AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Har alle virkelig speilreflekskameraer og fullt lysstudio? Det florerer jo også av slike type bilder på instagram av helt ¨vanlige¨ folk.. Prøver jeg meg på et slikt matbilde får jeg bare med skyggen min over maten, alt for mørkt, bare tull i bakgrunnen osv.. :-( Noen tips å gi en som har lyst til å lære å ta slike bilder? :-) Anonymous poster hash: 215ee...334
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Dagslys + bildebehandling etterpå. Anonymous poster hash: 193ba...b8f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Dagslys + bildebehandling etterpå. Anonymous poster hash: 193ba...b8f Da har jeg aldri dagslys :-( Hahah... Tips til type redigering for slik effekt? Må jeg ha fotoshop? :-) Anonymous poster hash: 215ee...334
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 *photoshop selvsagt ;-P TS Anonymous poster hash: 215ee...334
dillyduzit Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Du behøver ikke, men det er best. OM du har photoshop (du kan laste ned trial) så sett et lys direkte mot det, uten å skape skygger. Lek med curves.
Miss Lucky Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 I de fleste redigereingsprogramer kan man stille lys, farger og kontrast, så du MÅ ikke bruke Photoshop nei
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Tusen takk for tips folkens! Jeg skjønner at jeg må sette meg mer inn i redigering - takk for konkret tips vedrørende funksjonen i Photoshop :-)Anonymous poster hash: 215ee...334
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 For å ta gode bilder er de to viktigste tingene - rydd kjøkkenbenken - godt dagslys Har du et dårlig utgangspkt blir det aldri bra i photoshop, vil i så tilfelle kreve endel jobb. Like greit å øve seg på å tenke på rene bakgrunner og godt lys i utgangspunktet. Anonymous poster hash: f9800...0d2 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Først og fremst så trenger du lys og mye av det. Dagslys er nevnt, gjerne i kombinasjon med reflektorer som myker opp skygger. Riktig hvitbalanse er viktig. Ofte kan bildet bli for gult eller blått. Bildene du viser til har alle bra kontroll på hvitbalansen. Tar man foto i råformat kan man enkelt korrigere dette i redigeringsprogram. Ellers kan du også myke opp skygger og gjøre bilder lysere/mørkere i et redigeringsprogram. MEN! Først må du lære deg å bruke tilgjengelig lys sammen med reflektorer. Anonymous poster hash: c03c7...c64 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #10 Skrevet 20. februar 2014 Hvis du ikke har skikkelig dagslys kan du bare gi opp. Anonymous poster hash: 135b3...ae9 1
Gjest lillelarve Skrevet 20. februar 2014 #11 Skrevet 20. februar 2014 Et lyst rom, helst dagslys, og gjerne litt behandling av lys og kontraster i ettertid.
cocoon Skrevet 20. februar 2014 #12 Skrevet 20. februar 2014 Da har jeg aldri dagslys :-( Hahah... Tips til type redigering for slik effekt? Må jeg ha fotoshop? :-) Anonymous poster hash: 215ee...334 har du aldri dagslys?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #13 Skrevet 20. februar 2014 Jeg legger ut slike bilder på min instagram, og jeg bruker speilrefleks, tar bilder i godt dagslys og tar bildene på mitt hvite stuebord. Da blir det somregel bra. Ellers har jeg lastet ned en app som heter Afterlight der man kan gjøre bilder lysere enkelt (hvis jeg syns de trenger det), og det ser naturlig ut. Ellers har du jo photoshop og alt det der, men det har jeg ikke tid til for et enkelt instagrambilde Anonymous poster hash: 83683...e1a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #14 Skrevet 20. februar 2014 Jeg legger ut slike bilder på min instagram, og jeg bruker speilrefleks, tar bilder i godt dagslys og tar bildene på mitt hvite stuebord. Da blir det somregel bra. Ellers har jeg lastet ned en app som heter Afterlight der man kan gjøre bilder lysere enkelt (hvis jeg syns de trenger det), og det ser naturlig ut. Ellers har du jo photoshop og alt det der, men det har jeg ikke tid til for et enkelt instagrambilde Anonymous poster hash: 83683...e1a Da var afteerlight til kr 7kr lastet ned :-) Anonymous poster hash: 215ee...334
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå