Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har vært kjærester i 3 år, og samboere i 2 år. Vi er begge i begynnelsen av 20 årene.

Helt siden vi ble samboere har det intime forandret seg gradvis. Fra å ha sex 2 ganger om dagen, til å ha sex 1-2 ganger i uken. Dette var aldri et stort problem for meg. Jeg er fult klar over at det kan være vanlig at lysten på hverandre dabber litt av. Jeg mener, en er jo ikke nyforelsket hele livet..

Vel, dette fortsatte. Fra å ha sex 1-2 ganger i uken, til å ha sex 1 gang i måneden. Det kom til et punkt hvor det plaget meg veldig. Synes han at jeg er lite attraktiv? Tenner han ikke på meg lengre? Jeg tok det derfor opp med samboeren min. Vi snakket ut om det, og ting bedret seg (egentlig ikke). "Forberingen" varte i 1 uke, og dabbet igjen av.

I skrivende stund er det 3-4 måneder siden vi sist hadde sex. Før det igjen var det 2 måneder siden sist. Og tro meg, jeg har prøvd alt jeg kan tenke på! Vi ligger mye inntil hverandre om kveldene før vi sovner, men prøver jeg meg på noe mer, da avviser han meg. Alt han synes er sexy av undertøy, strømper, sko.. osv, har jeg prøvd.

Nå når vi prater om sex (som er ekstremt sjeldent), kan han si ting som "jeg er lei av sex", "jeg trenger ikke sex" og lignende. Som om det bare er et ork for han. Han ler det som regel bare vekk. Dette tærer kraftig på selvtilliten min. Han liker heller ikke å snakke om det..

Jeg vet at han har litt dårlig selvbilde for tiden. Han har gått litt opp i vekt, og føler seg ikke vel. Han har også nevnt tidligere at den lave sexlysten hans kommer av nettopp dette. Jeg forteller han ofte hvor deilig og fin eg synes han er. Tar på han og gir han komplimenter. Når han forteller meg at han har blitt for feit, sier jeg meg uenig. Og forteller heller hvor fin jeg synes han er som han er.

Jeg er redd forholdet vårt holder på å sige ut til et vennskap. Venner som bor sammen og sover i samme seng. Selv om vi kysser av og til, holder rundt hverandre og slikt.

For å være ærlig, har jeg til og med begynt å lagt merke til andre gutter mer i det siste. Hver gang jeg får oppmerksomhet fra dem, stiger selvtilliten min noen hakk. Jeg føler meg j****g for det, men det er sånn det har blitt. Ikke misforstå, jeg kunne aldri ha vært utro. Jeg har heller aldri vurdert det.

Hva jeg vil ha ut av dette er vel et håp om deres erfaringer. Har dere opplevd sexstopp? Har det blitt bedre, eller er det bare sånn det vil forbli?

Vi krangler også en del om ubetydelige ting. I begynnelsen ville det knust meg fullstendig om forholdet tok slutt. Nå når jeg tenker på det, er jeg ikke sikker på om jeg hadde blitt så forferdelig hjerteknust. Det er trist å tenke på.

Anonymous poster hash: 7747a...2ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ta initiativ til trening (gå turer, bli medlem på det lokale treningsstudioet) og en sunnere livsstil! Det gir dere noe kjekt å gjøre i lag pluss han går kanskje ned noen kilo = bedre selvtilit! :)

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det. Vi er i akkurat samme situasjon, enda vi ikke har vært sammen så lenge som dere. Trist! Har desverre ingen råd, men skal følge med på tråden.

:klem:

Anonymous poster hash: 58f58...ff9

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her.
Jeg trodde tråden var blitt slettet. Beklager at jeg ikke har fulgt med svar

Samboer har nå fått seg medlemskap i treningsstudio. Håper dette med tiden vil bedre selvbildet hans. Ellers er situasjonen akkurat den samme.. Lurer på hvor lenge dette varer. :(

Hvis flere har like erfaringer blir jeg kjempeglad hvis dere er interesserte i å dele! :)

Skrevet

"Jeg vet at han har litt dårlig selvbilde for tiden. Han har gått litt opp i vekt, og føler seg ikke vel. Han har også nevnt tidligere at den lave sexlysten hans kommer av nettopp dette. Jeg forteller han ofte hvor deilig og fin eg synes han er. Tar på han og gir han komplimenter. Når han forteller meg at han har blitt for feit, sier jeg meg uenig. Og forteller heller hvor fin jeg synes han er som han er."

Du har strengt tatt besvart ditt eget spørsmål - du er nok ikke problemet, men problemet er, at du presser han kanskje for mye ved å prøve ut alle de tingene. Samboeren din sliter klart med sitt selvbilde - vekt for menn er også et delikt tema, akkurat som for kvinner, og det er normalt, at når man har oppnådd et selvbilde man ikke er fornøyd med, ønsker man ikke å være intim med andre, da det ikke føles bra. Når det er sagt, foreslår jeg at du endrer din væremåte, istedet for å presse han, mase, diskutere det samme temaet om og om igjen, foreslår jeg, at du begynner å oppmuntre han til å trene - dette er noe dere kan gjøre sammen på fritiden. Gå en tur, sykle, løpe kanskje til og med treningsstudio. Så fort han får opp selvtilliten sin - akkurat som din stiger når du får oppmerksomhet fra andre menn, så er jeg ganske sikker på at lysten kommer til å komme tilbake.

For perspektivens skyld: hvis du hadde lagt på deg så mye at du ikke hadde følt deg attraktiv, hadde du ønsket å være intim med din samboer?

Skrevet

Onanerer han? Har han ereksjoner om natten eller når han våkner?

Hvis svarene er nei, be han gå til lege. Manglende sexlyst kan være pga selvtillit, men det kan også være hormonforstyrrelser og andre fysiske og psykiske årsaker. Hvis han holder på på egenhånd virker ting som de skal.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Han onanerer, ja. Men ikke mye etter hva jeg har forstått. Pleier ikke å spørre han så mye om dette, da han helst ikke liker å diskutere hvor og når han har onanert.
Det med trening er absolutt en god idé. Takker for svar! :)

Jeg har sluttet helt å hinte eller snakke om sexlivet vårt. Jeg ser at han ikke er veldig komfortabel med det. Det er sikkert ikke så lett for han dette med selvbildet hans.
Den siste praten vi hadde om sex handlet om barn "en gang i framtiden". Da tullet jeg litt og sa at "Ja, vi har jo ikke sex, så det blir jo litt vanskelig". Med en litt humoristisk tone. Slik at han ikke skulle føle seg mislykket eller utilpass. Han svarte da med å si at det nok blir bedre med det i framtiden.

Jeg tenker at han selv har begynt å tatt seg litt i nakken. Han vil jo så gjerne forbedre helsen og gå litt ned i vekt. Selv om dette aldri har plaget meg.

AnonymBruker
Skrevet

Onanerer han? Har han ereksjoner om natten eller når han våkner?

Hvis svarene er nei, be han gå til lege. Manglende sexlyst kan være pga selvtillit, men det kan også være hormonforstyrrelser og andre fysiske og psykiske årsaker. Hvis han holder på på egenhånd virker ting som de skal.

Ja, jeg merker til stadig at han har ereksjon når vi ligger inntil hverandre om kveldene. Det blir bare med det da..

AnonymBruker
Skrevet

Sexen vår dappet av i takt med følelsene.... Så snakk med han og hør om det er noe han vil dere skal gjøre for å fixe problemet.

Anonymous poster hash: 9c489...583
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...