AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Hei! Macen min begynner å bli treig, spesielt hvis jeg skal se videoer på youtube, VG o.l. Det eneste "uforsiktige" jeg bruker macen min til er når jeg ser på filmer/serier på letmewatchthis kan det være at jeg har fått virus herfra? Kan jeg skjekke på noen måte om det er virus på macen? Og hva burde jeg gjøre hvis jeg har det? Anonymous poster hash: 4ed45...7f0
dillyduzit Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 sjekk evnt hvor mye plass du har igjen på den du. Virus på mac er sjeldent, og letmewatchthis har aldri gitt meg noe kødd at all. Mac som pc, kjører treigt når hardisken begynner å fylles opp, og da spesielt flash/shock henger seg. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 sjekk evnt hvor mye plass du har igjen på den du. Virus på mac er sjeldent, og letmewatchthis har aldri gitt meg noe kødd at all. Mac som pc, kjører treigt når hardisken begynner å fylles opp, og da spesielt flash/shock henger seg. Størrelse: 1 333 727 byte (1,5 MB på disk) ble det riktig? (har ikke så mye peiling nei) Anonymous poster hash: 4ed45...7f0
dillyduzit Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Trykk på apple iconet (venstre topp hjørne) trykk på about this mac så får du opp en snasen liten skjerm, trykk på lagring og du vil få opp denne: Sjekk også at du har TimeMachine off (finner du systemvalg) for denne sluker lagringsplass som en liten fat kid eating his cake.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Trykk på apple iconet (venstre topp hjørne) trykk på about this mac så får du opp en snasen liten skjerm, trykk på lagring og du vil få opp denne: Sjekk også at du har TimeMachine off (finner du systemvalg) for denne sluker lagringsplass som en liten fat kid eating his cake. Aha, da har jeg 434,46 GB ledig av 499,11 GB .. Anonymous poster hash: 4ed45...7f0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Trykk på apple iconet (venstre topp hjørne) trykk på about this mac så får du opp en snasen liten skjerm, trykk på lagring og du vil få opp denne: Sjekk også at du har TimeMachine off (finner du systemvalg) for denne sluker lagringsplass som en liten fat kid eating his cake. Hva i alle dager er alt det gule "annet"???????? Jeg selv har ekstremt mye der! Anonymous poster hash: 1ea78...749
dillyduzit Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Hva i alle dager er alt det gule "annet"???????? Jeg selv har ekstremt mye der! Anonymous poster hash: 1ea78...749 Alt fra tekstdokumenter, zip-filer, virutelle maskiner osv.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Alt fra tekstdokumenter, zip-filer, virutelle maskiner osv. Eh, beklager min uvitenhet.. Men hva er zip-filer og virtuelle maskiner?? Tusen takk for svar Anonymous poster hash: 1ea78...749
dillyduzit Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Eh, beklager min uvitenhet.. Men hva er zip-filer og virtuelle maskiner?? Tusen takk for svar Anonymous poster hash: 1ea78...749 Virtuelle maskiner behøver ikke du å bry deg om, det er å kjøre windowssystemet på mac. Zip filer er komprimerte filer som blir for store til å sende alene. Filene som ligger inne i den komprimerte zipfilen er nok de som tar størts plass. Tekstdokumenter tar gjerne ikke så mye plass som enkelt, men når du plutselig får en hundrevis av dem, så biter det på plassen. Endret 19. februar 2014 av dillyduzit 1
Gjest Jørild Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 Da lærte jeg noe nytt, men hva er TimeMachine?
dillyduzit Skrevet 19. februar 2014 #11 Skrevet 19. februar 2014 Da lærte jeg noe nytt, men hva er TimeMachine? TimeMachine tar backup av filene dine ca hver time. (programmer, sikkerhetstjenester, musikk, video, tekstdoku etc etc)
Gjest Jørild Skrevet 19. februar 2014 #12 Skrevet 19. februar 2014 Ok, den var av. Trnger jeg den til noe fornuftig?
dillyduzit Skrevet 19. februar 2014 #13 Skrevet 19. februar 2014 Ok, den var av. Trnger jeg den til noe fornuftig? Nei. Er du flink til å ta backup av filene dine en, to tre ganger i året er det ikke noe vits med den. (Ta backup av viktige filer med en gang på en ekstern harddisk, så har du dem sikkert)
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #14 Skrevet 20. februar 2014 Noen andre som kan svare meg da? Har funnet ut at det ikke er dårlig med plass på macen.. Anonymous poster hash: 4ed45...7f0
dillyduzit Skrevet 20. februar 2014 #15 Skrevet 20. februar 2014 Noen andre som kan svare meg da? Har funnet ut at det ikke er dårlig med plass på macen.. Anonymous poster hash: 4ed45...7f0 Jeez. Oppdater alle java/shock ting som må oppdateres. Kjører du safari? Bytt til Opera/firefox eller chome. Bruker du den mye? Prøv så fall å slå den av en gang i blant. Det er veldig uvanlig å få virus på mac, men på den sikre siden, fiks deg et antivirus program, da er du hvertfall på den trygge siden.
Gjest Peanut Skrevet 20. februar 2014 #16 Skrevet 20. februar 2014 Skal du ha anti-virus for Mac, er Sophos bra: http://www.sophos.com/en-us/products/free-tools/sophos-antivirus-for-mac-home-edition.aspx ^^,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå