Gå til innhold

hyling på natta-16 mnd-går det over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så har stillheten roet seg for en stund. 70 min hyling er endelig byttet ut med smokesutting og små klynk. Jeg har atter en gang redet meg til på barnerommet for å være i nærheten....regner med å trøste et par x til i natt. Vi går aldri ut av rommet. Trøster først i senga, evnt på fanger om det trengs. .legger tilbake når rolig...og slik holder vi på. Hs sier vi gjør ting etter boka.....har holdt på i 3mnd! Pappa tar 3netter i uka orker ikke mer pga helsa. Han opplever dette sjelden. Jeg har det nesten hver natt det er min tur. Hva mer kan vi gjøre? Jobber fullt og beg å merke dårlig nattesøvn.

Anonymous poster hash: 9dba0...afc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke vi hadde en hel natta søvn mellom 8-18 mnd pga sykdom eller tenner. Fryktelig slitsomt men det går over! Det høres ut som om barnet deres har nattskrekk, har du lest om det? Har dere et gjesterom dere kan legge dere på sammen med barnet? Vi hadde en ekstra madrass på barnerommet denne perioden så vi kunne legge oss ned sammen med henne og sove litt. Selv om det tok tid før hun roet seg fungerte det bedre enn at vi satt ved siden av og var våkne til hun hadde sluknet helt for det tok mye lengre tid. Mannen din må kunne stille opp litt mer siden han slipper unna de gangene det er hans tur, ingen vits i å fordele ansvaret før behovet dukker opp vel? Eller er han syk på en eller annen måte siden du skriver at helsa hans ikke tåler det?

Skrevet

Sønnen min var slik fra han var 3-4 mnd til han var 18 mnd. Nå er han 19, og han våkner "bare" 3 ganger om natten, og det tar ikke mer en 10 minutter å få han i seng. Føles luksus ut iforhold til de 10 gangene han pleide å våkne. Håper det holder seg slik og blir bedre. Jeg har dessverre ingen tips, tror bare noen barn trenger mer trøste og nærhet. Hold ut :hug:

Anonymous poster hash: d7202...dbf
Skrevet

Ts her. Min mann er kronisk syk, noe som medfører at han trenger mye hvile og søvn for å fungere. Han har strukket seg langt med å ta2-3 netter i uka . Flere vil medføre tap av inntekt da han ikke vil klare å fjøre den jobben han er satt til og risikerer å miste jobben. Jobber allerede 80% % grunnet helsa.

Jeg tror ikke vi hadde en hel natta søvn mellom 8-18 mnd pga sykdom eller tenner. Fryktelig slitsomt men det går over! Det høres ut som om barnet deres har nattskrekk, har du lest om det? Har dere et gjesterom dere kan legge dere på sammen med barnet? Vi hadde en ekstra madrass på barnerommet denne perioden så vi kunne legge oss ned sammen med henne og sove litt. Selv om det tok tid før hun roet seg fungerte det bedre enn at vi satt ved siden av og var våkne til hun hadde sluknet helt for det tok mye lengre tid. Mannen din må kunne stille opp litt mer siden han slipper unna de gangene det er hans tur, ingen vits i å fordele ansvaret før behovet dukker opp vel? Eller er han syk på en eller annen måte siden du skriver at helsa hans ikke tåler det?

Skrevet

Prøvd samsoving?

Skrevet

Prøvd samsoving?

Vi har samsovet mye, men jeg sitter med en følelse av at jegsda gir henne goder hun ikke har bedt om og sånn sett vil hyn opprettholde vanen, , samtidig som hun og jeg sover dårligere da. Samsover som regel bare om hun er syk med høy feber (lettere for oss å holde kontroll på formen) hun er lite syk, så sjelden vi samsover;-)

Skrevet

Vi har samsovet mye, men jeg sitter med en følelse av at jegsda gir henne goder hun ikke har bedt om og sånn sett vil hyn opprettholde vanen, , samtidig som hun og jeg sover dårligere da. Samsover som regel bare om hun er syk med høy feber (lettere for oss å holde kontroll på formen) hun er lite syk, så sjelden vi samsover;-)

I sånne tilfeller som dette, ville jeg nok gjort det. ( Jeg gjorde det.. )

Det ble ikke "oppettholdt" her i gården, men hun får ennå lov å komme i senga en-to time før vi står opp, og er nå over tre år gammel.

Skrevet

Ta barnet inn til dere i sengen og slapp av. Det viktigste er at hele familien får sove godt... Barnet vil sove i egen seng når det er klar for det og slutter å forbinde sengen med hyling og skriking.

Anonymous poster hash: 66815...de1
  • Liker 1
Skrevet

Samsoving! Søvn om natta er viktig for alle. Mye viktigere enn prinsipper om at ungene skal sove i egen seng og at de kommer til å bli bortskjemte. Hva er det vi mener at vi ødelegger ved å samsove? Ferdigheten til å sove alene som voksne? Barnet har trukket ut av foreldresenga lenge før konfirmasjonen. Og når vi blir så store at vi søker mot det andre kjønn higer vi etter å sove sammen - og det er ikke bare for sexen. Så hvorfor i all verden insisterer vi på at menneskebarn skal sove alene mens de er små og sårbare? Nå skal du ligge i mørket. Alene. I timesvis. God natt.

Jeg henter ofte det ene eller begge barna inn i senga til meg om vi har hatt en kjip dag med mye uenigheter. Da får vi masse nærhet gjennom natta og har muligheten til å starte en ny dag med kos i stedet for at jeg må dra dem sure opp av senga. De er 6,5 og snart 8.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...