AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #1 Skrevet 20. februar 2014 Jeg elsker lure tips på hvordan gjøre ting enklere men ikke dårligere, raskere men ikke slurvete Med to barn, to biler og stort hus, blir det ikke mye tid til overs føler jeg, så alt som sparer tid og krefter er gull verdt Så kom med dine beste råd! Her er mine: *Har langt hår må dusje ofte for blir så fet i hodebunnen. Men nesten av håret ser bra ut! Har dårlig tid, rekker ikke å føne og style det lange håret. Da setter jeg alt håret i en knute helt nederst i nakken. putter hodet oppned under kranen og slenger på en dæsj shampoo. (unngår håret i knuten!) gnir litt og skyller godt. Klapper tørt med et håndkle, og føner håret. Og vips ser det nyvasket ut på få minutter, noe jeg må bruke minst 20 minutter på om jeg vasker det skikkelig, siden føningen tar så lang tid! *bruker to stekepanner når jeg steker pannekaker *drikker ikke kaffe, men har moccamaster. blir sjeeelden brukt, så når vi har besøk må jeg kjøre gjennom vann. MEN jeg drikker te, så jeg kjører bare gjennom vann i trakteren, har to teposer i selve kannen, og vips så har man en kanne med te! Lar den stå på på kaffetrakteren hele formiddagen, og slår av når jeg da tar siste koppen rundt lunsjtider (Jeg er hjemmeverende ) da slipper jeg også å tenke over at det blir vond kaffe på gjestene mine siden trakteren har stått ubrukt lenge *har nal i dusjkabinnettet. skyller av vegger og dører når vi har dusjet, og drar nalen kjapt over dørene. Trenger nesten ikke vaske kabinettet lenger! :D *kjøper inn mengder med kjøttdeig når det er gode tilbud. Bruker en time eller to på å stå å steke dem opp, og porsjonspakker dem og slenger i frysen! Kan lage mpussaka, lasagne, pizza, taco, gryterett og mye annet på mye kortere tid! :D Det var det jeg kom på akkurat nå Kom gjerne med dine også, jeg tar gjerne imot mange flere gode tips! Anonymous poster hash: 12776...894 1
Gjest Funky Punk Skrevet 20. februar 2014 #2 Skrevet 20. februar 2014 Bruk fridager/ledigtid til å bake og lage store middagsporsjoner, som du så fryser ned i porsjoner. Da har man rask middag til travle dager og alltid noe godt å servere når man får besøk. Alltid ta med deg noe når du beveger deg rundt i huset = ta med skittentøy fra soverommet til vaskerommet når man står opp om morgenen osv, slik at man rydder mens man likevel skal samme vei. Lag meny for 1 mnd av gangen og storhandle. Da slipper man å bruke mye tid på å klø seg i hodet når man står i butikken og bruke ekstra penger på ting man egentlig ikke behøver. Vask dusjen mens man likevel står og dusjer. Tørk over do/servant mens man er der. Tar 2 sekunder.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #3 Skrevet 20. februar 2014 Det finnes allerede flere slike tråder. Anonymous poster hash: 50887...ebd 1
Gjest Funky Punk Skrevet 20. februar 2014 #4 Skrevet 20. februar 2014 Uff da, så leit Tror ikke KG går nedenom og hjem om man oppretter en ny tråd 1
Cherrytomat Skrevet 20. februar 2014 #5 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Hærlig tråd! :D Jeg har ikke rygg til å bake ut boller, men får alikevel veldig lyst på vaniljekremboller Da lager jeg en deig i kenwooden, deler den i to og ruller dem til to brød på bakeplaten. Lar dem heve, og skjærer et dypt kutt i midten langs hele. Fyller den med deilig vaniljekrem og har i ovnen. Så er det bare å ha på melis og evt kokos, så har en deilige "boller" uten ryggproblemer edit: deler dem opp i skiver såklart Endret 20. februar 2014 av Cherrytomat
Chloe- Skrevet 20. februar 2014 #6 Skrevet 20. februar 2014 - Frokostbrett i kjøleskapet. Inkl skål med oppkuttede grønnsaker. - Innejoggesko istedet for tøfler. Det får opp tempoet. - Hver gang man tar ut av oppvaskmaskinen dekker man på til neste måltid. Slipper dobbelt jobb.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #7 Skrevet 20. februar 2014 Det finnes allerede flere slike tråder. Anonymous poster hash: 50887...ebd Det er ikke alle som bor her og klarer å huske tilbake til den tråden fra 9 november 2007 liksom! Skjerp deg!Anonymous poster hash: 3c796...864 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #8 Skrevet 20. februar 2014 Supert med slike triks! Vet ikke helt hvor mange jeg har selv som ikke er nevnt, men kom på etpar: Har du "halvstore" unger kan de få plikter som å tørke støv i vinduskarmer, støvsuge gangen, og slike ting som alltid sette sine egne skittenkopper i oppvaskmaskinen, rydde inn i skapet eget rent tøy osv Ellers pleier jeg når jeg tar av sengetøy for vask, å vaske og tromle det tørt samme dag som jeg har tatt det av, og så legge på det samme igjen (rent da). Da slipper man bretting og å legge det inn i skapet og å ta ut nytt. Ha et lite lager av gaver så man ikke trenger stresse når det dukker opp en bursdagsinvitasjon. Vaskeservietter for servant/speil/gulv er geniale og krever lite tiltakslyst for å bruke. Anonymous poster hash: 35985...609 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #9 Skrevet 20. februar 2014 - Skjære opp brødet i en brødskjærer når du er på butikken, så kan du ta opp et par skiver fra fryseren, rett før du skal spise. Anonymous poster hash: 4acc7...e76
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #10 Skrevet 20. februar 2014 Det er ikke alle som bor her og klarer å huske tilbake til den tråden fra 9 november 2007 liksom! Skjerp deg!Anonymous poster hash: 3c796...864 Skjerp deg selv. Det finnes en lang tråd som mange har bidratt med gode tips. Den biir jo borte om man skal lage nye tråder hele tiden. Vanlig forumsskikk. Og det er ikke lenge siden den ble skrevet i sist. Vanlig forumsskikk. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=142999 Anonymous poster hash: 50887...ebd 1
Gjest Funky Punk Skrevet 20. februar 2014 #11 Skrevet 20. februar 2014 Et tips jeg fikk fra KG et sted: legg dynetrekket inni putetrekket når du bretter det sammen. Enkelt å finne matchende, og tar mindre plass
Cessa74 Skrevet 20. februar 2014 #12 Skrevet 20. februar 2014 Bra tråd! Vi gjør alltid klar klær på kvelden og lager ferdig matpakker = mindre sress på morgenen. Bruker brødbakermaskin til alle typer gjørbakst - dvs eltingen og forhevingen -for utrolig luftig gjærbaks av dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå