Gå til innhold

9 mnd, nattavvent og rumling i magen

Riiba

Anbefalte innlegg

Sønnen vår er i hovedsak nattavvent og har vært det en liten stund. Men han er fortsatt urolig og våkner flere ganger om natten.

Noen ganger hører jeg det rumler i magen hans. Han kan godt sovne likevel så jeg har per nå ikke gitt flaske (før vi sluttet med flaske var det uansett ikke alltid han sovnet etter å ha fått den).

Men burde jeg likevel gi flaske når jeg hører han er sulten?

Han er relativt småspist på dagen og spiser sjelden mer enn et halvt middagsglass i gangen i mengde, så jeg sliter med å få i han nok mat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg helt klart gitt mat. Hadde vært noe helt annet om han spiste godt på dagtid, men unger skal jo ikke være sultne.

Anonymous poster hash: d7806...b29

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikke gir tegn til å ville ha det og sovner greit uten melk, så hadde jeg ikke gitt selv om det rumler litt i magen. Det er ikke nødvendigvis et tegn på sult, det kan være andre årsaker til rumling. Spesielt med tanke på at han er småspist om dagen. Gir du han melk igjen om natten så vil han være enda mer småspist på dagen. Det er min erfaring ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fleipe litt- hvis min jente på samme alder hadde sovet natta igjennom, hadde jeg aldri i verden vekket henne frivillig... :lol:

Men selv for å ta det mer seriøst, så blir konklusjonen den samme- jeg tror ikke det er nødvendig å vekke en baby på ni måneder for å spise. Hadde han vært skrubbsulten hadde han nok våknet, og som andre sier over her kan det være flere grunner til at det rumler i magen. Jeg ville latt ham sove, og heller prøvd å øke matinntaket på dagtid. Det er jo også stor forskjell på hvor matglade babyer er, noen er mer småspiste enn andre uten at det trenger å være noe galt med det, så lenge de følger kurven sin sånn noenlunde.

Tillegg: klarte å blingse litt, ja. Han våkner flere ganger om natten? Jeg tror likevel svaret mitt står ved lag- med mindre han viser svært tydelig at han er sulten, ville jeg holdt matingen på dagtid. Kanskje stå litt tidlig opp til frokost.

Endret av Mafalda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen vår er i hovedsak nattavvent og har vært det en liten stund. Men han er fortsatt urolig og våkner flere ganger om natten.

Noen ganger hører jeg det rumler i magen hans. Han kan godt sovne likevel så jeg har per nå ikke gitt flaske (før vi sluttet med flaske var det uansett ikke alltid han sovnet etter å ha fått den).

Men burde jeg likevel gi flaske når jeg hører han er sulten?

Han er relativt småspist på dagen og spiser sjelden mer enn et halvt middagsglass i gangen i mengde, så jeg sliter med å få i han nok mat....

Når spiser han det siste måltidet for dagen? Når legges han? Når er det frokost? Hvordan ligger han an i forhold til vekstkurven sin? Drikker han mye i løpet av en dag?

Endret av litle_my
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste måltid er mellom halv seks og seks. Leggetid halv syv.

Frokost er mellom syv og åtte en gang. Men han spiser lite (enda mindre) om morgenen, selv om han sikkert er sulten.

Ellers så drikker han tre flasker mme på ca 180-200 ml om dagen pluss vann til måltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er midt på på vekstkurven, muligens litt ned nå i det siste. Har ikke veid på en stund. Får i seg en del via mme tipper jeg så han er ikke tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser han godt til kvelds da? Hva får han? Han kan godt få grøt både til frokost og kvelds dersom han liker dette, det metter godt. Er det lenge til dere skal på helsestasjonen kan du jo ringe helsesøster og be om en samtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri spist så store mengder, men i dag var han kanskje oppe i en hel porsjon grøt. Til frokost er det mindre.

Skal høre med helsesøster, vi har snart time.

Men sist gang jeg tok opp at han spiste så lite hadde hun ingen råd å komme med. "Noen barn bare er sånn". Det samme sa hun om søvnmønsteret (slet også med leggingen lenge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...