Teardrop Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Har fått tips om å ta en stresstest på pcn min.. Men hvordan gjør jeg det? Har så vidt prøvd å google, men ble ikke klok på det. Noen som har linker til enkle tester?
-Jiinxs- Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Føler du at RAM brikkene ikke yter det de burde? Jeg har aldri tatt en slik test før siden jeg har aldri hatt problem med RAM brikkene før. Har du sett i Biosen, tror kanskje det er et alternativ for test av ram. Blir kanskje ikke det samme som en stresstest. Ellers så kan du prøve ut 3DMark.
Teardrop Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2014 Pcn driver å skrur seg av helt uten forvarsel når den får "litt" å gjøre. Det skal ikke skje, det er en gamingpc til over 10tusen! Så det er en feil noe sted, den har vært sånn siden den var ny, så det er en garantisak, pc er også under et år. Fikk den tibake fra rep for andre gang på mandag, og den skrur seg av oftere enn før jeg sendte den inn. Den blir sendt for 3gang over helga. :( Står den standby er det sjelden den skrur seg av, men så for man åpner fesks spill skrur den seg av enten med en gang eller innen ca 15 min. Noen tips om hva som kan være feil? Verkstedet byttet hardisk og blåste den ren bare... Det står på papiret at de har testet den, men det er bullshit siden den skrur seg av første minuttet den er hjemme etter reprasjon. Hilsen Utrolig OPPGITT!!! Heldigvis blir det helt ny pc når jeg sender den inn nå siden det er 3.gang med samme feil.
-Jiinxs- Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Er det snakk om en bærbar eller stasjonær pc? Gamingpc så antar jeg det er snakk om en pc og ikke en mac? OpenHardwareMontior er et gratisprogram som overvåker det meste på pcen, installer og prøv å sjekk den ut mens du spiller. Men siden du sier at den bare slår seg av så er det kanskje ikke så nyttig. "Ofte" så er problemet med at pcen slår seg av er pga pcen blir for varm. Prøvd å installer Windows på nytt? Link til pcen du har? Grafikkort driverene er up2date? Bluescreen pleier å komme om det er noe gale med rambrikkene, har det skjedd med deg? Eller får du vente til Lutetium 71 stikker innom med noen smarte idér. Endret 19. februar 2014 av -Leon-
Teardrop Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2014 Windows har vært prøvd reinnstallert ja, null forskjell. Den blir absolutt IKKE varm. Den restarter seg selv eller jeg får sånn bluescreen i svart/hvitt, der får jeg valg om hvordan jeg vil starte maskinen på nytt, sikkerhetsmodus osv osv. laptop. ser ut til å være denne http://www.notebook-specs.info/notebook-asus-n750jv-t4122-17-3-core-i7-8gb-1tb-gt750-noos-2y.html Den rekker rett og slett ikke å bli for varm. Jeg vil tippe det er produksjonsfeil.
-Jiinxs- Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Det var en flott pc du har kjøpt deg da. Må være en produksjonsfeil da, du har jo ikke hatt den lenge heller og jeg regner med at du behandler den innen for sunn fornuft. Håper en ny pc vil løse alle problemene dine.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Prime 95. Anonymous poster hash: 3617e...d1a
Teardrop Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2014 Ja, jeg har jo invistert i en dritbra pc! Utrolig surt! Skulle likt å visst hva som var feil med den, den har aldri detti i gulvet eller blitt sølt i. Den har forsåvidt kun stått på skrivebordet. Merkelig! Enda merkligere er at de ikke har klart å fikse problemet når den har vært sendt inn på service! Nå blir reklamasjonsretten brukt på den siden det er 3. gang den blir sendt inn med samme feilen, på like mange uker! Håper pcn jeg får i bytte er 110% i orden ihvertfall!
Electron Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Om du tror det er RAM relaterte problemer. Så bruker jeg alltid Memtest86 Til å teste brikkene. Får du noen errors der er brikkene defekte. Husk å kjøre minst 8 sykluser. Edit: Det kan også være feil med RAM slotene. Så om du får feil prøv forskjellige slots og gjerne 1 brikke av gangen. Endret 19. februar 2014 av Electron
likeasir Skrevet 20. februar 2014 #10 Skrevet 20. februar 2014 Om du får bluescreen vil det lagres informasjon om årsaken i hendelsesloggen. Eller du kan lese det direkte fra bluescreen om du skrur av automatisk omstart. Windows har forøvrig et innebygd minnediagnostiseringsprogram. Søk etter "windows minnediagnose" i startmenyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå