Gå til innhold

Kvinner som ikke har sympati for menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner en dame som ikke har noe som helst sympati for menn, hun sier at hun ikke liker menn og at hun og flere kvinner unngår menn.

Men hvofor er det sånn at somme kvinner ikke liker menn?. Har de vært utsatt for noe, eller er det bare en mening de har. Jeg er kvinne selv og jeg trivest bedre i lag med menn enn med kvinner.

Er feministene i mot menn?, eller er det noen her inne som ikke liker menn i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 01244...e0e
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner en dame som ikke har noe som helst sympati for menn, hun sier at hun ikke liker menn og at hun og flere kvinner unngår menn. Men hvofor er det sånn at somme kvinner ikke liker menn?. Har de vært utsatt for noe, eller er det bare en mening de har. Jeg er kvinne selv og jeg trivest bedre i lag med menn enn med kvinner. Er feministene i mot menn?, eller er det noen her inne som ikke liker menn i det hele tatt. Anonymous poster hash: 01244...e0e

Noen er feminister og tror på propanganda om den onde mannen,andre er bitre og "hater"menn, men når de er alene ligger de og holder rundt puten og gråter seg i søvn. Også har du de som erstatter menn med katter.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det vitner om veldig svart/hvitt syn på verdenen, for meg er folk først og fremst individer og jeg "vurderer" de utifra personligheten - og ikke om de er "mann" eller "kvinne".

• Liker 8
Skrevet (endret)

Nei, de aller fleste kvinner liker mannfolk generelt. Og det tror jeg er ganske allmenn kunnskap. :ler:

At noen er bitre på det annet kjønn, har vi jo fått demonstrert her på KG ifra begge kanter. That's life.

Hvorfor? Vonde opplevelser, eller innprint/hjernevask fra omsorgspersoner etc.

Edit; lagt til.

Endret av Cordelia
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg kjenner en dame som ikke har noe som helst sympati for menn, hun sier at hun ikke liker menn og at hun og flere kvinner unngår menn.

Men hvofor er det sånn at somme kvinner ikke liker menn?. Har de vært utsatt for noe, eller er det bare en mening de har. Jeg er kvinne selv og jeg trivest bedre i lag med menn enn med kvinner.

Er feministene i mot menn?, eller er det noen her inne som ikke liker menn i det hele tatt.

Nei, feminister er ikke motstandere av menn (finnes selvsagt unntak, og det gjør det i alle leire). Feminister er for likestilling, ikke for utryddelse av menn. Selv om noen selvsagt vil ha det til at alle feminister ønsker at menn skal forsvinne fra jordens overflate...

At enkelte kvinner ikke liker menn, beror nok på personlige erfaringer i stede for ideologisk ståsted (det kan sikkert også forekomme en blanding: En kvinne med negativ erfaring finner et svært radikalt feministisk ståsted).

Endret av Evans
Skrevet

Jeg ser på hvert enkelt individ, jeg kan jo ikke dømme alle menn, fordi en mann har gjort noe fælt mot meg.

Og de fleste kvinner liker da menn.

Men så finnes det mennesker, som grunnet noen dårlige erfaringer velger å dømme, en hel gruppe med mennesker.

• Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg har ikke behov for sympati fra kvinner fordi jeg er singel.

Skrevet

Det er vel kvinner som hater menn like fullt som at det er menn som hater kvinner. Det er likevel ikke normen.

Ser ikke helt hvorfor jeg skal ha "sympati" med menn. Jeg liker dem, men jeg synes ikke synd paa dem, og tror ikke de fleste vil gaa rundt i en offerposisjon heller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så fan av menn siden jeg har erfart både voldtekt, overfall, seksuelt misbruk, utroskap og løgner. Skal aldri stole på en mann igjen. Tar antidepressiva og går til psykolog pga menn!

Anonymous poster hash: 71cfe...110
  • Liker 1
Skrevet

Det har seg sånn at alle er forskjellige

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så fan av menn siden jeg har erfart både voldtekt, overfall, seksuelt misbruk, utroskap og løgner. Skal aldri stole på en mann igjen. Tar antidepressiva og går til psykolog pga menn!

Du får slutte å henge med bad boys da.

Anonymous poster hash: 8d2dd...9ac

Skrevet

Vet dere at menn er forkortelse for menneske?

På engelsk sier man female, eller women for å beskrive kvinner. Direkte oversatt kan vi si at kvinne betyr "hunn-mannen" eller "hun-menn" om det er i flertall.

Så kjære feminister som hater menn, og har den aller største forakt mennesker kan ha, - er det selvforakten som motiverer dere?

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Nei, feminister er ikke motstandere av menn (finnes selvsagt unntak, og det gjør det i alle leire). Feminister er for likestilling, ikke for utryddelse av menn. Selv om noen selvsagt vil ha det til at alle feminister ønsker at menn skal forsvinne fra jordens overflate...

At enkelte kvinner ikke liker menn, beror nok på personlige erfaringer i stede for ideologisk ståsted (det kan sikkert også forekomme en blanding: En kvinne med negativ erfaring finner et svært radikalt feministisk ståsted).

Sitat fra Warren Farrell, en humanist og tidligere professor i statsvitenskap som var meget kjent for å jobbe for feministene i starten:

In America and in most of the industrialized world, men are coming to be though of by feminist in very much the same way that Jews were though of by early Nazis. The comparison is overwhelmingly scary.

I Sverige så setter de opp teaterstykker beregnet for uskyldige og uvitende barn og ungdom hvor de bruker "Valerie Solanas Manifest - Society for Cutting up Men" som utgangpunkt.

http://news.mensactivism.org/node/17530

http://www.avoiceformen.com/feminism/scum-manifested/

Radikal feminisme er selve kilden til feminismen, den er totaliær, fascistisk og ren hatideologi.

http://www.angryharry.com/esFeminismandNazism.htm?note

De har innfiltrert seg i akademika og politikken og er en av grunnene til at vi ikke har lov til å snakke fritt uten at tankepolitiet arresterer oss (politisk korrekt). Feminisme fikk en pangstart pga av marxisme (kommunisme) som var etablert i akademiske miljøer også i vesten. Radikal feminisme og marxistisk feminisme er verktøyet de bruker for å etablere kommunisme/marxisme og idag så har vi ikke lenger fri tenking i akademika, se f.eks hjernevask av Harald Eia

Her er litt om hvordan feminismen "startet".

http://www.avoiceformen.com/education/equity-without-equity-universities-love-hate-relationship-with-men/

http://www.youtube.com/watch?v=0R2vdEsteTQ&list=PLE3ACFBB3E7EEB762

Med dette så mener jeg ikke at feminister er onde, men de vet ikke hva de støtter og de fungerer som skalkesjul for radikal feminisme som er hatideologi og som fører masse korrupsjon med seg i f.eks UN, Amnesty International, politikk, "krisesentre" etc.

Endret av glidemiddel
Skrevet

Vold mot kvinner og menn beordret fra kvinner meget vanlig, og kvinner er verre enn menn på utroskap og løgner også. Kvinner står også for kanskje opptil halvparten av seksuelt misbruk hos små barn, men på en måte slik at de ikke blir oppdaget like enkelt. Kun ca 2% av menn voldtar, da meget ofte med rusmidler med i bildet. Kvinner står for nesten like mye falske anmeldelser av voldtekt, som de som blir voldtatt og kommer med mange falske anmeldelser om vold også. Så se på deg selv, ville du gjort dette mot andre mennesker pga av at du er kvinne? Vi trenger å få realiteten på plass før vi kan begynne å ta tak i problemmene. Meget trist det som har skjedd med deg, du har nok vært utsatt pga av dårlig selvsikkerhet og lett bytte, dårlig miljø etc. Men de fleste menn er greie, akkurat som de fleste kvinner. Vi finner drittmennesker hos begge kjønn. Men alt kvinner gjør galt blir hysjet ned og dekket over, mens det menn gjør blir blåst opp og lagd hysteri av. Derfor får vi et skjevt bilde av virkeligheten

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være en blanding av feministisk hat- ideologi og personlige skuffelser som kommer av en litt urealistisk orientering mot virkeligheten og samfunnet.

Anonymous poster hash: f256a...4da

AnonymBruker
Skrevet

Det vitner om et veldig svart-hvitt syn på verden. Om mennesker som ikke evner å forholde seg til alle gråtonene i livet, og som heller velger å innta en offerrolle enn å endre på seg selv for å passe inn med resten av samfunnet. Her inne har jeg lest om både menn som hater kvinner, og kvinner som hater menn. Fellesnevneren er at de er hellig overbeviste om at det er noe forferdelig galt med samtlige representanter av det motsatte kjønn, i stedet for å gå inn i seg selv. For det er jo langt mer sannsynlig at det er noe galt med 3 milliarder menn/kvinner enn bare seg selv :plystre:

Anonymous poster hash: 86308...0a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å være generelt åpen mot mennesker og ikke dømme ut i fra kjønn, men det har seg faktisk sånn at det ikke har vært en eneste mann i livet mitt hittil som har gjort fine ting mot meg. Flere overgrep, både seksuelle og mentale, helt siden jeg var 10 år. Det eneste som kan minne om et fint forhold til en mann er eksen, som viste seg å være utro flere ganger og å ha internettkjærester på si.

Jeg er ikke en sinna mannehater, men jeg stoler ikke på menn. Jeg blir ukomfortabel rundt menn, og jeg foretrekker egentlig å ikke ha mannevenner.

Anonymous poster hash: 8199b...9f9
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar at du ikke vet fordi du ikke har noe særlig med livserfaringer. Og hva har dette med empati for menn å gjøre?

Anonymous poster hash: e36de...52e
AnonymBruker
Skrevet

Da kan dem bare ha det så godt...

Anonymous poster hash: 7ac4e...17b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...