Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter noe p-piille-rot fikk jeg en mellomblødning som varte i en uke og sluttet dagen før jeg opprinnelig skulle få mensen. Tok for sikkerhetsskyld en g-test både på dagen for forventet mens og to dager etter. Begge var negative.

Klarer ikke helt å slå fra meg tanken på en graviditet siden mange (?) tester sent positivt. Er så oppblåst og har fått et tonn med bittesmå kviser på hele kroppen. Og selvsagt, mensen er ikke kommet.

MEN, burde jeg egentlig forvente mensen denne uka siden jeg hadde en mellomblødning? Den var ikke like sterk som mensen, men kan kanskje regnes som mensen likevel??

På forhånd takk for svar :) Masse nyttig å lese her inne som dere deler! :)

Anonymous poster hash: bdbc2...718
Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg ville regnet blødningen for mensen

Skrevet

Enig med Solstråla. Jeg begynte bare på neste brett hvis jeg glemte en pille og fikk blødning. Husk at du er ubeskyttet en liten stund, da, mener i alle fall det står det i vedlegget til p-pillene.

Skrevet

Blødningen var mens, dvs at den aktive delen av livmorslimhinnen mistet hormonstøtten og ble støtt ut, mer eller mindre. Du trenger derfor ikke få vanlig mens før til neste periode, men kan også få flere blødninger. Du er ikke beskyttet mot graviditet i perioden hvor du slurver, selv om du får "mens". Men symptomene du har nå kan vel så gjerne være hormoner i ulage. Passer du piller, eller har du bedre kontroll med f.eks ring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...