Gå til innhold

Hvor mange kalorier er det i en sjokoladebolle fra meny?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært flink å spist mindre i en uke, men i dag sprakk jeg...har spist en pose sjokoladeboller fra meny (5 pk) pluss mye annet...

Anonymous poster hash: 74fb8...c36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke tenk på det. Spist er spist og du får en ny sjanse i morgen...og i morgen osv. Se fremover heller. :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke det nøyaktige tallet. Næringsinnholdet stod tidligere trykt på posene. Du kan nok regnet 300-400 kcal per bolle.

Anonymous poster hash: c7062...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i det. Spist er spist. Hva får du utav å vite nøyaktig hvor mye du har spist i dag, når du vet at det var en "sprekk"? Ta bedre valg neste gang, og husk at man skal kunne kose seg av og til også :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kalorier brenner man vet å skrive håpløse innlegg på KG a la "Hvor mange kalorier er det i ..."?

Anonymous poster hash: 40fa3...ce6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange kalorier brenner man vet å skrive håpløse innlegg på KG a la "Hvor mange kalorier er det i ..."?

Bitter?

Anonymous poster hash: 35650...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitter?

Anonymous poster hash: 35650...fc6

Nei, hvorfor skulle jeg være det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hvetebolle fra Narvesen har 155 kalorier, de i pose fra Bakers har 161. Du kan jo bruke dette til sammenligning, men da plusse på litt ekstra for sjokoladen. I en rute melkesjokolade fra stor plate, er det 55 kalorier :)

Anonymous poster hash: 9fcdd...143
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye du får gjort med "sprekken" din. Men ikke tenk at det er greit å gjøre slikt når du slanker deg.

Tenk over vanene dine. Hva kan ha ført til at du sprakk? Hva kan du gjøre annerledes?

Du KAN ikke spise 5 sjokoladeboller om du slanker deg (og som du skriver, så spiste du masse annen junk også). Da går du ikke ned i vekt. Selv om du "kan starte på ny i morgen", så vil denne sprekken føre til at dagevis med slanking har vært fullstendig bortkastet! Det du har klart å ta av i x antall dager, klarte du å legge på deg igjen med noen timers fråtsing! Jeg sier ikke at du kan gjøre noe med sprekken. Kun lære av det, og unngå at det skjer igjen. Hvis du har lyst til å gå ned i vekt altså.

Jeg ser alle klapper deg på skulderen her og det blir litt sånn "det er helt greit, du må kunne kose deg"-stemning. Men å stadig kose seg med snop og kaker og boller kan ikke kombineres med slanking. Å ta seg en bolle i måneden er helt greit. Men 5 boller på en dag er ikke greit. Det er ikke farlig, men du blir ikke slank av det. Jeg kjenner flere som ikke skjønner hvorfor de ikke går ned i vekt. Og de stapper i seg med boller og kaker og snop og flere porsjoner middag, 4 skiver til alle brødmåltider og masse melk og brus.

Ja, jeg vet det kun var en sprekk, og at du sikkert er flink ellers. Men ikke tenk på det som så greit at du kan gjenta det og gjenta det og gjenta det.

Og pass også på at du ikke spiser for lite. Er du skrubbsulten, kan det være grunnen til at du sprekker. Og du FÅR lov til å kose deg. Men kos deg gjerne med frukt, grønnsaker eller bær istedet. Og et par ruter sjokolade på lørdagen, istedet for en godtepose. Og kan man ikke kose seg uten å putte noe i munnen? Evt. lettbrus om søtsuget blir for gale.

Prøv å lage deg en oversikt over mat du liker og snop du liker. Hvor mye kcal inneholder hver ting (ikke pr 100g men pr stk). Å se det slik svart på hvitt kan hjelpe motivasjonen litt. Og om man ser at en sjokoladebolle har 200kcal, så klarer man gjerne å begrense seg til én, og heller spise en lett middag, eller droppe kveldsen den dagen. Du kan også tenke at du ikke skal spise snop før du vet hvor mye kcal den inneholder. Det kan forhindre impulsfråtsing.

Lykke til videre!

Anonymous poster hash: 78650...ea0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300-400 kcal? Det stemmer ikke. Det er litt under 200 kcal i en sjokoladebolle, i hveteboller er det rundt 160-170 og i rosinboller rundt 140 kcal.

Dette er ikke noe problem hvis du begrenser kcal etter disse bollene, det pleier jeg å gjøre de dagene jeg ikke klarer å motstå fristelsen.

Anonymous poster hash: 82833...5e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står næringsinnhold bak på posen. Det er 302 kcal pr 100g, 1 bolle er 140g. Så rundt 400 kcal pr bolle.

Anonymous poster hash: 2d74d...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...