AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Hei! Jeg har en 15 uker gammel kattunge som siden hun var rundt 8-9 uker (og også litt før dette) har vært plaget med bløt avføring. Den er som en grøt, ikke helt flytende, og det er ingen antydning til blod. Den lukter en del mer enn våre andre katters avføring. Hun har avføring 1-2 ganger pr dag, og hun tråkker gjerne i det, og sprer det rundt på gulvet. Selv om hun har vært plaget med dette i lang tid har hun god allmenntilstand; hun leker, løper, spiser, drikker og lekesloss med de andre kattene. Hun går også opp i vekt som vanlig, og virker ikke tynn. Det er ingenting som tyder på at hun er syk på noen måte, annet enn avføringen (og muligens en litt oppblåst mage, men vanskelig å avgjøre da hun var eneste kattunge i "kullet", og vi ikke har noen å sammenligne med). Hun spiser for det meste tørrfor, men får bittelitt våtfor på morgenen. All mat er hills gastrointestinal health. Hun har fått ormekur til anbefalte tidspunkter, og vi har også gitt henne zolac og canicur pro, uten at dette har hjulpet stort. Er dette noe å være bekymret for? Kan det være noe galt? Anonymous poster hash: efa7b...810
Severus Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Ta avføringsprøve å send inn hos vetrinær, å gi henne zoolac. Det er en probiotika pasta for hunder og katter, å er bra for magen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Katten min var også ofte dårlig i magen når han var kattunge. Klarte ikke holde seg, og la igjen suppe overalt. Vet skjønte ikke hvorfor, han fikk ormekur og sånn pasta. Men det nyttet ikke. Det var spesielt når han fikk blautfor og enkelte tørrfor. Nå er han to år, og har ikke sett dette på sikkert ett år. Jeg mistenker at det var stress som gjorde det. Han ble funnet ute, forlatt av mor, og tatt inn av dyrebeskyttelsen. Og det samme skjer hvis jeg utsetter han for stress. F.eks hvis jeg tar han med til foreldrene mine hvor det er mye folk og tre timer i bil. Så nå prøver jeg minst mulig å stresse han, og han får lite bløutfor. Jeg pleide ofte å koke kylling og ris til han, det brukte å hjelpe. Evt rå kylling. Anonymous poster hash: fc261...a6f
Bianka Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Dårlig mage hos kattunger kan være coronavirus. Coronavirus er ikke uvanlig og stort sett er det helt ufarlig. Det kan derimot mutere seg til å bli FIP som er dødelig, men det er meget sjeldent. Jeg ville sjekket kattungen hos dyrlegen og kanskje testet Royal Canin sin gastro intestinal, den har jeg bedre erfaring med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå