegg ser på skilsmisse-statistikken i Amerika kontra Norge, så ser man at det kanskje er lurt med såpass lang dating. Slik at man blir ordentlig godt kjent, før man kaster seg inn i noe.

Saken er at mange norske kvinner skyver argumentet om at man skal jaktes på foran seg og bruker det ofte feil og på en måte som gjør at han oppfatter det som at hun ikke er interessert. Man kan helt fint være "verdt å jakte på" uten å være avvisende, som f. eks ved å vise at man har egne venner og nettverk og at en kjæreste er en ren bonus til dette.

Nå er det jo heller ikke så mange som går på dans lenger. Hva som er dating er jo gjerne kulturelt betinget, og den sukkersøte amerikanske datingen er det jo ganske mange her som ikke liker, av begge kjønn. Og tro meg, den er rimelig overfladisk egentlig.

Anonymous poster hash: b405b...fdf

Skrevet

*snipp*

Og så kan det jo selvfølgelig hende at du rett og slett gikk for menn som selv ikke var interessert. Men bare å lete videre :)

Anonymous poster hash: b405b...fdf

Skrevet

En del menn er rett opp og ned. Tar ikke kvinnen kontakt så kan de ta det som at de ikke bør gjøre det selv.

Funker gjerne dårlig å ''spille noe spill'' om du forstår. Vær deg selv, og rett fram ta det initiativet du egentlig ønsker. De vil elske det ;)

Det har jeg alltid gjort, men det fungerer tydeligvis ikke ;) Også får man da hele tiden høre at man skal la mannen jakte, noe som i utgangspunktet ikke ligger naturlig for meg, da jeg fint kan jakte selv. Liker en utfordring. Men akkurat med denne mannen jeg holder på med nå, må jeg nok desverre kjøre ett lite spill.

Skrevet

Det har jeg alltid gjort, men det fungerer tydeligvis ikke ;) Også får man da hele tiden høre at man skal la mannen jakte, noe som i utgangspunktet ikke ligger naturlig for meg, da jeg fint kan jakte selv. Liker en utfordring. Men akkurat med denne mannen jeg holder på med nå, må jeg nok desverre kjøre ett lite spill.

Fin linje mellom desperasjon og å ta initiativ :P Ikke at du er desperat altså, men persepsjonene til menn er høyst subjektive.

Min erfaring er i det minste at det er en forfriskende forandring når jentene faktisk viser de er interesserte.

Skrevet

Fin linje mellom desperasjon og å ta initiativ :P Ikke at du er desperat altså, men persepsjonene til menn er høyst subjektive.

Min erfaring er i det minste at det er en forfriskende forandring når jentene faktisk viser de er interesserte.

Ja, det er jo det jeg har inntrykk av og.

Jeg kan fint sende meldinger og ta initiativ, men hvis han blir stille. Kan jeg fint bli stille en ukes tid jeg og. Vil ikke tørre påstå det er desperat

Og forresten, hvordan opplever dere desperate damer, dere menn der ute?

Skrevet

For meg personlig synes jeg dette blir for dumt. Ser jeg en jente som jeg bare må ha så tar jeg henne uansett. Om hun da velger å gjøre det vanskelig for meg å få has så gjør ikke det at jeg elsker henne noe mere for det. Faktisk så kan slike spill ødelegge ganske mye og jeg har sett jenter som driver på med slike ting går fra nydelige til smakløst og objektifiserende.

Skrevet

å “jakte” er nok feil uttrykk. Det impliserer at en mann skal være såpass bestemt og interessert at han hopper over hindringer, ikke tar nei for et svar og står på sitt til han vinner deg. De færreste er såpass dedikert, med unntak av noen som er helt desperate. Menn vet jo også som regel at et nei er et nei og vil ikke ende opp med et stalker-stempel.

Men at en kvinne skal vente på at en mann tar intiativ, er veldig vanlig å hore. Jeg mener ikke dette handler om å være gammeldags - bare fordi noe har pågått lenge, betyr det jo ikke at det er utdatert. Noen ganger har det alltid vært slik av en grunn, spesielt når det er et fenomen i naturen generelt.

Jeg har hort menn si at de skulle ønske kvinner tok mer initiativ. Disse utsagnene kommer nesten alltid fra menn som enten ikke har selvtillit til å sjekke opp kvinner selv, eller gir opp etter å ha blitt avvist noen ganger. Som regel er det de virkelig ønsker, at de hadde selvtilliten som enkelte andre menn har og ikke trengte å sitte på rumpa og vente på damene (hvilket som regel er bortkastet uansett).

Sannheten er at kvinner som oppsøker menn gjør sin interesse såpass åpenbar at de nesten aldri får et nei. Dette fordi menn har lavere standard for sex. Hun er kanskje ikke attraktiv nok til at du vil date henne, men hun er jo helt tydelig såpass interessert at dersom du responderer til hennes fremtrinn, så er nok sex en mulighet uansett.

Kvinner venter på menns initiativ av to grunner; som tegn på at han er interessert nok, og sekundaert, som tegn på at han er selvsikker nok.

At en mann sjekker deg opp er ikke en garanti for at han ikke bare vil ha sex - langt ifra. Men det er mer av en garanti enn å sjekke opp ham.

TS, hvis du opplever at “ingenting skjer” hvis du ikke sjekker opp en mann, så må du reagere annerledes. Alle attraktive kvinner blir sjekket opp. Enten gjør du deg selv ikke fysisk attraktiv nok, eller hvis du er det - du er ikke “approachable” nok. Dvs. du er ute med mange jenter (eller menn), du har et lukket kroppsspråk, surt uttrykk, har drukket for mye etc.

Uansett, løsningen er å forbedre det som trengs å forbedres, som mangel på oppmerksomhet er symptom på.

Dette er ikke et “spill”, det er den naturlige dynamikken mellom mann og kvinne, ettersom - surprise surprise - vi er forskjellige. Man spiller ikke et spill, man klarer å være seg selv.

Det er ikke meningen at du skal kartlegge “taktikker” eller være noen annen enn den du er. Hvis en mann du er interessert i sjekker deg opp, så vær vennlig og gi nummeret. Ikke spill hard to get, ikke spill uinteressert. Oppmuntre kontakten fra de du er interessert i.

Kort sagt; la mannen ta initiativ, men IKKE lat som du ikke er interessert hvis du er det. Hvis du først skal vente på at han tar kontakt med deg og ikke omvendt, så må han oppmuntres når han først tar kontakt.

Anonymous poster hash: c2ff4...fa9
Skrevet

Vær positiv når han tar kontakt. Er det meningen at det skal gå bra, da går det bra, stol på det. Da blir du trygg, og det er lettere å være seg selv.

Skrevet

å “jakte” er nok feil uttrykk. Det impliserer at en mann skal være såpass bestemt og interessert at han hopper over hindringer, ikke tar nei for et svar og står på sitt til han vinner deg. De færreste er såpass dedikert, med unntak av noen som er helt desperate. Menn vet jo også som regel at et nei er et nei og vil ikke ende opp med et stalker-stempel. Men at en kvinne skal vente på at en mann tar intiativ, er veldig vanlig å hore. Jeg mener ikke dette handler om å være gammeldags - bare fordi noe har pågått lenge, betyr det jo ikke at det er utdatert. Noen ganger har det alltid vært slik av en grunn, spesielt når det er et fenomen i naturen generelt. Jeg har hort menn si at de skulle ønske kvinner tok mer initiativ. Disse utsagnene kommer nesten alltid fra menn som enten ikke har selvtillit til å sjekke opp kvinner selv, eller gir opp etter å ha blitt avvist noen ganger. Som regel er det de virkelig ønsker, at de hadde selvtilliten som enkelte andre menn har og ikke trengte å sitte på rumpa og vente på damene (hvilket som regel er bortkastet uansett). Sannheten er at kvinner som oppsøker menn gjør sin interesse såpass åpenbar at de nesten aldri får et nei. Dette fordi menn har lavere standard for sex. Hun er kanskje ikke attraktiv nok til at du vil date henne, men hun er jo helt tydelig såpass interessert at dersom du responderer til hennes fremtrinn, så er nok sex en mulighet uansett. Kvinner venter på menns initiativ av to grunner; som tegn på at han er interessert nok, og sekundaert, som tegn på at han er selvsikker nok.At en mann sjekker deg opp er ikke en garanti for at han ikke bare vil ha sex - langt ifra. Men det er mer av en garanti enn å sjekke opp ham. TS, hvis du opplever at “ingenting skjer” hvis du ikke sjekker opp en mann, så må du reagere annerledes. Alle attraktive kvinner blir sjekket opp. Enten gjør du deg selv ikke fysisk attraktiv nok, eller hvis du er det - du er ikke “approachable” nok. Dvs. du er ute med mange jenter (eller menn), du har et lukket kroppsspråk, surt uttrykk, har drukket for mye etc. Uansett, løsningen er å forbedre det som trengs å forbedres, som mangel på oppmerksomhet er symptom på. Dette er ikke et “spill”, det er den naturlige dynamikken mellom mann og kvinne, ettersom - surprise surprise - vi er forskjellige. Man spiller ikke et spill, man klarer å være seg selv. Det er ikke meningen at du skal kartlegge “taktikker” eller være noen annen enn den du er. Hvis en mann du er interessert i sjekker deg opp, så vær vennlig og gi nummeret. Ikke spill hard to get, ikke spill uinteressert. Oppmuntre kontakten fra de du er interessert i. Kort sagt; la mannen ta initiativ, men IKKE lat som du ikke er interessert hvis du er det. Hvis du først skal vente på at han tar kontakt med deg og ikke omvendt, så må han oppmuntres når han først tar kontakt. Anonymous poster hash: c2ff4...fa9

Veldig godt svar ☺️ Og for all del, jeg sliter overhodet ikke med å bli sjekket opp, men at jeg kan være litt "vass" kan nok være Har heller aldri spilt spill med andre kjærester, der har alt falt seg naturlig, slik det skal være.

Men jeg føler nå at jeg står ovenfor en utfordring. Dette er en mann som jeg har holdt på med i over ett år. Mye av og på. Mye baggasje. Jeg må ærlig innrømme at jeg har jaktet på han. Så fort jeg slutter å jakte, er han der.

Men uansett, så syns jeg det er flott å høre at menn syns vi kvinner kan vise interesse. Og at det er fair game som gjelder. Kanskje jeg bare får finne meg ett nytt spill

Takk for innspill

Skrevet

Det irriterer meg når kvinner bruker dåsa som et slags godte-skrin. Hva faen tror dem jeg er? Fem år gammel ?

Gi meg det jeg vil ha og gi meg det nå! Slik låter pipa når jeg er på "jakt".

Skrevet

I Amerika kjører de stilen. Med dating, blomster, kurtisering osv osv. Hvis du i tillegg ser på skilsmisse-statistikken i Amerika kontra Norge, så ser man at det kanskje er lurt med såpass lang dating. Slik at man blir ordentlig godt kjent, før man kaster seg inn i noe.Anonymous poster hash: 4eee3...dd2

Amerika er konk.

Hadde vi fjernet 90 % av All støtte i norge skal du se folk hadde vært mer tvunget til og holde sammen.

Det har ikke noe med dateing. Det har med at vi lager problemer andre land aldri har hørt om.

Anonymous poster hash: 15c82...5b3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...