AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #1 Skrevet 20. februar 2014 Stefaren min drikke hver gang mamma ikke er hjemme. Dette vet mamma, og hun snakker til han gang på gang. Han drikker kun når mamma ikke er hjemme - det er snakk om når mamma drar bort i ferier eller helger, eller om det er en kveld... Denne vinterferien skulle jeg og mamma på fjellet, mens lillesøstern min skulle være hjemme og jobbe og å være med venner. Hun bor jo fortsatt hjemme siden hun går siste året på vgs, og selv om mamma pratet med stefaren vår om at han ikke må drikke, så har han drukket likevel. Lillesøstern min rømte til en venninne, og gråt og var helt ifra seg. Nå lurer jeg og mamma på om vi skal dra hjem, men lillesøstern min har fått lov til å bo hos en venninne og har tatt med seg det hun trenger til vi kommer tilbake. Hva gjør man egentlig med en sånn alkoholiker? Han blir jo veldig full og han går også på medisiner, så egentlig bør han jo ikke drikke .. Mamma kan ikke dra bort en kveld uten at han finner på å drikke. Mamma har i alle år sagt at nå kaster hun han ut, en det skjer jo aldri. Nå er uansett lillesøstern min snart ferdig på vgs, så da flytter hun nok ut etterhvert. Alle syns det er slitsomt!!!! Anonymous poster hash: 7a411...2fe
Djungelvrål Skrevet 20. februar 2014 #2 Skrevet 20. februar 2014 Ringer barnevernet, når din mor reiser bort og lar et barn bli alene med en fordrukken mann burde hun kanskje ikke ha ansvar for barn! 1
Peter007 Skrevet 20. februar 2014 #3 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Stefaren min drikke hver gang mamma ikke er hjemme. Dette vet mamma, og hun snakker til han gang på gang. Han drikker kun når mamma ikke er hjemme - det er snakk om når mamma drar bort i ferier eller helger, eller om det er en kveld... Denne vinterferien skulle jeg og mamma på fjellet, mens lillesøstern min skulle være hjemme og jobbe og å være med venner. Hun bor jo fortsatt hjemme siden hun går siste året på vgs, og selv om mamma pratet med stefaren vår om at han ikke må drikke, så har han drukket likevel. Lillesøstern min rømte til en venninne, og gråt og var helt ifra seg. Nå lurer jeg og mamma på om vi skal dra hjem, men lillesøstern min har fått lov til å bo hos en venninne og har tatt med seg det hun trenger til vi kommer tilbake. Hva gjør man egentlig med en sånn alkoholiker? Han blir jo veldig full og han går også på medisiner, så egentlig bør han jo ikke drikke .. Mamma kan ikke dra bort en kveld uten at han finner på å drikke. Mamma har i alle år sagt at nå kaster hun han ut, en det skjer jo aldri. Nå er uansett lillesøstern min snart ferdig på vgs, så da flytter hun nok ut etterhvert. Alle syns det er slitsomt!!!! Anonymous poster hash: 7a411...2fe Dette er din mors problem. Hun burde ta grep her. Hvis hun ikke gjør det blir det barnevernssak om de blir underrettet. Inntil din søster er 18 år har hun ansvar her for sitt barn. Videre ansvar for forsørgelse angående utdanning til videregående skole utover 18 år (Normalt 19 år/ 3 år videreg.). Din søster bo på hybel og din mor betale bidrag selv om hun er under 18 med. Endret 20. februar 2014 av Peter007
Mb26 Skrevet 20. februar 2014 #4 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Ringer barnevernet, når din mor reiser bort og lar et barn bli alene med en fordrukken mann burde hun kanskje ikke ha ansvar for barn! Hmm, siden hun går siste året på VGs så i teorien fylte hun vel 18 år i fjor.. Men noe må i hvertfall gjøres! Hva med å ringe en rustelefon neste gang han blir full? Så kan de eventuelt komme til dere eller dere dra med dere han til dem? Nå vet jeg ikke hvor dere bor, men pleier å være rusklinikker i de fleste fylker :-) Masse lykke til i hvertfall! Slitsomt å være i hus med en alkoholiker.. EDIT: glemte å legge til at det er vel egentlig ikke så mye å få gjort noe med ved mindre denne mannen vil det selv. Om dette fortsetter så burde dere kanskje ikke bo med han lenger? Endret 20. februar 2014 av Mb26
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #5 Skrevet 20. februar 2014 Dere er i ferd med å bli voksne, og flytter vel ut snart. Da blir din mor alene. Hun elsker åpenbart denne mannen, og ønsker ikke å leve resten av livet sitt alene. Sørg for at dere ikke er alene med stefar noe mer. (PS - Synes det er for jævlig å høre at dere har måttet gå igjennom dette, men nå er det liksom ikke så mye å gjøre). Anonymous poster hash: d8214...868
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #6 Skrevet 20. februar 2014 Dere kødder nå? Barneværnet? Disse to er voksne! Skjerpings! Anonymous poster hash: 0d32a...8f2 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #7 Skrevet 20. februar 2014 Stefaren min drikke hver gang mamma ikke er hjemme. Dette vet mamma, og hun snakker til han gang på gang. Han drikker kun når mamma ikke er hjemme - det er snakk om når mamma drar bort i ferier eller helger, eller om det er en kveld... Denne vinterferien skulle jeg og mamma på fjellet, mens lillesøstern min skulle være hjemme og jobbe og å være med venner. Hun bor jo fortsatt hjemme siden hun går siste året på vgs, og selv om mamma pratet med stefaren vår om at han ikke må drikke, så har han drukket likevel. Lillesøstern min rømte til en venninne, og gråt og var helt ifra seg. Nå lurer jeg og mamma på om vi skal dra hjem, men lillesøstern min har fått lov til å bo hos en venninne og har tatt med seg det hun trenger til vi kommer tilbake. Hva gjør man egentlig med en sånn alkoholiker? Han blir jo veldig full og han går også på medisiner, så egentlig bør han jo ikke drikke .. Mamma kan ikke dra bort en kveld uten at han finner på å drikke. Mamma har i alle år sagt at nå kaster hun han ut, en det skjer jo aldri. Nå er uansett lillesøstern min snart ferdig på vgs, så da flytter hun nok ut etterhvert. Alle syns det er slitsomt!!!! Anonymous poster hash: 7a411...2fe Du skal slutte å bry deg om din mors og stefars forhold. Dette er et forhold som din mor først og fremst må ordne opp i. Jeg antar du ikke liker hvis noen blander seg inn i dine forhold og hvis de har noe å utsette på vedkommende. Anonymous poster hash: bc1ed...f18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå