Ferdigstudent Skrevet 3. mars 2014 #41 Skrevet 3. mars 2014 Mulig det er ditt poeng, men mitt poeng var noe helt annet. Punktum. Så kan du bruke tiden på å krangle på premissene, jeg ser ikke helt hvorfor noen skal gidde å skrive en trolletråd om noe så kjedelig som konsulentlønn. Og det jeg skriver stemmer, uavhengig av om TS' problem er reelt eller ikke. Hilsen siviløkonom som har sett flere eksempler på at kvinner som ikke gjør hjemmeleksa si blir lurt ved ansettelse. Også i de fire store.Anonymous poster hash: 2098f...5a2 Jeg er selv siviløkonom og er ansatt i en av de fire store. At en nyutdannet siviløkonom har en årslønn på ca 300 tusen som konsulent i KPMG nekter jeg å tro. Det er så langt unna normen at ingen hadde akseptert det, samtidig har jeg meget vanskelig for å tro at et selskap med så standariserte arbeidskontrakter for nyutdannede skulle finne på å avvike såpass fra normalen. TS skriver også at hun har gode akademiske resultater å vise til. Noe som gjør denne arbeidskontrakten enda mer usannsynlig. Derfor mener jeg at dette skurrer veldig. Dersom du blir overrasket over hva folk kan finne på å trolle om så har du ikke tilbrakt nok tid på diverse diskusjonsforum Jeg syntes forresten dette er et veldig spennende tema. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #42 Skrevet 3. mars 2014 Jeg er selv siviløkonom og er ansatt i en av de fire store. At en nyutdannet siviløkonom har en årslønn på ca 300 tusen som konsulent i KPMG nekter jeg å tro. Det er så langt unna normen at ingen hadde akseptert det, samtidig har jeg meget vanskelig for å tro at et selskap med så standariserte arbeidskontrakter for nyutdannede skulle finne på å avvike såpass fra normalen. TS skriver også at hun har gode akademiske resultater å vise til. Noe som gjør denne arbeidskontrakten enda mer usannsynlig.Derfor mener jeg at dette skurrer veldig. Dersom du blir overrasket over hva folk kan finne på å trolle om så har du ikke tilbrakt nok tid på diverse diskusjonsforum Jeg syntes forresten dette er et veldig spennende tema. Det kan jo ha noe å gjøre med at ts ikke jobber fulltid kanskje? Jeg vet at alle nyansatte får det samme og det der, men om ts av en eller annen grunn har deltidskontrakt (som egentlig er rart i seg selv), så kan det jo gi mening. Men: hvor er ts? Anonymous poster hash: 2673b...4e9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #43 Skrevet 3. mars 2014 Har problemer ned å tro at du er økonom TS. Du skriver at du tjener 24000 i mnd, og lister opp budsjettet ditt som viser at du går i null. Jeg går derfor ut fra at det er NETTO lønnen din, ikke brutto? Lønnen din er dermed ikke 300000, men trolig en del over 400000 avhengig av skattesats. Til begynnerlønn å regne er det helt greit synes jegAnonymous poster hash: 47d0f...88e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #44 Skrevet 3. mars 2014 Har problemer ned å tro at du er økonom TS. Du skriver at du tjener 24000 i mnd, og lister opp budsjettet ditt som viser at du går i null. Jeg går derfor ut fra at det er NETTO lønnen din, ikke brutto? Lønnen din er dermed ikke 300000, men trolig en del over 400000 avhengig av skattesats. Til begynnerlønn å regne er det helt greit synes jegAnonymous poster hash: 47d0f...88e Skatt inngår i budsjettet hennes. Anonymous poster hash: 2098f...5a2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #45 Skrevet 3. mars 2014 Jeg jobber i et stort konsulentfirma og startlønnen er rett under 500.000kr, så det høres ikke helt riktig ut Anonymous poster hash: a585a...a3e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #46 Skrevet 3. mars 2014 Jeg er selv siviløkonom og er ansatt i en av de fire store. At en nyutdannet siviløkonom har en årslønn på ca 300 tusen som konsulent i KPMG nekter jeg å tro. Det er så langt unna normen at ingen hadde akseptert det, samtidig har jeg meget vanskelig for å tro at et selskap med så standariserte arbeidskontrakter for nyutdannede skulle finne på å avvike såpass fra normalen. TS skriver også at hun har gode akademiske resultater å vise til. Noe som gjør denne arbeidskontrakten enda mer usannsynlig. Derfor mener jeg at dette skurrer veldig. Dersom du blir overrasket over hva folk kan finne på å trolle om så har du ikke tilbrakt nok tid på diverse diskusjonsforum Jeg syntes forresten dette er et veldig spennende tema. Ja, men da velger du å fokusere på at det skurrer veldig. Jeg synes det er litt uinteressant med alle trådene hvor halvparten av postene er fylt av 'dette tror jeg ikke på', fordi det ødelegger for en potensielt interessant diskusjon. Jeg synes det er revnende likegyldig hva TS faktisk tjener. Det jeg synes er interessant, er å avlive myten om at man automatisk er sikret superlønn som siviløkonom, fordi det avhenger veldig av sektor, spesialisering, arbeidsgiver og geografi. Vi får nok bare enes om å ha ulikt fokus Anonymous poster hash: 2098f...5a2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #47 Skrevet 3. mars 2014 Hei! Jeg er en ny-utdannet siviløkonom med 2 år ekstra utdanning i psykologi, og begynte å jobbe hos KPMG i september. Da jeg fikk jobben, ble det sagt at de gode karakterene mine hadde en stor del å si for at jeg fikk jobben. Jeg jobber med konsulentvirksomhet innenfor ledelse, organisasjonspsykologi og markedsføring innenfor bedrifter. Jeg leste nettopp i flere artikler at startlønnen for siviløkonomer lå på over 500 000kr i året i konsulentbransjen, for privatbedrifter. En annen jeg snakket med som er tremenningen min har jobbet i Sparebank 1 Nord Norge i 2 år nå og sa han tjente 521 394kr i fjor. Jeg jobber 8-16 mandag til torsdag og fredager 09-14 for øyeblikket og har en fast lønn på 24 300kr i måneden! får ikke noe bonus. Alle i familien min sier "jaja, nå er du endelig ferdig med utdanningen og får lønn for strevet, siviløkonomer får jo kjempegodt betalt" kjempegodt og kjempegodt... de skulle bare visst. Jeg føler jeg får veldig lite igjen for alt strevet og sliter faktisk med å betale studielånet jeg har på over 700 000kr. Jeg har ikke råd til å kjøpe noe selv, så leier en 20kvm hybel sentralt til 5700kr i måneden. Har ikke råd til bil og føler til tross for at jeg er utdannet siviløkonom med 2 års utdannelse innen psykologi i tillegg, at jeg lever akkurat som når jeg studerte på universitetet og må snu og vende på krona... huff. opplever dette som et depresjonsmoment. Anonymous poster hash: 0fb8e...e69 Elendig deal du har fått. Langt under normalen! Hvem kom med dette tallet, du eller dem? Anonymous poster hash: 1eba1...c82
Gjest Carmen. Skrevet 3. mars 2014 #48 Skrevet 3. mars 2014 Lurer på hva som får deg til å trolle om sånt. Jeg nekter å tro at økonomer tjener så lite. Jeg jobber med barn og tjener 2000 kr mindre enn deg og jeg er student i tillegg.
Ferdigstudent Skrevet 4. mars 2014 #49 Skrevet 4. mars 2014 Det kan jo ha noe å gjøre med at ts ikke jobber fulltid kanskje? Jeg vet at alle nyansatte får det samme og det der, men om ts av en eller annen grunn har deltidskontrakt (som egentlig er rart i seg selv), så kan det jo gi mening. Men: hvor er ts?Anonymous poster hash: 2673b...4e9 TS skriver at hun jobber 45 timer i uka, så hun jobber definitivt fulltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå