Gå til innhold

Venninne lever kun på Cølikai-pengene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som har Cøliaki, og hun får utbetalt ca.1900 kr i mnd. Disse pengene bruker hun på mat, selvsagt, men hun prøver faktisk å leve for de hver mnd!

Grunnen til at man har Cøliaki-penger, er for å dekke et fordyret kosthold!

Hun lever kanskje for 2000-2500 kr selv, og 1900 kr av disse er da dekket..

Er ikke dette litt feil???

Hun får jo spart masse på denne måten!

Anonymous poster hash: 6a759...fe6
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er problemet her?

Anonymous poster hash: 4f54d...0ed
  • Liker 45
Skrevet

Bor hun hjemme? Eller hvor billig bor hun egentlig, hvis hun klarer seg på så lite? Men vil ikke si at hun sparer penger på det, ved å leve på så lite i måneden..

• Liker 2
Skrevet

Hva er problemet her?

Problemet er at jeg spiser jo for 2000-2500 i mnd, og hun får 1900 kr i mnd, og spiser for like mye som meg ..

Urettferdig?

• Liker 3
Skrevet

Bor hun hjemme? Eller hvor billig bor hun egentlig, hvis hun klarer seg på så lite? Men vil ikke si at hun sparer penger på det, ved å leve på så lite i måneden..

Nei, hun bor på hybel.

Dette gjelder kun matpenger!

Skrevet

Urettferdig at du ikke får penger fra NAV pga sykdom

Anonymous poster hash: 42440...e69

• Liker 7
Skrevet

Sjalusiens vinger vedr penger...

Anonymous poster hash: f5722...9b1
  • Liker 19
Skrevet

Problemet er at jeg spiser jo for 2000-2500 i mnd, og hun får 1900 kr i mnd, og spiser for like mye som meg ..

Urettferdig?

Det er fastsatte beløp for den sykdommen. Jeg ser ikke problemet, pengene skal gå TIL MAT!!!

Anonymous poster hash: 28534...1f9

• Liker 10
Skrevet

Hun er vel flink til å spise rimelig, da? Jeg ser virkelig ikke problemet her. Hadde det vært bedre om hun sløste bort 2000 kroner i måneden på mat, når hun ikke trenger det, bare fordi hun får penger dekt pga sykdom?

• Liker 15
Skrevet

Ja, men jeg bruker 2000-2500 kr i mnd på mat, og det gjør også min venninne ... men om du trekker fra disse 1900 kr så bruker hun bare 100-500 kr i mat fra egen lomme!

• Liker 2
Gjest Hyssingen
Skrevet

Ja, men jeg bruker 2000-2500 kr i mnd på mat, og det gjør også min venninne ... men om du trekker fra disse 1900 kr så bruker hun bare 100-500 kr i mat fra egen lomme!

Du er misunnelig fordi hun har en sykdom som gjør at hun har rett på støtte til mat?

• Liker 49
Skrevet

Så siden hun er flink til å handle rimelig så har hun ikke krav på disse pengene?

• Liker 18
Skrevet

Slutt å vær sjalu, det er ikke lett å finne glutenfri alternativer til rimlige priser. Man må være nøye å sjekke absolutt alt før man kjøper det, om man ikke kjøper i fra fri for hylla. Å det er mange ting man faktisk må lage selv. Støtte til mat pga sykdom er der for en grunn.

• Liker 24
Skrevet

Smålig av deg..

• Liker 10
Skrevet

Hva er problemet? Jeg har gluten- og melkeinolleranse og får derfor ikke Grunnstønad til fordyret kost. Jeg bruker alikevel mye mer på mat enn de som kan spise det de vil. Det er urettferdig det.

Anonymous poster hash: 46bf6...10f

• Liker 15
Skrevet

Så siden hun er flink til å handle rimelig så har hun ikke krav på disse pengene?

Jo det har hun, samme hvor mye hun bruker på mat. Den sykdommen er det satt en fast sum på i måneden, man får hverken mer eller mindre. Jeg har sjekket det tidligere da jeg trodde jeg kanskje hadde sykdommen (Noe jeg heldigvis ikke hadde) og pengene er alltid nr 4 på skalaen over hvor mye man får.

• Liker 2
Skrevet

Hva er problemet? Jeg har gluten- og melkeinolleranse og får derfor ikke Grunnstønad til fordyret kost. Jeg bruker alikevel mye mer på mat enn de som kan spise det de vil. Det er urettferdig det.

Anonymous poster hash: 46bf6...10f

Det samme har jeg, så jeg signerer denne.
  • Liker 1
Skrevet

Hehe..... med venner som deg, så trenger hun ikke uvenner ;)

• Liker 16
Skrevet

Det kan sikkert diskuteres om 1900 kroner i måneden er for mye for å dekke merkostnaden med cøliaki.

Men beløpet er satt av andre, og uansett er det ingen grunn til å kritisere venninnen din for dette.

• Liker 2
Gjest pærecider
Skrevet

Hva er problemet? Noen er flinkere enn andre til å disponere penger og spare. Selv går jeg på AAP og klarer fint å spare unna mer enn mange andre som får mer enn meg. Fordi jeg handler på salg og er generelt forsiktig med hva jeg bruker. Kan være at venninnen din ikke kaster mat, men lager opp av rester, handler på salg, lager mat fra bunnen av og ikke går på kafe fire fem ganger i uka. Du skulle heller spurt henne hvordan hun klarer å få pengene til å strekke til, istedet for å gå og være misunnelig. Cøliaki er noe dritt å ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...