Gå til innhold

Råd angående behandling av skinn. Impregnering-krise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Lurer på om noen kan hjelpe meg..

Jeg kjøpte en "organiser" altså filofax på godt norsk, hos mulberry her om dagen. De rådet meg til å impregnere den.

Jeg impregnerte den, og jeg sjekket at sprayen jeg brukte var beregnet på "alle material-typer". Likevel så kom det med en gang et hvitt belegg utenpå skinnet. Jeg prøvde på et lite område og ta det vekk med en fuktig klut, men det er helt umulig.

Noen tips til hvordan jeg kan få tilbake den fine skinnfargen? Nå ser det ut som det er "kalk" utenpå skinnet. :(

Anonymous poster hash: e9c34...3b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må folk lære seg å roe ned med de der sprayene.. :P Eddik skal nøytralisere, forsøk en mild blanding og tørk godt av med fuktig klut. Det kan tørke ut læret litt så det kan hende du må tilføre litt lærfett.

Anonymous poster hash: 99db5...513
Skrevet

ja du har så rett :S

Lett blanding, vil det si blande ut litt eddik med vann?

Tusen takk for tips!!

Skrevet

Test ut f.eks 1:2 deler eddik/vann.

Anonymous poster hash: 99db5...513
Skrevet

Nå må folk lære seg å roe ned med de der sprayene.. :P Eddik skal nøytralisere, forsøk en mild blanding og tørk godt av med fuktig klut. Det kan tørke ut læret litt så det kan hende du må tilføre litt lærfett. Anonymous poster hash: 99db5...513

Hva skal man bruke for å impregnere istedetfor sprayene?

Anonymous poster hash: 7539e...b12

Skrevet

Jeg bruker ting fra krukker eller flaske :P

Skrevet

Du må bruke skinnbalsam på glatt skinn, spesialkrem på nubuck (matt, pusset skinn) og sprayimpregnering KUN på semsket og syntetisk. Aldri skinnimpregnering på EKTE, glatt skinn. Stikk innom og kjøp en skinnshampoo, feks på Oslo City på Grensen eller DNA, den fra Effekt. Vask med den og så smører du med skinnfett/skinnbalsam :)

Anonymous poster hash: 33288...626

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...