Gå til innhold

Natrontesten - noen med feil resultat?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og fryktelig spent på om jeg venter gutt eller jente. For litt siden hørte jeg om natrontesten: Dvs 2 s natron i en kopp som du tisser oppi. Bruser det i koppen, venter du visstnok gutt. Skjer ingenting, venter du jente. Det har visst med noen syrer i urinen å gjøre. Mange som har erfaring med at den viser rett.

Jeg opplevde littegrann brusing, ble et slags hvitt lag som hadde svak bruselyd. Dvs at jeg iflg testen venter gutt.

Vet ikke helt om jeg tror på dette, men lurer altså på: Er det noen her som har opplevd å få "feil resultat"? I såfall hvilken vei? Skjønner jo at dette ikke er eksakt vitenskap, men kan jo være det ligger vitenskap bak utgangspunktet.

Joda, jeg får greie på kjønn på ultralyd, men nysgjerrigheten er likevel stor. :)

Anonymous poster hash: 0f77d...08a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hele 50% sjanse for at testen har rett. Jeg tok ikke den men andre tulletester og det er 50% sjanse for riktig uansett. Hadde vi hatt 8 forskjellige kjønn så det det blitt noe annet :) Så om noen forteller deg at testen var riktig for dem så sier det deg ingenting om natrotesten er til å stole på :)

Anonymous poster hash: a7e9a...7f0

• Liker 1
Skrevet

Iflg et par amerikanske forumsider skal den visst ha rett i 80 % av tilfellene. Men ikke vet jeg :-)

Skrevet

Vet ikke jeg heller men er det link til forskning? Hvem som helst kan jo skrive at testen er 80% riktig ute å noe :)

Anonymous poster hash: a7e9a...7f0

Skrevet

Bare lest det i en forumdebatt, altså gjenfortalt av vanlige mennesker, så forskning... Eh. kan vel ikke sies å være det, selv om det tallet må stamme et steds fra. ;)

Tror det handler mest om at syreholdig væske reagerer med natron, basisk ikke. Kan være kjønn påvirker dette, men ikke nødvendigvis. Jeg ser jo på en amerikansk og en dansk side at flere har fått feil.

Fram og tilbake like langt. Teit med disse testene - hvem fant på å tisse opp i en kopp med NATRON??? - men utrolig hva man gjør når man er nysgjerrig ;)

Skrevet

Hehe, jeg prøvde to dager før oul bare for moro. Viste jente på meg, og jente ble det. Men tok det ikke så alt for seriøst. Hadde en magefølelse på jente, og tror mer på den enn testen :)

Skrevet

Det er ingen hold i at man har mer eller mindre sur urin når man venter gutt eller jente. Så testen er meningsløs.

Anonymous poster hash: 07a97...b68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...