AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Okei, dette virker litt rart men jeg begynner virkelig og irritere meg over en person. Denne personen er skilt men bor med sin eksmann, de ble skilt for flere år siden men de bor sammen og lever som et ektepar, de har blitt skilt for at hun skal få mer penger. De eide en bolig i hans navn som de solgte hvor han har oppført som adresse, han har en postboks som han bruker slik at posten ikke blir sendt til hennes adresse, hun kjøpte hus som står i hennes navn, han jobber ikke han er tydeligvis uførepensjonert og henger hjemme HELE tiden, alt står i hennes navn og de har 2 barn, hun blir sykemeldt og de reiser alle på ferie flere ganger i året. Jeg føler for å gi beskjed til sosialkontoret om at disse snylter av systemet. hvordan jeg vet dette er av en felles bekjent av dems barn. Hva skjer om jeg sier noe? Burde jeg si noe? Jeg vil liksom ikke kobles inn til det, men jeg syns det de gjør er utrolig galt, de utnytter systemet og mennesker som virkelig har behov for hjelp får det ikke fordi disse bare utnytter alt av systemer. Selv om det ikke har noe og si, er de innvandrere og har snylt systemet siden de kom hit ved og drive med dette, da ingen av dem har stabil jobb begynner jeg og lure hvordan de har klart og kjøpe hus hver for seg og selge det ene... så ja, kg brukere.. hva syns dere er rett vei i en slik situasjon? skal jeg bare lene meg tilbake og late som ingenting? eller skrive brev til nav? Anonymous poster hash: e3dee...930 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Okei, dette virker litt rart men jeg begynner virkelig og irritere meg over en person. Denne personen er skilt men bor med sin eksmann, de ble skilt for flere år siden men de bor sammen og lever som et ektepar, de har blitt skilt for at hun skal få mer penger. De eide en bolig i hans navn som de solgte hvor han har oppført som adresse, han har en postboks som han bruker slik at posten ikke blir sendt til hennes adresse, hun kjøpte hus som står i hennes navn, han jobber ikke han er tydeligvis uførepensjonert og henger hjemme HELE tiden, alt står i hennes navn og de har 2 barn, hun blir sykemeldt og de reiser alle på ferie flere ganger i året. Jeg føler for å gi beskjed til sosialkontoret om at disse snylter av systemet. hvordan jeg vet dette er av en felles bekjent av dems barn. Hva skjer om jeg sier noe? Burde jeg si noe? Jeg vil liksom ikke kobles inn til det, men jeg syns det de gjør er utrolig galt, de utnytter systemet og mennesker som virkelig har behov for hjelp får det ikke fordi disse bare utnytter alt av systemer. Selv om det ikke har noe og si, er de innvandrere og har snylt systemet siden de kom hit ved og drive med dette, da ingen av dem har stabil jobb begynner jeg og lure hvordan de har klart og kjøpe hus hver for seg og selge det ene... så ja, kg brukere.. hva syns dere er rett vei i en slik situasjon? skal jeg bare lene meg tilbake og late som ingenting? eller skrive brev til nav? Anonymous poster hash: e3dee...930 Hvordan klarer disse folkene her å forhindre at andre får hjelp, tro? De er ikke bare snylta forkjølet, altså? Anonymous poster hash: 33d91...9bd
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Hvordan klarer disse folkene her å forhindre at andre får hjelp, tro? De er ikke bare snylta forkjølet, altså? Anonymous poster hash: 33d91...9bd jo flere det er som utnytter systemet, jo lengere tid tar det for andre og kunne få saksbehandling samt riktig behandling da skeptiske saksbehandlere blir fler med løgner og bedrageri fra slike snyltere Anonymous poster hash: e3dee...930 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 kanskje du skal si til de at du vurderer og si ifra hvis ikke de slutter med dette. men er vel ikke sånt man har lyst til å si kanskje. har de barn? vet ikke om man kommer i fengsel for sånt men det kan jo hende. og hvis de har barn blir jo det veldig vanskelig for barna. havner i fosterhjem og div. så da er det jo best å gi de en ordentlig advarsel først. vet ikke helt hva jeg hadde gjort selv. men tror nok jeg hadde snakket med disse menneskene. og forklart di ordentlig hvor dårlig og alvorlig det er det de driver med. at dette får konsekvenser for andre osv. Anonymous poster hash: 57b4b...94a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Okei, dette virker litt rart men jeg begynner virkelig og irritere meg over en person. Denne personen er skilt men bor med sin eksmann, de ble skilt for flere år siden men de bor sammen og lever som et ektepar, de har blitt skilt for at hun skal få mer penger. De eide en bolig i hans navn som de solgte hvor han har oppført som adresse, han har en postboks som han bruker slik at posten ikke blir sendt til hennes adresse, hun kjøpte hus som står i hennes navn, han jobber ikke han er tydeligvis uførepensjonert og henger hjemme HELE tiden, alt står i hennes navn og de har 2 barn, hun blir sykemeldt og de reiser alle på ferie flere ganger i året. Jeg føler for å gi beskjed til sosialkontoret om at disse snylter av systemet. hvordan jeg vet dette er av en felles bekjent av dems barn. Hva skjer om jeg sier noe? Burde jeg si noe? Jeg vil liksom ikke kobles inn til det, men jeg syns det de gjør er utrolig galt, de utnytter systemet og mennesker som virkelig har behov for hjelp får det ikke fordi disse bare utnytter alt av systemer. Selv om det ikke har noe og si, er de innvandrere og har snylt systemet siden de kom hit ved og drive med dette, da ingen av dem har stabil jobb begynner jeg og lure hvordan de har klart og kjøpe hus hver for seg og selge det ene... så ja, kg brukere.. hva syns dere er rett vei i en slik situasjon? skal jeg bare lene meg tilbake og late som ingenting? eller skrive brev til nav? Anonymous poster hash: e3dee...930 Dette bør du absolutt melde fra om. Hvis alle gjorde sånn, vil hele velferdssystemet bli undergravd. Anonymous poster hash: 51136...5e3 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #7 Skrevet 20. februar 2014 ts her, men hvordan skal jeg melde fra? skrive et anonymt brev? de har barn, men begge er voksne, den yngste er vel 19 eller noe og bor hjemme. men de har snyltet i flere år, dvs hun har fått masse trygd for ungen i flere år som hun ikke skulle ha hatt. De går ikke og prates med, de er veldig sure og gjør som de vil rett og slett.. det går ikke og snakke fornuft til de. Anonymous poster hash: e3dee...930
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #8 Skrevet 20. februar 2014 ts her, men hvordan skal jeg melde fra? skrive et anonymt brev? de har barn, men begge er voksne, den yngste er vel 19 eller noe og bor hjemme. men de har snyltet i flere år, dvs hun har fått masse trygd for ungen i flere år som hun ikke skulle ha hatt. De går ikke og prates med, de er veldig sure og gjør som de vil rett og slett.. det går ikke og snakke fornuft til de. Anonymous poster hash: e3dee...930 Bare skriv et brev til NAV. Anonymous poster hash: 51136...5e3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #9 Skrevet 20. februar 2014 Skriv brev til Nav, ja. Hvis du er veldig redd for at det kan spores tilbake til deg, kan du skrive anonymt og sende i posten. Ellers kan du sende det på e-post, det skal jo være anonymt selv om saksbehandlerne da ser epostadressen din. Anonymous poster hash: 41972...c31
tøydokka Skrevet 20. februar 2014 #10 Skrevet 20. februar 2014 Jeg hadde meldt fra, og hadde heller ikke brydd meg om å være anonym..
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #11 Skrevet 20. februar 2014 Du kan også ringe tlf 55553333 og be om å bli satt over til tipstelefonen - da får du snakke med nav kontroll som er de som undersøker sånne saker... Si ifra!!!!! Anonymous poster hash: a52f6...dfc 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #12 Skrevet 22. februar 2014 ts her, brev er skrevet og lagt i posten til nav. Hva kommer til å skje med de tror dere? Jeg blir veldig frustrert over at det finnes sånne mennesker .. Anonymous poster hash: e3dee...930
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #13 Skrevet 22. februar 2014 ts her, brev er skrevet og lagt i posten til nav. Hva kommer til å skje med de tror dere? Jeg blir veldig frustrert over at det finnes sånne mennesker .. Anonymous poster hash: e3dee...930 Jeg blir også frustrert over at det finnes sånne mennesker som deg. Har du ikke noe liv selv? Hva blir det neste, skal du stille opp som vakt ved panteautomaten på nærbutikken og se om ikke det er noen som jukser med pantingen? Anonymous poster hash: 3b154...b20 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #14 Skrevet 22. februar 2014 Jeg blir også frustrert over at det finnes sånne mennesker som deg. Har du ikke noe liv selv? Hva blir det neste, skal du stille opp som vakt ved panteautomaten på nærbutikken og se om ikke det er noen som jukser med pantingen? Anonymous poster hash: 3b154...b20 Unnskyld meg? Er du kanskje også en snylter og blir derfor sint når noen sier ifra? Eller mener du det er helt greit å lure til seg masse penger man ikke har rett på fra andre sine lommer, skatt, som egentlig skulle gått til mennesker som faktisk trenger det? Jeg syntes det er helt greit å betale skatt, men jeg syntes ikke det er greit å betale skatt til folk som lurer til seg penger. Anonymous poster hash: c164a...00a 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #15 Skrevet 22. februar 2014 Unnskyld meg? Er du kanskje også en snylter og blir derfor sint når noen sier ifra? Eller mener du det er helt greit å lure til seg masse penger man ikke har rett på fra andre sine lommer, skatt, som egentlig skulle gått til mennesker som faktisk trenger det? Jeg syntes det er helt greit å betale skatt, men jeg syntes ikke det er greit å betale skatt til folk som lurer til seg penger. Anonymous poster hash: c164a...00a Haha, nei, jeg tjener godt og har ikke en gang snyltet på sykepenger mer enn i snitt 1 dag hvert 3. år, så det var skivebom, du. Det jeg synes er latterlig, er at ts, og folk, argumenterer med fellesskapets beste i denne saken, for det er bare tull. Det er kun EN grunn til at ts sendte det brevet, det er misunnelse, ønske om å ødelegge livene til andre. Det er i dette tilfellet snakk om såpass lite penger når det deles på 5 millioner innbyggere at akkurat denne saken konkret har INGEN betydning for resten av Norges befolkning. Jeg sier ikke at det de har gjort, dersom ts faktisk har rett, er riktig og jeg ville ikke gjort det samme som dem, men jeg sier at det er idiotisk å påstå noe annet enn at ts gjør dette for å godte seg over å kunne forsøke å ødelegge for andres liv, uansett hvor "moralsk riktig" vedkommende måtte føle seg på vegne av samfunnet. Anonymous poster hash: 3b154...b20 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #16 Skrevet 22. februar 2014 Haha, nei, jeg tjener godt og har ikke en gang snyltet på sykepenger mer enn i snitt 1 dag hvert 3. år, så det var skivebom, du. Det jeg synes er latterlig, er at ts, og folk, argumenterer med fellesskapets beste i denne saken, for det er bare tull. Det er kun EN grunn til at ts sendte det brevet, det er misunnelse, ønske om å ødelegge livene til andre. Det er i dette tilfellet snakk om såpass lite penger når det deles på 5 millioner innbyggere at akkurat denne saken konkret har INGEN betydning for resten av Norges befolkning. Jeg sier ikke at det de har gjort, dersom ts faktisk har rett, er riktig og jeg ville ikke gjort det samme som dem, men jeg sier at det er idiotisk å påstå noe annet enn at ts gjør dette for å godte seg over å kunne forsøke å ødelegge for andres liv, uansett hvor "moralsk riktig" vedkommende måtte føle seg på vegne av samfunnet. Anonymous poster hash: 3b154...b20 Ts her, jeg gjør det ikke for å godte meg over noe, jeg gjør det rett og slett fordi det er GALT av meg og bare sitte og se på at disse utnytter demokratiet, det norske systemet, som er bygget opp. Det er de små tingene som ødelegger med tiden, jeg tenker.. Norge er et land hvor demokratiet og frihet, og alle disse flotte mulighetene eksisterer og det er forferdelig tragisk at det finnes mennesker som vil utnytte de flotte mulighetene vi har, da de er tilrettelagt til folk som ikke har kapasitet. Ikke til folk som er late og går på nav fordi de mener at og sitte på sofaen og få 20 tusen i mnd er lettere enn og stå opp om morgenen og dra på jobb, jeg mener det blir sløsing av alt det harde arbeidet forfedrene våre har lagt i dette landet til å bygge det opp slik det er blitt til , og enda mer tragisk at det dag for dag visner bort med slike mennesker som utnytter systemet som de, før i tiden kunne man la bildøra være ulåst og nøklene i motoren, det var NULL behov for å låse sykkelen, husdøra kunne være ulåst om man skulle en tur til butikken.. men kan man det nå? nei.. fordi vi lar oss bli utnyttet, løyet til og bedratt av mennesker som er ''late'' og mener de har rett på og ha de samme mulighetene som de som ikke kan noe for det. Ufattelig trist at folk gjør sånn som de , men hvordan skal det gå med landet om vi bare lener oss tilbake og lar de fortsette med det uten konsekvenser?? Anonymous poster hash: e3dee...930 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #17 Skrevet 22. februar 2014 ts her, mente nøklene i tenningen.. haha Anonymous poster hash: e3dee...930
King in the North Skrevet 22. februar 2014 #18 Skrevet 22. februar 2014 Haha, nei, jeg tjener godt og har ikke en gang snyltet på sykepenger mer enn i snitt 1 dag hvert 3. år, så det var skivebom, du. Det jeg synes er latterlig, er at ts, og folk, argumenterer med fellesskapets beste i denne saken, for det er bare tull. Det er kun EN grunn til at ts sendte det brevet, det er misunnelse, ønske om å ødelegge livene til andre. Det er i dette tilfellet snakk om såpass lite penger når det deles på 5 millioner innbyggere at akkurat denne saken konkret har INGEN betydning for resten av Norges befolkning. Jeg sier ikke at det de har gjort, dersom ts faktisk har rett, er riktig og jeg ville ikke gjort det samme som dem, men jeg sier at det er idiotisk å påstå noe annet enn at ts gjør dette for å godte seg over å kunne forsøke å ødelegge for andres liv, uansett hvor "moralsk riktig" vedkommende måtte føle seg på vegne av samfunnet. Anonymous poster hash: 3b154...b20 På et psykologisk plan har du nok helt rett. Altså, det kan hende at TS lar seg irritere fordi h*n ikke snylter selv. Noe som er et velkjent fenomen. Det endrer ikke det faktum at det er 100% riktig å si ifra, og at snylting er jævlig dårlig gjort.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #19 Skrevet 23. februar 2014 Dette er ikke snylting, det er svindel. Og svindel er ulovlig, de må nok betale tilbake pengene de har fått i støtte fra nav. Noe som vil være til pass for dem! Flott at du sier i fra TS! Flere skulle vert like modige som deg.Anonymous poster hash: b6cfd...549
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå