Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye får dere utbetalt pr måned og hvor mye skatter dere?

Anonymous poster hash: da76a...9ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har minstesats med tabelltrekk etter tabell 7100.

Anonymous poster hash: 773a9...64c
Skrevet

Søren, da jeg kom på AAP hadde jeg vært 26 i 1 mnd!

Hadde jeg kommet på AAP en mnd før, ville jeg fortsatt vært 25 og da ville jeg fått mer???

Anonymous poster hash: 6913d...c95
Skrevet

Hater å måtte betale for snyltere som dere...

Anonymous poster hash: 4302c...4dc
  • Liker 1
Skrevet

Hater å måtte betale for snyltere som dere...

Anonymous poster hash: 4302c...4dc

Hvorfor sier du at vi snylter?

Du aner jo ingenting om noen av oss?

Syns du bør få alle fakta på bordet før du kommer med sånne beskyldninger ...

• Liker 9
Skrevet

Søren, da jeg kom på AAP hadde jeg vært 26 i 1 mnd!

Hadde jeg kommet på AAP en mnd før, ville jeg fortsatt vært 25 og da ville jeg fått mer???

Alder har i utgangspunktet ingenting å si, det er tidligere inntekt som avgjør hvor mye man får i AAP. Unntaket er dersom man ble alvorlig syk før man ble 26 år, så kan man få et tillegg som heter ung ufør. Det utgjør 0,44G i året. Det er ingen automatikk i at man får dette selv om man er ung, man må søke om det spesielt og ikke alle sykdommer/lidelser kvalifiserer til dette tillegget.

• Liker 3
Skrevet

Alder har i utgangspunktet ingenting å si, det er tidligere inntekt som avgjør hvor mye man får i AAP. Unntaket er dersom man ble alvorlig syk før man ble 26 år, så kan man få et tillegg som heter ung ufør. Det utgjør 0,44G i året. Det er ingen automatikk i at man får dette selv om man er ung, man må søke om det spesielt og ikke alle sykdommer/lidelser kvalifiserer til dette tillegget.

Hva med Cøliaki?

Skrevet

Hva med Cøliaki?

Nei, overhode ikke. Det er snakk om alvorlige, tunge lidelser.

Anonymous poster hash: edbe7...a6e

• Liker 5
Skrevet

Nei, overhode ikke. Det er snakk om alvorlige, tunge lidelser.

Anonymous poster hash: edbe7...a6e

Cøliaki er en alvorlig tung lidelse ... iallfall om du går med det uten å vite om det i voksen alder.

Skrevet

Cøliaki er en alvorlig tung lidelse ... iallfall om du går med det uten å vite om det i voksen alder.

Det regnes ikke som tung lidelse.

Anonymous poster hash: 62020...69f

• Liker 5
Skrevet

Det regnes ikke som tung lidelse.

Anonymous poster hash: 62020...69f

Tungt er det iallfall, inntil man begynner på glutenfri kost som man må spise resten av livet, med mindre man ønsker å være konstant syk fysisk og psykisk.

Skrevet

Siden jeg tjente ok før jeg ble syk (jobba rævva av meg med to jobber+studier) så får jeg oppunder 16000 kr utbetalt i aap pr mnd. Nå har jeg begynt å jobbe litt igjen, bare et par timer i uka hjemmefra og da trekker nav meg for ca 3 timer per uke, ender da opp på imellom 17000-19000 pr.mnd. Til AB som er lei av snyltere: du skal huske på at endel av oss har jobbet hardt i en årrekke, tjent gode penger og betalt mye i skatt selv. Du skal bare være glad for at vi har en slik trygdeordning, den dagen karma kommer å biter deg i halen - din grinebiter!

Anonymous poster hash: 203f7...cd1

• Liker 1
Skrevet

Det er et veeeeldig trangt nåleøye å få innvilget ung ufør tillegg.. Det er da snakk om svært alvorlig og varig sykdom og det er de aller alvorligste tilfellene som kan få dette innvilget... De aller fleste som ble syk under 26 år vil IKKE oppfylle dette kriteriet, det er et mindretall som får det innvilget.....

Anonymous poster hash: 6b626...753
Skrevet

Jeg fikk det innvilget for alvorlig psykisk sykdom. Jeg tok kopi av samtlige journaler fra leger og sykehus jeg har vært i kontakt med og sendte hele blekka til NAV.

Jeg har minstestønad + ung ufør-tillegg, og får rett i overkant av 6000 utbetalt hver 14. dag. Husker ikke hvor mye jeg skatter, men jeg har nedjustert skattekortet fra 36%.

Anonymous poster hash: 8a04e...b1c
Skrevet

Jeg har psykisk sykdom.

Anonymous poster hash: c20ce...685

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...