AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Dersom din ferske kjæreste fortalte at han hadde en venninne som han hadde kjent i mange år, at de alltid hadde hatt en flørten tone, snakket om sex og hadde hatt sex en gang for mange år siden. Hadde du blitt sjalu på denne dama da? Og da ligger det også i kortene at han fortsatt vil ha kontakt med dama, og ikke nødvendigvis involvere deg i det vennskapet. Anonymous poster hash: a28a1...b24
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Jeg hadde funnet det uakseptabelt. Jeg kutter tidligere partnere ut av livet hvis jeg har en ny. Anonymous poster hash: 384d3...a55 5
Gjest Mupsi Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Siden han hadde hatt sex med henne hadde jeg hatt vansker med å se på det som et reelt vennskap.
Steinar40 Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Nå er jo jeg en mann, men for meg er (kvinn)folk med slike relasjoner helt uaktuelle. 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 ikke aktuelt for meg iallefall. Anonymous poster hash: caefa...7d2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Og da ligger det også i kortene at han fortsatt vil ha kontakt med dama, og ikke nødvendigvis involvere deg i det vennskapet.Anonymous poster hash: a28a1...b24 Vennskap er ok, vennskap som jeg bevisst blir holdt utenfor er derimot ikke ok. Anonymous poster hash: dd3a3...935 9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #9 Skrevet 20. februar 2014 Ja, jeg hadde blitt sjalu. Faktisk så har jeg vel en lignende situasjon; typen har ei venninne som han hadde noe på gang med, og de hadde sex. Ikke lenge før vi møttes. Han likte henne veldig godt også, mer enn som en venn bare. Det var hun som avsluttet det, han ville mer. De har ikke hatt kontakt på lenge nå da, siden han vet jeg ikke liker det, men han håper nok på at jeg en dag skal godta det og så skal vi alle være venner. Jeg har mest lyst til å be han sende den bitcha til helvete og aldri snakke med henne igjen...jeg har også problemer med å se på det som et reelt vennskap. Har du hatt deg med noen så er det ikke lenger et vanlig vennskap, spør du meg. Anonymous poster hash: c4ec9...ef3 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #10 Skrevet 20. februar 2014 En flørtende tone, snakker om sex og h a r hatt sex? Tror ikke jeg ville godtatt det nei. Ikke ville jeg blitt involvert i vennskapet heller for den sakens skyld. Så ja, jeg ville vært sjalu!Anonymous poster hash: cea1f...096 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #11 Skrevet 20. februar 2014 Siden han hadde hatt sex med henne hadde jeg hatt vansker med å se på det som et reelt vennskap. Og viss han ikke hadde hatt sex en gang i løpet av alle de årene de har kjent hverandre, hadde det da vært et ok vennskap å dra inn i et voksent forhold?Anonymous poster hash: a28a1...b24
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #12 Skrevet 20. februar 2014 Man skal altså nekte kjæresten sin å ha venner av det motsatte kjønn?? Anonymous poster hash: 7ed89...72a 1
Petalouda Skrevet 20. februar 2014 #13 Skrevet 20. februar 2014 neh. lev og la leve. men jeg vil være venn med den det passer meg å være venn med også, uansett historie. likhet for loven. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #14 Skrevet 20. februar 2014 Man skal altså nekte kjæresten sin å ha venner av det motsatte kjønn?? Anonymous poster hash: 7ed89...72a "Jeg snakker om sex med henne og har alltid hatt en flørten tone"...Inviterer dette en kjæreste til å tenke at dette er et fint vennskap, denne dama vil jeg bli kjent med...eller vent, hvofor lar han meg ikke treffe henne...? Anonymous poster hash: a28a1...b24
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #15 Skrevet 20. februar 2014 "Jeg snakker om sex med henne og har alltid hatt en flørten tone"...Inviterer dette en kjæreste til å tenke at dette er et fint vennskap, denne dama vil jeg bli kjent med...eller vent, hvofor lar han meg ikke treffe henne...? Anonymous poster hash: a28a1...b24 Jaja, jeg hadde ikke brydd meg. Her stoler vi 100% på hverandre, og det kan godt hende han har en "flørten tone" med noen av sine kvinnelige venner akkurat som jeg har en uskyldig flørten tone med noen av mine mannlige. Jeg hadde ikke klart å leve i et samliv der jeg gikk rundt å var sjalu. Tror nettopp det at vi har en slik tillit til hverandre gjør at vi har det veldig bra og avslappende i vårt forhold der vi elsker hverandre høyt. Jeg har til og med overnatta på hotell sammen med en mannlig venn pga manglende hotellrom en gang. Sov til og med i samme seng som han. Ingenting skjedde (lå med pysj for å hindre evt. fristelser fra sengekameraten, hehe) men det var ingen big deal. Det handlre om å være ærlig og åpen. I dette tilfellet ringte jeg kjæresten og fortalte hva som hadde oppstått, og sa at hvis ikke han ville det, så skulle jeg lete etter et annet sted å sove, men han hadde selvsagt ikke noe problem med det fordi han stoler på meg. Hadde gjort det samme om det var han. Jeg har sett hvordan sjalusi ødelegger mennesker, og i 9 av 10 tilfeller er det uberettiget og ingenting har skjedd. Anonymous poster hash: 7ed89...72a 2
Petalouda Skrevet 20. februar 2014 #16 Skrevet 20. februar 2014 Jaja, jeg hadde ikke brydd meg. Her stoler vi 100% på hverandre, og det kan godt hende han har en "flørten tone" med noen av sine kvinnelige venner akkurat som jeg har en uskyldig flørten tone med noen av mine mannlige. Jeg hadde ikke klart å leve i et samliv der jeg gikk rundt å var sjalu. . Anonymous poster hash: 7ed89...72a Enig. Og jeg hadde ikke klart et samliv der det var forbudt å flørte litt uskydlig. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 20. februar 2014 #18 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Nøkkelen her er at han ikke vil la kjæresten sin delta i vennskapet. Hva som har skjedd før og at man har gode venner av begge kjønn er ting som hører med til voksne personer. Men "hemmelige" vennskap med en eks der en ikke ønsker kjæreste velkommen ville jeg ikke akseptert. Så hva har du tenkt å gjøre med dette da trådstarter. Frese som en furie hver gang de har kontakt eller fortelle han hvor skapet skal stå og hva som blir konsekvensen av å ikke akseptere det? Det er fryktelig mange som er flinke til å frese som en grønn sjalusi furie men helt ute av stand til å gjennomføre konsekvenser. Og konsekvensen her er klar: enten er dere tre i dette vennskapet (noe som vil medføre at hun forduftet raskere enn dugg i morgensolen dersom hun har "skumle" planer) eller så er forholdet mellom deg og kjæresten over fordi han ikke respekterer deg. Er hun viktigere enn deg? Endret 20. februar 2014 av Blondie65
dnana123 Skrevet 20. februar 2014 #19 Skrevet 20. februar 2014 Dersom din ferske kjæreste fortalte at han hadde en venninne som han hadde kjent i mange år, at de alltid hadde hatt en flørten tone, snakket om sex og hadde hatt sex en gang for mange år siden. Hadde du blitt sjalu på denne dama da? Og da ligger det også i kortene at han fortsatt vil ha kontakt med dama, og ikke nødvendigvis involvere deg i det vennskapet.Anonymous poster hash: a28a1...b24 hadde en gang en kjæreste som hadde mange knullekompiser, og jeg viste ingenting. når jeg fikk vite det, greide jeg ikke å gå fra henne. det er slutt nå. jævla bra det egentlig. hehe.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #20 Skrevet 20. februar 2014 Synes litt sjalusi er bra for et forhold jeg, er ikke sånn at det enten er sykelig sjalusi eller ingenting. Jeg hadde ikke godtatt at dama mi hadde en sånn kompis hvertfall. Handler ikke om at vi ikke stoler på hverandre, men det hadde føltes feil. Anonymous poster hash: 27d27...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå