minniepus Skrevet 26. mai 2004 #1 Skrevet 26. mai 2004 I kronprinsbryllupet i København sang de en salme på melodien til "Du grønne, glitrende tre goddag". Jeg likte den, og har klart å spore opp teksten på dansk, og at den er skrevet at Grundtvig (i 1855, hvis det betyr noe). Det jeg mangler en en tittel, og om den finnes på norsk. Blir litt teit å salme på dansk, men det kan jo gå det og, siden min kjære er dansk statsborger (farfaren var dansk). Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan finne navnet på salmen og om den finnes på norsk? Teksten finnes langt nede på denne siden, det er nest siste salme, etter Palle Mikkelborg: Simple Prayer, og den begynner med linjen "Det er så yndigt at følges ad".
Gjest MrsL Skrevet 26. mai 2004 #2 Skrevet 26. mai 2004 Du kan jo helt sikkert bruke den på dansk også da om du ikke finer den. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg på det området
Maxine Grey Skrevet 26. mai 2004 #3 Skrevet 26. mai 2004 "Det er så yndig å følges ad" er nr. 844 i Landstads reviderte salmebok.
minniepus Skrevet 27. mai 2004 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2004 Tuuuuusen takk mamman til Tex! :klem2: :blomst_opp:
Cajsa Skrevet 27. mai 2004 #6 Skrevet 27. mai 2004 Ja, den salmen la jeg merke til også, virkelig flott! Men spørs om vi kan bruke den - skal ha "deilig er jorden" også, redd folk tror de har kommet til julegudstjeneste!
kimmi Skrevet 28. mai 2004 #7 Skrevet 28. mai 2004 den var råfin! skal i møte med presten til uka, tar med meg tipset dit! (men - jeg fikk ikke teksten til å passe med melodien.... det manglet liksom litt på hvert vers?!? kanskje det er jeg som er dårlig til å synge dansk...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå