Jentepusen Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Vi fikk en sønn for 5 uker siden. For 2 uker siden tok min samboer en bytur som endte opp å overnatte hos politiet. I selvforsvar sprayet han en annen person med pepperspray. Politiet anmeldte han grunnet den ikke var lovlig i bruk. I dag fikk jeg telefon fra barnevernet hvor de sa at politiet hadde plikt i å kontakte barnevernet når "klienten" hadde barn under 18 år. Hun spurte meg om jeg kjente til saken. Hvordan jeg reagerte på det som skjedde og om mannen min hadde vært i lignende tilfeller tidligere. I tillegg spurte hun om hans bakgrunn og spørsmål som jeg syntes var vanskelig å svare på. Hun sa at han kunne ringe dem eller at vi kom til dem. Jeg spurte om time og vi fikk komme til fredag. Et sjokk er det å få en slik telefon. Er det noen som har Vært gjennom lignende og noe vi bør forberede oss på? 1
minister-mio Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Er det noen som har Vært gjennom lignende og noe vi bør forberede oss på? Han bør være en samarbeidende angrende synder 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Det har blitt slik nå. Blir du som forelder tatt for å være overstadig ruset, innblandet i vold e.l varsler politiet politiet. Jeg har kjennskap til en ung mann som opplevde det samme som deg. Han og samboeren måtte i møte med bv. De spurte om det hadde skjedd tidligere, litt om bakgrunnen osv. Tror de måtte ha jevnlig kontakt i tre måneder. Siden de ikke hadde noen "mistenkelig"bakgrunn, ble saken avsluttet.Anonymous poster hash: 7857f...8f6 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Tror ikke det var i deres favør at det skjedde så tidlig etter fødselen forresten. Men har dere ikke mer i "bagasjen", så samarbeid og det går vel bra.Anonymous poster hash: 7857f...8f6 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Oj. Feil : varsler politiet b a r n e v e r n e t selvsagt!Anonymous poster hash: 7857f...8f6
Gjest Coolaid Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Dette er helt på sin plass. At sambo ble arrestert er også naturlig og handler lite om selvforsvar. Det er ikke selvforsvar når en person tar igjen med mer makt enn nødvendig. Da heter det selvtekt og man blir anmeldt av politiet. Var sambo edru forresten? Hva er egentlig tanke bak å gå med pepperspray på offentlig sted? - Bare det hører ingen steder hjemme. Det beste dere kan gjøre er å ta avstand fra handlingen i stedet for å unnskylde den som du gjør, ved å hevde selvforsvar. Og så kan du være glad for at du ser at systemet virker til barnas beste. Ta dette som en erfaring og ikke havne i slike situasjoner igjen.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Dette er helt på sin plass. At sambo ble arrestert er også naturlig og handler lite om selvforsvar. Det er ikke selvforsvar når en person tar igjen med mer makt enn nødvendig. Da heter det selvtekt og man blir anmeldt av politiet. Var sambo edru forresten? Hva er egentlig tanke bak å gå med pepperspray på offentlig sted? - Bare det hører ingen steder hjemme. Det beste dere kan gjøre er å ta avstand fra handlingen i stedet for å unnskylde den som du gjør, ved å hevde selvforsvar. Og så kan du være glad for at du ser at systemet virker til barnas beste. Ta dette som en erfaring og ikke havne i slike situasjoner igjen. Dette Anonymous poster hash: 3edc6...d2b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Og denne karen har du fått barn med? Helt på sin plass… Anonymous poster hash: e5e2f...982 1
Jentepusen Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2014 Jeg kunne også gå med sånn spray i veska. Blir det forskjell når en mann gjør det i forhold til en dame? Men det var jo ikke dette som var spørsmålet da. 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 Du har fått svar! Les.Anonymous poster hash: 7857f...8f6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #11 Skrevet 19. februar 2014 Så lenge dere ellers er gode foreldre, så ser jeg ingen grunn til at dere skal bekymre dere for barnevernet. Jeg syns det er bra politiet har slike retningslinjer. Barnevernet vil nok foreta undersøkelser, slik de gjør i alle saker, men innen tre måneder vil den nok mest sannsynlig bli henlagt(om dere er gode foreldre så klart). Anonymous poster hash: fe207...f98 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #12 Skrevet 19. februar 2014 Jeg kunne også gå med sånn spray i veska. Blir det forskjell når en mann gjør det i forhold til en dame? Men det var jo ikke dette som var spørsmålet da. Nei, det blir det ikke, men en mann har mindre grunn til å gå rundt med det enn en dame og da ser politiet sikkert anderledes på det. Det er rutine at barnevernet blir varslet når man havner i trøbbel med politiet. Hvis samboeren din ikke var en kriminell idiot så hadde ikke dette skjedd. Så dere kan takke dere selv. Anonymous poster hash: e5e2f...982 1
Montefalco Skrevet 19. februar 2014 #13 Skrevet 19. februar 2014 Jeg kunne også gå med sånn spray i veska. Blir det forskjell når en mann gjør det i forhold til en dame? Men det var jo ikke dette som var spørsmålet da. Det kan hende jeg tar feil, men opplysningene som blir gitt tolker jeg ikke i TS' samboers favør. Han har høyst sannsynlig vært ute på fylla og havnet i bråk. Noe som antakelig ikke er uvanlig for han. Hvilke menn er det som "bevepner" seg med pepperspray? En normal mann med et tre ukers gammelt barn gjør ikke slikt. 2
Jentepusen Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #14 Skrevet 19. februar 2014 Ingen av oss har vært borti slikt tidligere. Så bekymrer meg ikke sånnsett. Har aldri vært i en slik situasjon så ble overrasket.
Jentepusen Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #15 Skrevet 19. februar 2014 Og ingen av oss er kriminelle :-) 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #16 Skrevet 19. februar 2014 Ikke rart at bv har det travelt. Makan til missbruk av resusjer! Anonymous poster hash: c0353...015 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #17 Skrevet 20. februar 2014 Ikke rart at bv har det travelt. Makan til missbruk av resusjer!Anonymous poster hash: c0353...015 Et kjapt møte for å høre hva som foregår, når en nybakt far havner i arresten tre uker etter fødsel, er noe barnevernet bør og skal ta seg tid til synes nå jeg. Det kan være en veldig uheldig enkeltepisode, men det det vet jo ikke de. Det kan like gjerne være at dette er folk som har null styring på fest og aggresjon, og ikke evner å sette babyens behov først. Det skjer, det også, så det er viktig at de sjekker det ut! Eller synes du vi skal gamble på at folk som havner i klammeri med politiet tre uker etter fødsel er stabile omsorgspersoner? Til TS: hvis det er en veldig uheldig enkeltepisode, som du sier at det er, så må dere bare forklare det til BV. Din samboer bør gjøre som Coolaid sier, legge seg flat, flat og enda litt flatere. Uansett hvor snill og god samboeren din er, så er det en gigant-tabbe å ende opp i arresten etter by-bråk, med en liten nyfødt baby hjemme. Og de fleste vil i hvert fall sette spørsmålstegn ved en slik oppførsel- det må samboeren din bare ta til seg. Men er dere ellers stødige og greie, er nok saken ute av verden etter dette møtet. Så får det være opp til pappaen å se til og oppføre seg på byen heretter. Klarer han ikke det, uten pepperspray, får han bare bli hjemme. Anonymous poster hash: 2c9f1...795 6
andy capp Skrevet 20. februar 2014 #18 Skrevet 20. februar 2014 Og ingen av oss er kriminelle :-) Mulig ingen av dere er "kriminelle", men jeg stiller spørsmålstegn ved hvilke grunner han hadde for å gå til anskaffelse av ulovlig pepperspray, og på toppen av det hele ta den med på byen i fylla. Det høres ut som det kanskje er ting i fortida her som ikke er helt etter boka, eller at han har en omgangskrets som ikke er så bra... Som de over sier, samarbeid med bv, ikke prøv å rettferdiggjøre handlingene. Og til deg, vær obs på samboeren din, følg med på hva han gjør og er sammen med. Viser det seg at han er innblandet i noe, slår det tilbake på deg og... 5
slumkim Skrevet 20. februar 2014 #19 Skrevet 20. februar 2014 Aller først, hva p.... gjør en nybakt pappa ute på krabbefylla med en nyfødt hjemme? For det andre, er man en kar som drar ut med pepperspray på lomma sier jo det også sitt. Helt på sin plass at bv blir koblet inn. Lykke til. Og skjerpings til "mannen" din. Jepp, i gåseøyne, for en som oppfører seg sånn er ikke en mann. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #20 Skrevet 20. februar 2014 Og ingen av oss er kriminelle :-) Folk som ikke er kriminelle pleier ikke å ende opp på glattcelle. Anonymous poster hash: e5e2f...982 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå