Teddi Skrevet 20. februar 2014 #1 Skrevet 20. februar 2014 Jeg og samboeren min overtok en Bichon Frise for noen uker siden. Eieren gikk bort, så noen måtte hjelpe med å adoptere alle dyrene hennes. Vi fikk en hannhund som er under ett år (ingen vet sikkert hvor gammel han er). Den var rimelig skamklipt da vi hentet han, men nå har pelsen begynt å vokse til. Vi klipper bort tover, vasker og børster litt selv, men han trenger snart en ordentlig pelsklipp. I tillegg leste jeg et sted at man skal nappe ørene (inni) på denne rasen. Er ikke dette veldig vondt for hunden? Vi bor/oppholder oss i Akershus/Follo og Oslo og lurer på om hvor man kan få hjelp til å klippe hunder? Det er mulig at vi etter hvert gjør dette selv, men siden ingen av oss har gjort det før, vil vi helst ha hjelp de første gangene. Tar man dem med til dyrlege eller finnes det egne hundefrisører? Hva pleier dette eventuelt å koste? Hilsen en ekte bustetryne sin matmor....
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #2 Skrevet 20. februar 2014 Når du bor i området du bor i, så har du nok mange valgmuligheter for hundefrisører, så det tror jeg skal gå bra De kan vise deg hvordan du gir en hjemmeklipp. Napping av ører gjør ikke vondt, og forhåpentligvis er den vandt med det fra den var liten. Pris varierer fra frisør til frisør, men fra 400 og oppover tenker jeg. Alt ettersom hvor mye må gjøres, Anonymous poster hash: 35d98...210
Chia Skrevet 20. februar 2014 #3 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Så flott at dere tok over hunden Jeg ville tatt hunden til en hundefrisør og fått den vasket og klippet. Så kan jo dere stå og se hvordan de gjør det og lære Hårene som er nede i øret bør nappes ja... fordi hvis du klipper så kan det bli tett av pels nedi der og dette kan føre til ørebetennelser. Du oppdager ørebetennelse ved at det lukter surt nede i øret og at hunden klør mye i øret og at øret kanskje henger litt. Dette er ikke godt for hunden...men det er nødvendig! gjør det fort og beløn med godbiter etterpå Husk å klippe negler annen hver uke, hvis dere ikke kan dette så må dere få noen til å lære dere dette. Jeg synes det er fint å legge hunden på ryggen så jeg ser nerven fra under siden...Så har du en stor haug med skinkebiter ved siden av deg...når hunden ligger stille så får den en skinkebit...så tar du kloklipperen inntill: enda en bit...osv.... viktig å gjøre dette til en hyggelig opplevelse! Bare ta litt og litt av neglen så du ikke klipper i nerven...dette gjør veldig vondt LYkke til med ny hund Endret 20. februar 2014 av Chia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå