AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 OK, kan noen gi meg en ekstrem basic guide til hvordan man kommer i gang med å strikke med tre strømpepinner? Jeg la opp masker på en pinne og skulle fordele på to til (tre til sammen). Men jeg skjønner ikke hvordan det skal henge sammen alle tre (har jeg for lange pinner??) og når jeg bruker en fjerde pinne til å strikke så blir det jo bare tre separate greier? Anonymous poster hash: 3265f...922
Eirasi Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Du må begynne på den "borteste" pinnen, der den første løkka du la opp ligger, ikke der hvor tråden din er, men den som er lengst unna den, slik at du strikker "sammen" de tre pinnene. Vanskelig å forklare med ord i grunn. Se på garnstudio.no, de har nok video for hvordan en legger opp på strømpepinner
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Sykt mye videoer der og vet ikke helt hvilken som er rriktig. Men jeg leste at man kunne legge opp alle maskene på én pinne og så fordele på tre (eller fire) til. Hvordan fordele? Jeg prøvde med det ble jo ikke noe system. Skal man fordele ved å strikke eller bare skyve de over på flere pinner? Anonymous poster hash: 3265f...922
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal få det til å bli en sirkel, tråden man skal hente fra er jo på samme sted uansetttttt!? Anonymous poster hash: 3265f...922
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Du fordeler ved å strikke først på en pinne, akkurat som vanlig. Når du har strikket en tredjedel av maskene tar du en ny pinne og begynner å strikke på den. Så strikker du igjen en tredjedel av maskene før du bytter pinne igjen. Når du har strikket den siste pinnen ferdig, så begynner du å strikke fra den første pinnen igjen. Da vil det henge sammen. Et tips er å strikke noen runder frem og tilbake på to pinner før du fordeler, da er det lettere og det snurrer seg ikke rundt så lett. Så syr du bare igjen når du er ferdig og skal feste tråden. Anonymous poster hash: c3055...e91
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Altså, når du har fordelt på tre pinner og skal starte å strikke fra den første pinnen igjen, så må du holde pinnene slik at de danner et triangel. Anonymous poster hash: c3055...e91
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Nå har jeg masker på tre pinner. Men det henger jo fortsatt ikke sammen p den ene siden. og jeg skjønner ikke hvor jeg skal strikke fra videre. Anonymous poster hash: 3265f...922
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Nå har jeg masker på tre pinner. Men det henger jo fortsatt ikke sammen p den ene siden. og jeg skjønner ikke hvor jeg skal strikke fra videre. Anonymous poster hash: 3265f...922 Ok. Nå tar du tråden fra tredje pinne i hånden og fører den bak pinne nr 1. Hold stramt! (først holder du de tre pinnene slik at de danner en trekant.) Så tar du den fjerde pinnen (uten masker) og begynner å strikke fra pinne 1. Så strikker du rundt og rundt. Anonymous poster hash: c3055...e91
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Ok. Nå tar du tråden fra tredje pinne i hånden og fører den bak pinne nr 1. Hold stramt! (først holder du de tre pinnene slik at de danner en trekant.) Så tar du den fjerde pinnen (uten masker) og begynner å strikke fra pinne 1. Så strikker du rundt og rundt. Anonymous poster hash: c3055...e91 Men tråden er jo på pinne "1" hele tida. og det blir ingen trekant. Anonymous poster hash: 3265f...922
Fantomina Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 (endret) , Endret 18. januar 2015 av Fantomina
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #11 Skrevet 19. februar 2014 Men tråden er jo på pinne "1" hele tida. og det blir ingen trekant. Anonymous poster hash: 3265f...922 Nei, tråden er på slutten av pinne 3. Så holder du pinne 1 og 3 mot hverandre akkurat som du skulle ha strikket vanlig. Men istedet for å strikke maskene fra pinne 1 over på pinne 3 tar du en ny pinne og strikker fra pinne en mens du strammer tråden fra pinne 3. Anonymous poster hash: c3055...e91
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #12 Skrevet 19. februar 2014 Slik legger du opp og strikker glattstrikk rundt på settepinner. Alle masker strikkes rett rundt og rundt. http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=42 Anonymous poster hash: 73828...f84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå