Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min gjennom 4 år er betatt av ei jente han jobber sammen med. Det har vært mye opp og ned mellom oss, og han er usikker på om han vil fortsette forholdet med meg. Allikevel har vi bestemt oss for å prøve for siste gang. Det er fryktelig vondt å tenke på at han har andre jenter i tankene sine enn meg. Han virker så uinteressert og mindre kjærlig.

Denne jenta avviste kjæresten min på en ganske brutal måte, og nå prøver han (indirekte) å hevne seg over henne ved å trene hverdag, kjøpe seg nye klær osv. Må si det stikker litt når jeg tenker på det, kjæresten min har jo aldri vært særlig interessert i utseendet sitt tidligere. Han ønsker å få henne til å "angre" og innse hva hun har "gått glipp av" ved å se bedre ut. Selv om han i senere tid benekter at hun er årsaken til det (han innrømte det først, men tok det tilbake senere).

For å bli kvitt de varme følelsene må han jo prøve å unngå henne. Han har lovet meg å ta en siste prat med henne for å avklare seg og fortelle at han ikke ønsker mer kontakt. Fordi hun i siste tiden har prøvd å "bli venn" med han igjen. Har en dårlig følelse på at dette ikke kommer til å gå bra. Han er ikke engang 100% sikker på om han ville valgt meg framfor henne.. Er det på tide at jeg kommer meg ut av forholdet? Er jo fryktelig glad i kjæresten min, men han virker så likegyldig ovenfor meg..

Anonymous poster hash: 5db91...728
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kjære deg… Hvorfor vil du være med noen som behandler deg slik? Og har han virkelig fortalt deg alt dette selv? Det er jo hårreisende.. Selvfølgelig fortjener du bedre enn dette.

Anonymous poster hash: b9597...5ea
  • Liker 13
Skrevet

Det der ville jeg ikke kalt et forhold.

Anonymous poster hash: 7217f...d05
  • Liker 3
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg tror det er på tide at du kommer deg ut av det forholdet dere har. Han har jo tankene sine åpenbart rettet mot andre i litt for store deler av tiden. :hug:

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg ser heller ikke hvordan dette skal ende på noen annen måte enn at dere går fra hverandre... Beklager..

• Liker 2
Skrevet

kom dge ut av forholdet.

du fortjener så mye bedre. og du kan få bedre enn det.

det er deg han skulle pyntet seg og for og prøvd å få inn i varmen igjen.

men han gjør dette for ei annen jente. nei uff.

hadde blitt helt fra meg. utrolig sårende for deg.

skjønner det ikke er lett å bare si hade til en du elsker.

men han elsker jo ikke deg på samme måten lenger tydligvis.

de jobber jo sammen også. han må jo se henne.

hadde aldrig klart å være i et slikt forhold.

går du ut av forholdet vil du få det mye bedre etterhvert. det er jeg helt sikker på.

menhvis dere skal ha noen sjanse må jo han virkelig prøve med deg.

gi deg nærhet og kjærlighet. ikke prøve å få denne jenta..

og det virker jo ikke som han er villig til det?

hva legger han i å prøve en gang til hvis han ikke engang vet om han vil ha deg?

lykke til :)

Anonymous poster hash: 21df6...46a
  • Liker 2
Skrevet

Han er jo veldig åpen om dette da, den skal han ha.

Men om han er helt ærlig, vet jeg ikke.

Han vil prate med henne for å fortelle henne at han ikke ønsker mer kontakt...når hun tidligere har avvist han brutalt? Jeg får ikke det til å stemme helt. Om hun har avvist han brutalt og når prøver å bli venn igjen, er det nok i så fall bare for å ikke være uvenner....men hun vil neppe noe mer, så ser ikke helt grunnen til at han skal ha denne praten med henne.

Jeg vet ikke hva jeg hadde følt her. Alle kan gjøre feil, og følelser kan man jo ikke hjelpe for. Jeg synes det er bra gjort at han innrømmer alt dette. Men selvsagt ville det vært vanskelig å leve med en som tydeligvis ikke bryr seg så mye om deg, og ikke klarer å glemme henne.

Jeg vet ikke hvor smart det er, men tror kanskje at jeg i denne situasjonen ville hatt behov for å prate med henne. Hun virker jo å være litt oppegående da, siden hun har avvist han (kanskje fordi han er opptatt?)

Jeg ville spurt henne hva dette er og hva det har vært. Hva hun ønsker videre osv. Så ville jeg nok vurdert å flytte fra han, i håp om at han da skal få øynene opp, og evt. bli redd for å miste deg hvis det er noe følelser igjen..

Anonymous poster hash: 7fa2b...05e
  • Liker 1
Gjest Yellowrose
Skrevet

Han høres jo ut som en drittsekk? Har du virkelig så lite selvrespekt at du bare venter på at han skal dumpe deg..?

Skrevet

På måten han formulerer det så hadde vel jeg heller valgt å gå ut av forholdet når det ikke er barn involvert.

Jeg har full aksept for at man kan bli betatt av andre, og har ikke nevneverdige problemer med det innenfor rimelighetens grenser - men han her venter jo egentlig bare på henne virker det som dessverre.

Fremstår ikke som om han egentlig har interesse for å fortsette med deg.

Anonymous poster hash: 1df7c...cfb
  • Liker 1
Skrevet

Han høres jo ut som en drittsekk? Har du virkelig så lite selvrespekt at du bare venter på at han skal dumpe deg..?

Jeg synes det blir veldig feil av deg å rakke ned på hennes selvrespekt. Jeg vil heller ikke kalle han drittsekk. Man kan ikke alltid styre følelser, og han skal i det minste ha kreditt for at han innrømmer og er åpen om dette.

De er begge to i en vanskelig, nesten håpløs, situasjon som er mer enn bare svart/hvit. Det er ikke bare å gjøre det slutt over natten, spesielt ikke når man har følelser.

Synes mange av dere her inne er så "tøffe" i andre sine situasjoner, selv om dere kanskje aldri har opplevd noe lignende selv, og har ingen mulighet til å sette dere inn i hvordan det faktisk er når mabn kommer dit. For da blir det gjerne annerledes enn dere trodde.

Synes egentlig det blir helt feil å mene eller gi råd når man ikke er i nærheten av å vite hva man snakker om..

Anonymous poster hash: 7fa2b...05e

Skrevet

Jeg synes du burde gjøre det slutt!

Skrevet

Alt mulig rart finner jenter seg i.....hjelpes!

Anonymous poster hash: e95cc...128
  • Liker 1
Skrevet

jeg hadde ikke klart å være sammen med en jeg VISSTE hadde noen andre i tankene.. det finnes så mye bedre der ute! og bedre å være lykkelig og finne noen som bare vil ha deg. kjærlighet skal ikke være vondt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes i motsetning til andre her, at det ikke i det hele tatt er spesielt ok å informere sin samboer om disse detaljene. Han er jo ikke bare betatt, har har jo faktisk gjort tilnærmelser til kollegaen, men blitt avvist. Det må gjøre veldig vondt å høre dette for TS.

Jeg skjønner ikke hvordan du, TS, noen sinne kan føle deg bra i forholdet igjen. Du vet jo at han ser denne jenta på jobben fem dager i uken, også. Og det gjør jo ikke saken enklere for deg.

Anonymous poster hash: 67c9b...635
  • Liker 1
Gjest melonly
Skrevet

"For å bli kvitt de varme følelsene må han jo prøve å unngå henne. Han har lovet meg å ta en siste prat med henne for å avklare seg og fortelle at han ikke ønsker mer kontakt."

- Dette er ingen garanti. Når kjæresten min sa det til meg, sa han noe annet til henne og løy til meg om hva som hadde blitt sagt. Så vær obs!

Skrevet

Det er jo helt utrolig at du holder ut med denne fyrsaken, når han behandler deg som en dritt! Jeg regner med at han bare er sammen med deg ennå for å ha deg dersom det ikke funker mellom ham og hun andre, og det er noe du ikke burde tolerere.

Skrevet (endret)
.
Endret av Anonymine
  • Liker 1
Skrevet

Enig med Anonymine! Tenk hvis han en dag finner ei som ikke avviser da? Hvor stor sjanse er det for at han ville vært utro mot deg da?

Skrevet

Jeg synes du burde gjøre det slutt! Anonymous poster hash: 5db91...728

Enig med Anonymine! Tenk hvis han en dag finner ei som ikke avviser da? Hvor stor sjanse er det for at han ville vært utro mot deg da? Anonymous poster hash: 5db91...728

Er ikke du trådstarter?

Anonymous poster hash: b1e3a...642

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...