Gå til innhold

prosent eller tabellkort? hjelpes

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei :) Jeg har to jobber, en i butikk og en i bhg. Men det jeg er veldig rådvill med er dette elektroniske skattekortet!! Jeg forstår det virkelig ikke. Hvordan bestiller man prosentkort og tabellkort?

Og hvor er det lurest å bruke prosentkort og lurset å bruke tabell? Jeg har hørt at det er lurest å bruke prosent (Blir trukket 35% i skatt siden jeg har to jobber og ikke noen utgifter, er 19 år) der jeg tjener minst, og tabellkortet der jeg tjener mest.

Og der jeg tjener mest er jo i bhg, og minst er i butikkjobben hvor jeg får utbetalt ca 2000-4000 i mnd. Men nå har jo hun fra butikkjobben brukt tabellkortet der! Noe jeg IKKE sa hun skulle, sa til henne at hun skulle trekke prosent.

Hva skal jeg gjøre??? Vær så snill å hjelp :bond:

edit: skrivefeil..

Endret av Blablaa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden både prosenten og tabellen vil ta utgangspunkt i at dette er hele inntekten din må du finne riktig prosent for totalen.

Bruk denne kalkulatoren til å finne ca. prosent. La inn mine tall på 2012 utgaven av denne, stemte 100%

http://www.dinside.no/789330/slik-blir-din-skatt-i-2014

Anonymous poster hash: 2681a...0fb
Gjest constance90
Skrevet

Bruk tabell på butikken og prosent i barnehagen! Det går bra!hvis prosentkortet sier 33 prosent, be dem gjerne legge på 5% ekstra. Tabellkortet kan det ikke gå feil med da den vil trekke nøyaktig men det kan gå feil på total inntekt nær du har to jobber. Så be om at de trekker litt ekstra på hovedinntekten istedet for :)

Jeg bruker og tabelltrekk på hoved men har et høyere kort enn jeg trenger så jeg får igjen penger på skatten. Så du kommer nok til å klare deg. Hvid du blir usikker så er det bare å beregne skatten og endre kortene underveis k inntektsåret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...