Isiselin Skrevet 27. mai 2004 #21 Skrevet 27. mai 2004 Vi ville begge ha et sommerbryllup. I tillegg var datoen vi valgte den nærmeste til 7 1/2-dagen vår og så er ikke fellesferien kommet i gang enda slik at flest mulig kanskje kunne komme... Tja...litt tilfeldig at det ble akkurat den datoen kanskje... Den passet i allefall bra. Nå er det mindre enn en måned igjen jo!! Hurra!!!
Martha Stewart Skrevet 27. mai 2004 #23 Skrevet 27. mai 2004 Det var kjæresten min som satte datoen 25. juni 2005... Uten at jeg visste noe, bestilte han nemlig kirken før han helt overraskende fridde til meg! Men jeg hadde jo sagt til ham på forhånd at jeg alltid har drømt å være midtsommer-brud. Kanskje ikke så originalt, men midtsommer er min desiderte favorittid på året. For det første fordi jeg er et sommerbarn - og det er kjæresten min også - bryllupet blir faktisk midt mellom bursdagene våre. For det andre fordi jeg elsker varme og hater kulde. Jeg er en frysepinn og når det er kaldt må jeg alltid pakke meg inn i masse varme klær. Har lyst å gå i brudekjole uten å fryse!
Maja04 Skrevet 27. mai 2004 #24 Skrevet 27. mai 2004 Vi valgte den 24.juli fordi det er midt i fellesferien slik at flest mulig langveisfarende tilreisende skal mulighet for å komme. Dessuten måtte vi ha anledning til å være i området en god stund før bryllupet. I tillegg er fotball EM ferdig og OL har vel ikke begynt enda. I tillegg slipper vi unna oljemessa (hadde vært umulig å få hotellrom da). Ikke særlig romantisk, men plenty praktisk!
Wayah Skrevet 27. mai 2004 #25 Skrevet 27. mai 2004 Jeg liker våren/tidlig sommer best, da er verden så klar, lys og ren :-) , og ville egentlig helst hatt i mai, men så har det seg slik at jeg skal levere hovedprosjekt(3årig datateknikk, bachelor) i morra, og fremføre det om ei uke, så da måtte jeg skippe maibryllup. Måtte ha litt tid etter innleveringa sånn at jeg rakk å forberede dagen litt, så da ble det 19.juni. Dette blir mellom bursdagene til lillesøstrene mine, så kan han huske at når jeg kjefter på ham for at han glemte minstesøsters bursdag, begynner det å nærme seg stygt at han bør huske bryllupsdagen Ikke så fryktelig romlemantisk, men praktisk. - Og det nærmer seg stort nå!
Cajsa Skrevet 27. mai 2004 #26 Skrevet 27. mai 2004 Vi ønsket oss vinterbryllup, og 05.02.2005 var en stilig dato! Derfor valgte vi den!
Linn3c Skrevet 27. mai 2004 #27 Skrevet 27. mai 2004 21. mai 2005 er 5 år etter fyrste gong me snakka sammen. - Me møttest på Internett, og fyrste gong eg ringte til min kjære var 21. mai 2000. Sidan har me funne ut at denne datoen var bryllupsdatoen til mormora og morfaren til min kjære. (Etter at me fekk veta at morfaren også døde denne datoen) I tillegg er det rett etter pinse og syttandemai, og passar sånn sett perfekt, slik at me har mange fridagar til å gjere siste finishing på lokale og slike ting. I tillegg har me mange andre som både har gifta seg og har bursdagar i mai, så det blir nok ein merkedag, men ingen andre sin! Berre vår! Me gler oss til denne dagen (merkelig nok!)
Lavida Skrevet 27. mai 2004 #28 Skrevet 27. mai 2004 Først ville vi(jeg) ha høstbryllup fordi "alle andre" gifter seg på sommeren...men så fant vi festlokalet som har en diger veranda med kveldssol ved vannet, perfekt for sommeren...da ville vi ha 07.08., men da er det ferie i kirken og ingen mulighet for vielse...så da ble det 31.07. til slutt! 65 dager igjen
Veronal Skrevet 27. mai 2004 #29 Skrevet 27. mai 2004 Vi ville ha et off-season-bryllup i tillegg til en enkel dato å huske. Vi giftet oss 14. februar, og da fikk vi plutselig et godt påskudd til å feire Valentine's day også!
Pip Skrevet 27. mai 2004 #30 Skrevet 27. mai 2004 Me er begge vedlig glad i forsommaren, og dessutan er har eg bursdag 8., han 18. og me gifta oss 28. (juni), så det burde gå bra å hugse! Og talet 8 er jo eit flott tal - eit evighetssymbol! Andre fordeler med å gifte seg i slutten av juni var at me då hadde ferien framfor oss til å reise og kose oss på, at ingen av gjestene skulle på ferie enno, at plenar, blomar og tre var 'nygrøne' (noko av grunnen til at eg likar juni betre enn til dømes august - alt er framleis fullt av 'vårliv'), og at det ikkje kolliderte med andre bryllaup (har inntrykk av at fleire gifter seg i august no, i alle fall i vår krets). Litt romantisk, litt praktisk og litt for hukommelsen sin del, med andre ord...
Katrinemor Skrevet 27. mai 2004 #31 Skrevet 27. mai 2004 Vi valgte akkurat denne dagen for den 21. juli 2005 så har vi 10 års jubuleum. Det var den dagen vi ble kjærester så derfor har vi lyst til å feire det med et romantisk bryllup og feire mange mange ti år til sammen
Edie Skrevet 27. mai 2004 #32 Skrevet 27. mai 2004 Vi ville gifte oss tidlig på sommeren for å kunne nyte sommeren sammen som ektepar. Vi valgte først en annen dato, men måtte fremskynde noen uker for at svigerfar kunne komme (han jobber i Nordsjøen) Svært lite romantisk med andre ord! (akkurat som meg..)
Piarina Skrevet 28. mai 2004 #33 Skrevet 28. mai 2004 Av flere grunner: *jeg hadde mitt livs største og viktigste eksamen nå i mai 19 bøker å lese, så jeg måtte kjøre hard selvdisiplin :fy: Selvom jeg til tider baaaare måtte kikke på blomster etc innimellom... *pga eksamen ble også juni for tidlig syns jeg *i juli er det fellesferie, og ofte dårlig vær...sorry julibruder... Sikkert pent på deres bryllupsdager likevel. :blomst_opp: *i august er det alltid varmt og pent vær Vi får mange utenlandske gjester siden min tilkommende er canadisk, så det er litt ekstra stas hvis Oslo viser seg fra sin trivelige side under turistguidingen vår. *Pluss at Offshore-racet visstnok er samme helgen så det blir artig med litt fart og internasjonalt sus over byen. Litt James Bond med helikopterene og sånn.. Og Øya-festivalen og kammermusikkfestivalen er samme helg. Nok å finne på for tilreisende :bukke: (og de fleste innlosjeres privat, så hotelkapasiteten er ikke så viktig) *de fleste gjestene er tilbake fra ferie, forhåpentligvis uthvilte og fornøyde. (Eller klar for skilsmisse etter full sommerferie-krangling, og kanskje vårt bryllup kan få dem på mer romantiske tanker igjen... :kysse: ) *flere av mine venner studerer i utlandet, så det var greit å finne et tidspunkt hvor flest mulig av dem fortsatt var hjemme *jeg ville også gifte meg innen et år, men om sommeren (min kjære fridde i november 03) *ville igrunnen være sensommer-brud, august og september er favorittmånedene mine *syns 14.august 2004 ser litt pent ut og er lett å uttale *men det kræsjer med OL da...to av gjestene kan ikke komme pga OL-deltagelse... Selv hadde jeg ikke anelse om når OL skulle være, så det ble en liten strek i regningen. Men vi har 93 andre gjester så vi kommer nok ikke til å kjede oss likevel... Og jeg kan jo ikke akkurat bli sur for at noen dropper bryllupet for OL-deltagelse... *og så er det litt dårlig tid til bryllupsreise før siste året av studiene mine starter...så den tar vi noen måneder senere. Har planlagt å dra til Hawaii neste gang vi er i Canada, for det er et like naturlig reisemål for dem som Sør-Europa er for oss. Er jo allerede på andre siden av jorden, så det er ikke så lange veien.
Snorkie Skrevet 28. mai 2004 #34 Skrevet 28. mai 2004 Datoen vår er nok egentlig tilfeldig. Han fridde juli i år, og så begynte vi å planlegge ut ifra at vi skulle gifte oss innen 1 år. Siden vi har mange tilreisende prøvde vi å finne en dato i tilknytning til ferie, men heller ikke midt i ferien hvor vi kunne riskiere at mange skulle på ferie. Vurderte først 19. og 26. juni, men endte opp med 21. august. Det var fordi at vi kjøpte et hus som skulle renoveres og hadde ikke så lyst til å pusse opp midt i de verste bryllupsforberedelsene. Datoen er allikevel bare 4 dager unna den dagen vi forlovet oss (25. august)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå