Gå til innhold

Gave til servitører

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å betale servitører, eller gir man en gave? Altså servitører man kjenner da, kolleger og sånt. Hva skal dere i såfall gi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke bestemt meg enda hva de skal få,men noe blir det iallfall.

Skrevet

Skulle jeg hatt venner/bekjente til å servere hadde jeg helt klart betalt de. Å servere i bryllup er en stor jobb (vel, kommer jo egentlig ann på opplegget/antall gjester osv.).

Om det var bekjente, hadde jeg nok betalt 100,-/150,- pr. time (skal betale 150,- til proffe servitører), nære venner hadde nok fått en totalsum som vi hadde opplyst om på forhånd. I tillegg til en vin eller noe sånt.

Var i bryllup, og der glemte vertskapet/toastmaster i det hele tatt å takke kjøkkenet/servitørene for hjelpen (var kjentfolk). Dette syntes jeg var litt rart egentllig :-?

Gjest Poirot
Skrevet

Når jeg har servert i bryllup har vi fått betaling, og gjerne en flaske vin eller to.

Skrevet

Nå skal jo vi ha koldtbord,så serveringen består jo av å sjenke drikke,rydde av ettrpå,og hjelpe til på kjøkkenet til kaffen er klar.Etter det klarer vi oss selv.

Gjest Poirot
Skrevet
Nå skal jo vi ha koldtbord,så serveringen består jo av å sjenke drikke,rydde av ettrpå,og hjelpe til på kjøkkenet til kaffen er klar.Etter det klarer vi oss selv.

Som servitør i et koldtbordbryllup må jeg si at det var mer enn nok å gjøre, vi jobbet vel ca 10 timer i strekk!

Skrevet

Jeg har servert i tre bryllup til venner, og fikk ikke betalt i det hele tatt fra to av dem, og fra den tredje fikk jeg et bilde som bestefaren hadde tegnet fra byen vi kommer fra. Han var en ganske (lokal)kjent kunstner så det satte jeg stor pris på. Og at jeg ikke fikk betalt hos de andre synes jeg ikke gjorde noe. Det var liksom ikke diskutert på forhånd, så jeg forventet ingenting, ville bare hjelpe venner på en stor dag. (og så fikk jeg være med på festen etterpå da. :) )

Skrevet

[

Som servitør i et koldtbordbryllup må jeg si at det var mer enn nok å gjøre, vi jobbet vel ca 10 timer i strekk!

Gjest Poirot
Skrevet
[

10 timer???SÅÅÅ lenge blir det IKKE hos oss iallfall!!Familien trår til med masse,men servitørene skal sjenke under koldtbordet,først og fremst!

Skrevet

Når jeg og sambo har hjulpet til i brullup, har vi fått en flaske med likør. Og de takket veldig fint for innsatsen, og var veldig fornøyd.

Det syns jeg var helt greit, vi kan jo spørre de om hjelp den dagen vi gifter oss, så blir det jo opp i opp...

Skrevet

Moren min betaler 1000 kr til hver av hjelperne våre, mens vi gir en vinflaske til hver av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...