Gå til innhold

Slep på brudekjole - Morilee :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dere flotte bruder! :)

Jeg har så utrolig lyst på denne kjolen http://www.morilee.com/bridals/bridal/1854

Vet dere om det er mulighet for å sy slepet kortere / ta det bort? Men hva med blondene langs kanten? Og hvordan blir skjørtet da?

Anonymous poster hash: 46403...631
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, dere flotte bruder! :)

Jeg har så utrolig lyst på denne kjolen http://www.morilee.com/bridals/bridal/1854

Vet dere om det er mulighet for å sy slepet kortere / ta det bort? Men hva med blondene langs kanten? Og hvordan blir skjørtet da?

Nydelig kjole! Mest sannsynlig kan du sy slepet kortere, men jeg synes det var fint - og at slepet komplementerer kjolen. Hvis dere skal danse bør du sjekke at det går med kjolen - har vært i bryllup hvor det ikke så særlig elegant ut fordi slepet var i veien (ikke langt nok til å kunne holdes oppe med hempe.) .

Skrevet

Takk for svar! Det var jo et godt poeng.

Skrevet

Nydelig kjole! Mest sannsynlig kan du sy slepet kortere, men jeg synes det var fint - og at slepet komplementerer kjolen. Hvis dere skal danse bør du sjekke at det går med kjolen - har vært i bryllup hvor det ikke så særlig elegant ut fordi slepet var i veien (ikke langt nok til å kunne holdes oppe med hempe.) .

Komplementere er ikke et ord. Jeg antar du mener komplettere. Det ville vært mer forståelig om du hadde skrevet at slepet gjør kjolen komplett.

Anonymous poster hash: 125c1...d39

Skrevet

Komplementere er ikke et ord. Jeg antar du mener komplettere. Det ville vært mer forståelig om du hadde skrevet at slepet gjør kjolen komplett.

Kanskje du skulle kommentere på hva TS spør etter også, når du førstes er i gang med innlegg?

Med komplementere mente jeg å fullføre kjolen - hvilket du jo skjønte! Bravo!

Skrevet

Kanskje du skulle kommentere på hva TS spør etter også, når du førstes er i gang med innlegg?

Med komplementere mente jeg å fullføre kjolen - hvilket du jo skjønte! Bravo!

Har du skjønt hva jeg skrev? Slå opp i hvilken som helst ordbok, du finner ikke "komplementere", for det er det ikke noe som heter.

Skrevet (endret)

Har du skjønt hva jeg skrev? Slå opp i hvilken som helst ordbok, du finner ikke "komplementere", for det er det ikke noe som heter.

Det skjønte jeg, anonymbruker. Og du skjønte tydeligvis at jeg mente at slepet fullfører/utfyller kjolen. Komplementere er et dansk ord, og fordi jeg bor i DK og bruker mye dansk i mitt arbeide så har det sneket seg inn.

Så - hva er ditt synspunkt på hva TS spør om? :)

Red.: Hvis du slår opp i en dansk ordbok vil du finne ordet. Så jeg antar at du mener hvilken som helst NORSK ordbok sant? Kjære anonymbruker, vær så snill å være presis.

Endret av noomi
Skrevet

Det er helt vanlig å si at f.eks. slepet komplementerer brudekjolen. Komplementærfarger er f.eks. farger som går sammen, ergo slepet går sammen med kjolen. "Komplement betyr utfylling; komplementaritet og komplementær står i Tanums ordbok". Så at det ikke står i norske ordbøker er feil, riktig nok så er ikke gratisordboken på nett, helt komplett. (Fikk jaggu lurt inn et rim også). Forstår at dette er et fremmedord som ikke alle har lært seg, så værsågod - nå lærte du noe nytt i dag også.

Forøvrig elsker jeg når bedrevitere tar feil.

Anonymous poster hash: 0a49b...a84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...