Gå til innhold

Flytting med 2,5 år gammelt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen innspill fra andre.

Hva tenker dere om å flytte med en på 2,5 år til en annen by, bo der i 3 år (utdannelse) for så å flytte tilbake til hjembyen? Barnet vil være 1,5 år når flyttingen evnt vil finne sted.

Jeg kommer ikke inn på den utdannelsen jeg ønsker her jeg bor og står mellom enten..

a) droppe utdannelse og jobbe i butikk resten av livet.. ikke noe særlig i forhold til økonomien og jeg ønsker også for barnet mitt sin skyld å få tatt en ordentlig utdannelse..

b) ta utdannelse, men da blir det altså litt flytting i perioden barnet går i barnehage. Totalt blir det vel å gå i 2 eller 3 forskjellige barnehager i løpet av årene i barnehage, mest sannsynlig 3 da. Evnt 2 hvis jeg blir i byen til barnet skal begynne i 1 klasse, og heller flytter til hjembyen igjen når det er tid for det..

Annen utdannelse? Vel,jeg sliter med tanken på å begynne på et 3 år langt studie på noe jeg ikke er interessert eller motivert for.. det er jo meningen at man skal utdanne seg til noe man skal arbeide som til man pensjonerer seg, og det er jo snakk om ganske mange år av livet..

Hva ville dere gjort da? (Bortsett fra å gjøre ferdig utdannelse før barn, da dette ikke er et alternativ for meg, når barnet allerede er her :) )

Anonymous poster hash: 1ce58...d6f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville flyttet, tror jeg :) Mye bedre å gjøre den ferdig nå, før barnet begynner på skole. Lettere å flytte også når barnet er mindre, men skjønte ikke hvorfor det blir 3 forskjellige barnehager?

Skrevet

Flytt i vei! Utdannelse er viktig.

Anonymous poster hash: 4ff83...4f6
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville flyttet, tror jeg :) Mye bedre å gjøre den ferdig nå, før barnet begynner på skole. Lettere å flytte også når barnet er mindre, men skjønte ikke hvorfor det blir 3 forskjellige barnehager?

Ja, det samme tenker jeg. At det er greit å ha utdannelsen ferdig og evnt rukket å få kjøpt et sted (leier idag) til barnet begynner på skolen, sånn at det ikke blir mer flytting (forhåpentligvis) på mange mange år :)

Jo, 3 barnehager, evnt 2. 3 hvis: barnet går i barnehage nå, flytter vi blir det jo en ny og flytter vi hjem før barnet begynner på skolen blir det jo en tredje, med mindre det blir den samme barnehagen som vi flyttet fra først.. 2 barnehager hvis jeg blir i studiebyen til skolen begynner :)

Flytt i vei! Utdannelse er viktig.

Anonymous poster hash: 4ff83...4f6

Det er det :) er bare redd for hvordan barnet takler å bytte barnehage flere ganger.. men barn er jo flinke til å tilpasse seg heldigvis.

Anonymous poster hash: 1ce58...d6f

Skrevet

Flytt i vei! Barn er tilpasningsdyktige, og før skolealder er det mye greiere enn senere.

Anonymous poster hash: 32ee3...d3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...