Gå til innhold

10 åring som er så "dum"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper virkelig det bare er en fase! For vi er på vei til å bli sprø 😜

Men er det normalt at han "plutselig" har mistet en del sosiale antenner (eller sluttet å videreutvikle de?). Han sliter med å respektere de rundt steg, og fortsetter med tulling og frekk svaring selv når gjevnaldrene sier at nok er nok. Det er veldig barnslige ting han sier og gjør- og han klarer å ta seg sammen i kanskje 15 minutter når han blir minnet på det.. Han er en racer på å "ikke høre" hva andre snakker om- for så å ta opp temaet som sitt eget 2 minutter etter.. Det blir egentlig bare flaut for han- og han merker det selv virker det som.. Innimellom ..

Please fortell meg at dette er noe som går over! :)! Liten utblåsning bare..

Anonymous poster hash: ece82...c9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres superirriterende ut, jeg tenker at det er bra at dere minner han på det/oppdrar i situasjonene..

Anonymous poster hash: 6bf05...8f8
  • Liker 1
Skrevet

For meg virket det som at han kanskje har ADHD? Nå er ikke jeg ekspert, men det var det første jeg tenkte på da jeg leste innlegget ditt. I klassen min på barne- og ungdomsskolen var det et par stykker som hadde denne diagnosen og som oppførte seg likedan.

Anonymous poster hash: 4e3aa...fd6
Skrevet

BUP?

Anonymous poster hash: af21f...fdb
Skrevet

Han finnes ikke hyper på noen som helst måte - og det går helt fint å snakke både til og med han når han oppfører seg "dumt" (det virker rett og slett som han er på nivået til en 1/2. Klassing ved lek osv. Skolen har involvert ppt, da han også henger etter læremessig.

Frem til for ca ett år siden virket alt som det utviklet seg som normalt- men så kom det frem at han ble "eid" av en i klassen, ingen turte leke med han (for de var redd han som "eide" han), Og det har nok gjort sitt læremessig....

Ble til at han byttet skole (flere grunner til det), og ting har alt i alt blitt mye bedre 👍😊

Kanskje han har fortsatt utviklingen fra der han startet å bli "eid" av den andre gutten... Nå som han endelig er ute av kloa? Jeg aner ikke :-( men det er ganske frustrerende...

Men nå den siste Mnd. Virker det nesten som han med vilje gjør seg "dum"?? De i klassen hans leker med han og sånn nå, men de syns jo han er litt "kjedelig" når han oppfører seg så barnslig.. Læreren hans og har merket det... Får vel håpe det går over, ellers må det jo bare letes videre etter en årsak :)

Ts

Anonymous poster hash: bff98...604

Skrevet

For meg virket det som at han kanskje har ADHD? Nå er ikke jeg ekspert, men det var det første jeg tenkte på da jeg leste innlegget ditt. I klassen min på barne- og ungdomsskolen var det et par stykker som hadde denne diagnosen og som oppførte seg likedan.

Herregud...

Anonymous poster hash: 6d319...86f

• Liker 4
Skrevet

Hahaha.

Jeg må bare le fordi datteren min på 9 er akkurat likedan. Jeg holder på med en bok nå som heter : forstå barnet ditt. 8 til 12 år.

Og det her er faktisk helt normal oppførsel for barn på hans alder. Han sliter med å finne sin plass her i livet og sliter mellom egne og andres interesser og meninger.

Han må rett og slett prøve ut metoder og oppføre seg på for og finne seg selv. Man kan selvfølgelig ikke godta alt så fortsett og minne han på hva god oppførsel er når det går over styr men, velg dine kamper med omhu. Mellom 10 og 11 år så skal man ikke glemme at førpuberteten starter og da skjer det masse rart inni hodene og kroppene til barna.

Anonymous poster hash: 55cba...bdb
  • Liker 3
Skrevet

For meg virket det som at han kanskje har ADHD? Nå er ikke jeg ekspert

Det er helt tydelig at du ikke er ekspert. Du har lest et lite innlegg hvor én person sier sin mening om han, og du mistenker en ADHD-diagnose?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ADHD og har aldri merket at noe sånt er mer utbredt der enn hos andre barn, verken hos meg selv eller hos andre med ADHD. Det kan selvsagt være ADHD, men det lyder ikke som noen typiske ADHD-symptomer.

Anonymous poster hash: ad576...479

• Liker 3
Skrevet

For meg virket det som at han kanskje har ADHD? Nå er ikke jeg ekspert, men det var det første jeg tenkte på da jeg leste innlegget ditt. I klassen min på barne- og ungdomsskolen var det et par stykker som hadde denne diagnosen og som oppførte seg likedan. Anonymous poster hash: 4e3aa...fd6

Slutt å slenge ut diagnoser i hytt og pine. Min sønn har ADHD, og jeg kjenner absolutt ikke igjen den beskrivelsen.

Anonymous poster hash: 8fa06...ad5

• Liker 1
Skrevet

Min datter på nesten ti kan også være slik. Helt normalt, snart er de tenåringer og da blir de på en annen måte igjen. Bare minn ham på reglene og vær tålmodig. :)

Om det utarter slik at han taper sosialt og "dummer seg ut" sammen med venner osv, tror jeg at jeg ville ha snakket litt alvorlig med ham om det på tomannshånd. Rollespill kan fungere noen ganger, du er ham og han er deg, men det er viktig at det ikke blir slemt eller herming.

Anonymous poster hash: 2f7f2...cd4
Skrevet

Her bruker vi forresten et "kodeord" når det utarter (stopp), da vet alle at det er alvor og man fortsetter ikke å tulle.

Anonymous poster hash: 2f7f2...cd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...