Gå til innhold

Moddene jobber gratis mens Kvinneguiden tjener penger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan noen ønske å jobbe gratis for en nettside som tross alt tjener penger? Ha litt selvrespekt da!

Kg bør betale for jobben moddene gjør og ikke drive med slaveri! Det er tross alt 2014, og Kvinneguiden tjener PENGER.

Anonymous poster hash: 4f238...a94
  • Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt største problem med moderering på frivillig basis, er at det trolig ville blitt bedre kvalitet på modereringen hvis KG ansatte og betalte moderatorer. Jeg ønsker gjerne å understreke at jeg har respekt for at mennesker ønsker å bruke fritiden sin på å moderere, fordi jeg tviler ikke på at det er mye jobb, og at jeg ikke har noe personlig problem med brukerne som også er moderatorer. Likevel syns jeg slapp og til dels dårlig moderering har en tendens til å unnskyldes med at moderatorene er her på frivillig basis og i fritiden, de er bare mennesker og den reglen.

Dersom noen hadde vært ansatt og betalt, så er det naturlig å tro at det hadde blitt stilt høyere krav til moderatorfunksjonen hva gjelder partiskhet, nøytralitet, slurv og tempo. Per nå blir alt unnskyldt med at moderatorene sjenerøst bruker fritiden sin på oppgaven. KG hadde blitt mer seriøst som forum dersom de tok tak i dette.

Anonymous poster hash: f226b...912
  • Liker 21
Skrevet (endret)

Jeg har ingen problemer med moderatorene og synes de gjør en ok jobb, spesielt tatt i betraktning at de gjør dette gratis i fritiden sin. Om noe, synes jeg heller vi bør sette pris på at noen gidder. At KG ikke er villig til å betale for det, synes jeg derimot er ille.

Endret av Mette
  • Liker 13
Skrevet

Jeg har ingen problemer med moderatorene og synes de gjør en ok jobb, spesielt tatt i betraktning at de gjør dette gratis i fritiden sin. Om noe, synes jeg heller vi bør sette pris på at noen gidder. At KG ikke er villig til å betale for det, synes jeg derimot er ille.

Ta deg en titt på et par andre forum så skal du se at modereringen er mye bedre i forhold til Kg.

Anonymous poster hash: bcafb...511

• Liker 2
Skrevet

Ta deg en titt på et par andre forum så skal du se at modereringen er mye bedre i forhold til Kg. Anonymous poster hash: bcafb...511

Det kan godt hende, jeg er ikke så veldig opptatt av det at jeg legger merke til det. Har du noen eksempler?

Skrevet

Det kan godt hende, jeg er ikke så veldig opptatt av det at jeg legger merke til det. Har du noen eksempler?

Ja. diskusjon.no

• Liker 2
Skrevet (endret)

Men jeg tenker også at det er lettere å separere rollene som bruker og moderator, hvis sistnevnte er et yrke som man også får betalt for. Og her synes jeg det er KG som trår feil og undervurderer både brukerne og den jobben som må gjøres. Men de er vel som alle andre, hvorfor bruke penger på det, så lenge de kan få noen til å gjøre det gratis?

Jeg synes uansett at den klagingen/kritikken jeg observerer, kan fort bli veldig usaklig og da blir det vanskelig å ta seriøst. Og der kan kanskje enkelte av brukerne også skjerpe seg?

Endret av Mette
Gjest BabyBlue
Skrevet

Å være moderator må jo være en ganske heftig jobb for et så stort forum, synes absolutt de burde bli betalt for jobben de gjør basert på hvor ofte de er innom og hvor mye de ordner.

Skrevet

Å være moderator må jo være en ganske heftig jobb for et så stort forum, synes absolutt de burde bli betalt for jobben de gjør basert på hvor ofte de er innom og hvor mye de ordner.

Å gi de betalt etter hvor mye de "ordner", er som å gi parkeringsvakter bonus etter hvor mange bøter de deler ut.

Altså, ikke spesielt smart.

Anonymous poster hash: 2f717...748

• Liker 4
Gjest BabyBlue
Skrevet

Å gi de betalt etter hvor mye de "ordner", er som å gi parkeringsvakter bonus etter hvor mange bøter de deler ut.

Altså, ikke spesielt smart.

Anonymous poster hash: 2f717...748

Med det mener jeg selvsagt at det følger med restriksjoner og at de har noen som følger med på aktiviteten deres... men ja, du har rett, det kan bli litt overkill om de får betalt etter hvor mange folk de tar uten at det blir passet på.

Skrevet

Oppfordrer moderatorene til å si opp moderatorjobben de gjør gratis. La de som eier KG få svette litt ekstra.

• Liker 3
Skrevet

Ta deg en titt på et par andre forum så skal du se at modereringen er mye bedre i forhold til Kg.

Ja, og så finnes det et lass av forum det modereringen er mye verre enn på KG. Syns ikke vi skal klage på den jobben de gjør, som nevnt tidligere i tråden gjør de det tross alt gratis og på sin egen fritid.

Anonymous poster hash: 0f97d...47e

• Liker 2
Gjest Listerine
Skrevet

Ja, og så finnes det et lass av forum det modereringen er mye verre enn på KG. Syns ikke vi skal klage på den jobben de gjør, som nevnt tidligere i tråden gjør de det tross alt gratis og på sin egen fritid.

Så bare fordi det finnes verre forum enn KG, så skal man ikke forsøke å gjøre KG bedre? Jeg syns vi har fullt rett til å klage. Modereringen er veldig ofte elendig. Jeg synes vi som brukere av dette forumet har rett til å forlange litt bedre standarder her.

Skrevet

Det er nettopp dette tullete argumentet og unnskyldningen som gjør at betalt og mer profesjonell moderering kunne være noe å vurdere. Hvis KG er opptatte av standard, så slutter de å dytte moderatorene og deres frivillighet foran seg, og tar tak i kritikken. Standarden på modereringen, hva KG’s policy på moderering kommuniserer til brukerne og publikum, og behovet for god moderering avgjøres ikke av hvorvidt moderatorene gjør dette på fritiden eller ei.

Dette er er ikke noe jeg selv har opplevd, men da skjønner jeg kritikken litt bedre. Slikt skal selvfølgelig ikke skje.

Men jeg tenker også at det er lettere å separere rollene som bruker og moderator, hvis sistnevnte er et yrke som man også får betalt for. Og her synes jeg det er KG som trår feil og undervurderer både brukerne og den jobben som må gjøres. Men de er vel som alle andre, hvorfor bruke penger på det, så lenge de kan få noen til å gjøre det gratis?

Jeg synes uansett at den klagingen/kritikken jeg observerer, kan fort bli veldig usaklig og da blir det vanskelig å ta seriøst. Og der kan kanskje enkelte av brukerne også skjerpe seg?

Jeg er helt enig i at man bør holde seg saklig i kritikken og at det finnes en del usakligheter, problemet er når saklig kritikk avfeies med den type argumenter man kunne forventet på usaklig kritikk.

Anonymous poster hash: f226b...912

• Liker 1
Skrevet

Ja. diskusjon.no

Får man betalt på diskusjon.no? Det står det jo ingenting om når de søker etter moderatorer, med mindre det er noe de har begynt med i det siste!

Anonymous poster hash: 8d8ae...b32

• Liker 1
Skrevet

Så bare fordi det finnes verre forum enn KG, så skal man ikke forsøke å gjøre KG bedre? Jeg syns vi har fullt rett til å klage. Modereringen er veldig ofte elendig. Jeg synes vi som brukere av dette forumet har rett til å forlange litt bedre standarder her.

Så lenge vi ikke betale for å bruke KG og så lenge moderatorene gjør jobben ubetalt og frivillig, syns jeg ikke vi har rett til å klare på jobben de gjør.

Sier ikke at jeg ikke syns kg kunne vært bedre, jeg ville bare poengtere at det finnes forum som er mye verre.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

La oss ta i betraktning hva betalte moderatorer kan bety:

Stengte forum om natten - for moderatorene jobber bare dag og kveld. Vil vi det? BT.no har denne praksisen.

Betalt betyr lojal mot arbeidsgiver. Hvis arbeidsgiver mener x og bruker mener y, betyr det at vi kan være helt sikre på at mening y får stå? La oss si at bruker mener at Kvinneguiden suger møkk, vil betalt moderator la en tråd om dette stå?

Skrevet

La oss ta i betraktning hva betalte moderatorer kan bety:

Stengte forum om natten - for moderatorene jobber bare dag og kveld. Vil vi det? BT.no har denne praksisen.

Betalt betyr lojal mot arbeidsgiver. Hvis arbeidsgiver mener x og bruker mener y, betyr det at vi kan være helt sikre på at mening y får stå? La oss si at bruker mener at Kvinneguiden suger møkk, vil betalt moderator la en tråd om dette stå?

Det går fint an å innføre nattevakter også. Og arbeidsgivers mening påvirker allerede hva som får stå og ikke på KG.

Skrevet

At noen gidder å jobbe gratis, er for meg en gåte. Nå vil vel kvinneguiden si, at hadde det ikke vært for de som jobber gratis, så hadde det ikke vært noen kvinneguid. Bare tull og vås.

Det er penger det er snakk om. De som styrer dette, eierne...de skal ha mest mulig penger. Hva de egentlig synes om folk som jobber gratis for de? De ler vel hele veien til banken.

De tjener heftig på reklamen.

egentlig bør moderatorer si nei takk, vi vil ikke mere.

Hva er så heftig å være moderator? Har dere for mye fritid? Finnes andre plasser som vil betale dere.

Ha en fortsatt fin søndag

Anonymous poster hash: 84dde...2e1
  • Liker 4
Gjest Blanchefleur
Skrevet

At noen gidder å jobbe gratis, er for meg en gåte. Nå vil vel kvinneguiden si, at hadde det ikke vært for de som jobber gratis, så hadde det ikke vært noen kvinneguid. Bare tull og vås.

Det er penger det er snakk om. De som styrer dette, eierne...de skal ha mest mulig penger. Hva de egentlig synes om folk som jobber gratis for de? De ler vel hele veien til banken.

De tjener heftig på reklamen.

egentlig bør moderatorer si nei takk, vi vil ikke mere.

Hva er så heftig å være moderator? Har dere for mye fritid? Finnes andre plasser som vil betale dere.

Ha en fortsatt fin søndag

Anonymous poster hash: 84dde...2e1

Moderator=parkeringsvakt=tollbetjent.

Same shit, different wrapping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...