Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ferie denne uken, men kjæresten jobber. Idag skulle jeg ta en fest med noen nære gode venner. Jeg merket at kjæresten ikke likte dette, men spesielt med tanke på at jeg skulle drikke midt i uken. Ja, jeg ble ute litt lenger enn antatt, kom hjem klokken 02:00, han ble rasende og spurte hva slags oppførsel dette var, komme hjem midt på natta på en ukedag som dette osv. Jeg gjorde ingenting galt på festen og de andre maste om at jeg måtte bli lenger, men jeg svarte at jeg tross alt hadde en samboer som ventet på meg hjemme. Jeg hadde ikke forventet denne reaksjonen og nå sitter jeg her og gråter. Han er skuffet og sint på meg. Jeg føler meg som en dritt, det var ikke meningen å såre han.

Hvis dere lurer: jeg drar ut veldig sjelden. Drikker ca fire ganger i året.

Anonymous poster hash: 7e0d8...36c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unødvendig av han å reagere slik dersom du drikker så sjelden. For en dust!

Anonymous poster hash: 65466...553
  • Liker 11
Skrevet

Kjæresten min har også gjort dette mot meg og da skulle jeg opp tidlig dagen etter. Selvfølgelig ble jeg rasende, men tok ikke den samtalen da. Det kunne han ha spart deg for. Siden du heller ikke drikker, så kan det jo hende han ble usikker på hvordan du ville takle å faktisk drikke, og når du da kommer hjem sent? ding ding ding.

Anonymous poster hash: 802a0...ab3
Skrevet

Jeg syns han overreagerer, og det til de grader! Du har ferie, og da er det ikke en vanlig ukedag for din del. Unner han deg ikke å gå ut å ha det morsomt når du har mulighet, selv om han ikke skal ut selv?

Det er ikke snakk om at du gjør dette ofte, så han er både barnslig, irrasjonell, veldig lite raus og ganske dust idet han sier, og for å gi deg dårlig samvittighet for dette.

Anonymous poster hash: de41f...f31
  • Liker 9
Skrevet

En del mennesker skjønner bare ikke at de ikke eier kjæresten sin.

Du har ferie, og er det litt tæl i ham så ber han deg bruke den på noe som er hyggelig for DEG. Det er det ferie er til.

Haha, han kunne jo prøvd å reagere sånn her i huset, da hadde det blitt månelyst. Det gjelder for øvrig andre veien også.

Man får stole på hverandre og gi hverandre armsleng, ellers blir det temmelig anstrengende i lengden og lite hyggelig å gjøre noe koselig for hverandre.

• Liker 2
Skrevet

Eh...

Noe av det dummeste jeg har lest.

Altså, hvor konservativ kan en bli??

Du gjorde ingenting galt Ts.

Anonymous poster hash: 2b0d6...9d3

• Liker 3
Skrevet

jeg vil si at det kommer litt an på. jeg får ikke sove dersom jeg venter på at kjæresten skal komme hjem og legge seg i sengen, jeg klarer ikke koble av da. så dersom jeg skulle tidlig opp på jobb og kjæresten ikke kom hjem på det tidspunktet han hadde sagt, hadde jeg blitt skikkelig sur ja.

MEN - dersom vi hadde avtalt at han skulle ut og han fex kunne legge seg på gjesterommet (sånn at min søvn ikke ble ødelagt) hadde det vært noe helt annet. Jeg hadde satt pris på en sms om at han kom senere enn avtalt (for da kunne jeg lest den dersom jeg våknet og ble bekymret for at han ikke var kommet hjem) - men han er da selvsagt ute så lenge det passer han.

• Liker 5
Skrevet

Kjæresten min har også gjort dette mot meg og da skulle jeg opp tidlig dagen etter. Selvfølgelig ble jeg rasende, men tok ikke den samtalen da. Det kunne han ha spart deg for. Siden du heller ikke drikker, så kan det jo hende han ble usikker på hvordan du ville takle å faktisk drikke, og når du da kommer hjem sent? ding ding ding. Anonymous poster hash: 802a0...ab3

Hæ? Å dra på fest og kose seg er da ikke noe man gjør MOT kjæresten sin? TS har ferie. Klokken 2 er ikke spesielt sent engang.

Til TS, du er ikke driiten her.

• Liker 1
Skrevet

Nei, men det er lov å si ifra at man blir lengere ?

Skrevet

Ja, jeg ble ute litt lenger enn antatt, kom hjem klokken 02:00, han ble rasende og spurte hva slags oppførsel dette var, komme hjem midt på natta på en ukedag som dette osv.....

...men jeg svarte at jeg tross alt hadde en samboer som ventet på meg hjemme.

Anonymous poster hash: 7e0d8...36c

Satt han oppe og venta på deg, og du egentlig skulle komme tidligere forstår jeg irritasjonen hans. Du kunne jo sagt at du ble litt lenger eller ikke var sikker på hvor lenge du ble værende, så han bare kunne legge seg til normal tid.

Men å ta seg en fest på en ukedag når du har ferie, og ikke bråker og forstyrrer han som sover i senga når du kommer hjem, når dette skjer maks 4 ganger i året.. Ser jeg ikke problemet med.

Hva er det han er sint for, konkret? Jeg ville beklaget at jeg ikke varslet at jeg ble senere. Men ville ikke latt han føle meg som en giga syndebukk.

Til neste gang bør du heller si at du blir så lenge du synes det er gøy e.l. og at dere snakkes dagen etter i stedet for at han sitter og venter på deg. Når folk uoppfordret gir et tidspunkt, bør de holde det. Han kunne jo tro det hadde skjedd noe galt og var urolig for ditt ve og vel. Det er ikke kos å prøve å sove for å komme seg tidlig opp på jobb da.

Anonymous poster hash: f129e...a20

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar meg gjerne en fest midt i uka.

Kjæresten min tar seg gjerne en fest midt i uka.

Vi tar oss gjerne en fest i lag midt i uka.

Noen ganger har vi jobb dagen etterpå.

• Liker 1
Skrevet

jeg vil si at det kommer litt an på. jeg får ikke sove dersom jeg venter på at kjæresten skal komme hjem og legge seg i sengen, jeg klarer ikke koble av da. så dersom jeg skulle tidlig opp på jobb og kjæresten ikke kom hjem på det tidspunktet han hadde sagt, hadde jeg blitt skikkelig sur ja.

Men - det er jo ditt problem! Det skal jo ikke gå ut over ham at du ikke får sove dersom han ikke er hjemme når du legger deg? Han kan jo ikke legge opp livet sitt til at han må være hjemme på det tidspunktet du legger deg, så du får sove?

TS, jeg syns ikke du skal ha noe dårlig samvittighet overhodet. Hvis du har lyst til å ta deg en fest i ferien din, og dere ikke har noen unger å ta hensyn til, så kan jeg ikke skjønne hvorfor han skal bli sur. Du kommer jo hjem (kl. 2 er vel ikke sent?), og du har jo ikke gjort noe galt?

Anonymous poster hash: 462b7...a57

• Liker 1
Skrevet

TS, du kan ikke la deg herse med på den måten. Det er klart du selv bestemmer når du skal komme hjem.

Anonymous poster hash: 1a94a...b35
Skrevet

Men - det er jo ditt problem! Det skal jo ikke gå ut over ham at du ikke får sove dersom han ikke er hjemme når du legger deg? Han kan jo ikke legge opp livet sitt til at han må være hjemme på det tidspunktet du legger deg, så du får sove?

Mnja, jeg vil jo si det er vårt problem jeg da. Hvorfor skal det gå utover meg at han vil ut og feste? Samme sak. Jeg vil sove, han vil feste, begge har hensyn som bør og kan ivaretas.

Hvis man lager ting ti et problem blir de ofte et problem, men hvis man tar utgangspunkt i at alt heller er en utfordring får man et mye lettere og ikke minst bedre hverdagsliv.

Og er det egentlig så vanskelig å legge seg til å sove et annet sted?

• Liker 2
Skrevet

La meg legge til at jeg har overhodet ikke noe problem med at han faktisk er ute, og om jeg kunne velge ville jeg fex heller at han sov den natten på hotell eller hos en kompis. Ikke for å stenge han ute hjemmefra på noen måte, men fordi jeg er avhengig av å få sove skikkelig.

Jeg får heller ikke sove dersom jeg vet at noen kommer til å ringe meg, eller ringe på døren, eller det er andre forstyrrelser som kommer til å skje. Sånn er jeg bare, det er ikke valgfritt lissom. Så alt jeg ber om er at vi finner en løsning som dekker begges behov. Heldigvis er kjæresten min opptatt av at vi begge skal ha det bra så for han er aldri dette noe problem.

• Liker 2
Gjest heihade
Skrevet (endret)

Kjæresten min har også gjort dette mot meg og da skulle jeg opp tidlig dagen etter. Selvfølgelig ble jeg rasende, men tok ikke den samtalen da. Det kunne han ha spart deg for. Siden du heller ikke drikker, så kan det jo hende han ble usikker på hvordan du ville takle å faktisk drikke, og når du da kommer hjem sent? ding ding ding.

Anonymous poster hash: 802a0...ab3

Selvfølgelig ble du rasende?

Er så glad jeg ikke er sammen med noen som mener man selvfølgelig kan bli rasende for at partneren hygger seg alene.

Endret av heihade
  • Liker 3
Skrevet

...og du har jo ikke gjort noe galt?

Hun sa ikke ifra om at hun ble lenger enn først planlagt. Dèt er jo dårlig gjort, om de har en deal om at man sier ifra hvor lenge man blir ute osv. for å unngå bekymring osv.

Det er vanlig folkeskikk å si ifra om det blir endring i planene. Alle er ikke like nøye, så det er jo opptil hvert enkelt par men...

Anonymous poster hash: f129e...a20

Skrevet

Selvfølgelig har du ikke vært en idiot. Dette er godt innenfor det jeg synes er akseptabelt i et forhold. Dersom mannen min hadde forsøkt å nekte meg å komme hjem sent eller drikke alkohol, uavhengig av hvilken dag det var, hadde jeg tatt et oppgjør.

Men er man i et forhold er det enkelte kjøreregler. Gi beskjed om hvor man er og hvor sent det blir, og sende en melding om man likevel kommer senere, er greie regler om det betyr noe for motparten. Dersom partneren sliter med å sove igjen etter avbrutt søvn (noe som er tilfelle hos oss) er det greit å lage regler for bråk da man kommer hjem. Hos oss legger den som kommer sent seg på gjesterommet, men før vi hadde gjesterom gjorde ikke den enes søvnbehov at den andre ikke fikk gå ut og hygge seg. Det var jo tross alt bare en gang innimellom.

• Liker 1
Skrevet

det var unødvendig av han å bli rasende på deg. om du aldri er ute ellers synes jeg han burde si til deg at du skal få kose deg! det er en fæl følelse å få dårlig samvittighet fordi du føler du ikke får lov av kjæresten. han eier deg ikke.

Men du kunne sendt han en melding også, om du ikke gjorde det da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...