Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gymlærer sa en gang i tiden at når du var forkjøla, ville de fleste hvile seg i sengen med hodet pekende oppover. Det mente han var feil, det riktige var å ta en skikkelig hard treningsøkt, for det ville hjelpe mer. Sant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næ, tror ikke det ass. Kommer an på hvordan forkjøla man er da. Hvis man bare er litt snufsete så er det vel ok. Men jeg har veldig ille forkjølelse nå, klarer ikke røre meg en gang. Hadde aldri klart å komme meg på trening i dag, så da slapper jeg av hjemme.

Anonymous poster hash: dfc1e...a3e
  • Liker 1
Skrevet

Nei det hjelper ikke.

Forkjølelse skyldes et virus. Å trene hardt vil svekke immunforsvaret. Hvorvidt det fremskynder forløpet (når det sykeste punktet tidligere), eller at det gjør at du ikke klarer å bekjempe infeksjonen du ville ha klart uten treningen, er umulig å forutsi.

Det går fint å trene når du har en liten luftveisinfeksjon så lenge du ikke har feber. Men det er mest for formen sin skyld. Ikke infeksjonen. Hard trening bør du avstå fra i de 4-5 dagene du er syk.

• Liker 1
Skrevet

Yoga i et varmt rom kan jeg se for meg kan gjøre godt. Jeg selv finner mye hjelp i korte fjellturer når jeg opplever tetthet i systemet. Men med høy feber og ille allmenntilstand? Nei.

Anonymous poster hash: e4397...f72
  • Liker 1
Skrevet

Når immunforsvaret gjør alt det kan for å bekjempe sykdom, er det ikke belastningen som følge av trening den vil ha. "Svette ut" sykdom er en gammel myte.

Anonymous poster hash: 575a3...a4c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er kronisk forkjøla, det vil vel ikke bety no da?

Gjest Solsmil
Skrevet

Gymlæreren din var nettop gymlærer - ikke lege...

Skrevet

Jeg er kronisk forkjøla, det vil vel ikke bety no da?

Stress senker gjerne immunforsvaret, håndhygiene er veldig viktig og et nogenlunde sunt kosthold. Det kan også være allergi.

Anonymous poster hash: e4397...f72

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...