Gå til innhold

Vil skille meg, kaste mannen ut av huset, alt! Hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært gift med min mann i snart 40år og vil nå skile meg.

Han har vært utro mot meg. Etter at han fikk seg facebook, fant han mange gamle bekjente som han la til som venn. Til slutt fant han sin gamle kjæreste han hadde ca 35 år tilbake. Han hadde lyst til å kontakte denne damen for å se hvordan hun hadde det osv, som venner altså, og det ga jeg han lov til å gjøre. Denne damen bor ikke engang i sammen land som oss, så why not.

Jeg var på jobb da jeg flere ganger prøvde å kontakte mannen min, men telefonen var alltid opptatt, i timevis. Til slutt spurte jeg min sønn om å finne ut av hvem han snakket med, siden det var umulig å få tak i han. Sønnen min fant da ut at han snakket med en dame, det var greit nok, men det han fikk med seg var værre da han hørte sin egen far kalle en annen kvinne for "kjære" osv. Dette fikk jeg høre om da jeg kom hjem. Derfor tenkte jeg å konfrontere han, og spurte "Hvem har du snakket med så lenge, det var umulig å få kontakt med deg". Han sa da at han bare snakked med gamle bekjente, (som viste seg å være fra samme land som denne damen) og det var greit nok, men han løy. Så til slutt sa jeg at jeg vet han snakket med denne damen men han nektet først, Så konfronterte jeg han med hvorfor han kalte henne "kjære" osv. (slike ord).. Etterpå fikk jeg det ut av han. Men han løy selv etter at faktisk fikk lov å snakke med henne.

Så dagen går og jeg fortelle han at hvis han kontakter henne igjen, så er det over med oss. I tillegg har vi hatt masse problemer før og dette var dråpen, hvis han virkelig ikke elsker meg, så kan han vel dra til helvete.

Men så kontakter han henne og han lyver om det igjen, ettersom jeg SÅ på telefonen at han han hadde ringt dit. Så jeg ringer henne og spør henne om de har snakket, men nei, det hadde de ikke sier hun. De har altså planlagt begge to å lyve til meg.

Nå vil jeg ikke ha noe med han å gjøre. Hjelp meg. Hvordan går jeg frem?
Han er en komplett idiot og jeg vil på lovlig vis ta alt jeg har krav på.

Hvordan får jeg han ut av huset, er det noe jeg kan gjøre som kvinne? Han skal ut! Ikke jeg! Huset kan vi godt selge senere og dele på 2, men akkurat nå så vil jeg bare at han skal stikke. Han vet godt at jeg (og sønnen min kanskje mer) misliker han sterkt, men han er så jævlig idiot og er her fortsatt, sover her, spiser! Skal faen meg ikke lage mer mat til han.

Vil ha ideer til hva jeg kan gjøre i følge norsk lov, vær så snill!

Jeg setter pris på alle svar, jeg vet ikke hvem andre jeg skal snakke til nå heller...

Anonymous poster hash: 0b71a...7ef
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor hun ikke i et annet land? Har han virkelig hatt mulighet til å være utro?

Synes ikke det høres morsomt ut at han snakker mye med en eks, men å hoppe på en konklusjon om utroskap er vel en smule forhastet?

Anonymous poster hash: 96188...3dd

Skrevet

Ta kontakt med advokat.

Anonymous poster hash: c4a7a...08d
  • Liker 1
Skrevet

Dette var da svært modent skrevet av en dame på minst 60 år :ironi:

Anonymous poster hash: 9442d...16d
  • Liker 7
Skrevet

Dette var da svært modent skrevet av en dame på minst 60 år :ironi:Anonymous poster hash: 9442d...16d

Hun er nok bare i 50 årene, men skriver som en 16-åring.

De har vært gift i snart 40 år, men det er ca 35 år siden mannen var kjæreste med damen i utlandet.

Tipper de at har vært gift i 37 år, og hun er 58 år.

Anonymous poster hash: 7b351...57e

Skrevet

Dere er opphengt i feil detaljer.

• Liker 1
Skrevet

Hun er nok bare i 50 årene, men skriver som en 16-åring.

De har vært gift i snart 40 år, men det er ca 35 år siden mannen var kjæreste med damen i utlandet.

Tipper de at har vært gift i 37 år, og hun er 58 år.

Anonymous poster hash: 7b351...57e

Ja, for det hjalp jo veldig.

Anonymous poster hash: 9442d...16d

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Dere er gift og regner med at dere ikke har utarbeidet er kontrakt om særeie, da er dere stuck sammen til huset selges eller den ene kjøper den andre ut. Det er selvfølgelig mulig å bli enig i om den ene parten kan flytte ut midlertidig.

Det eneste du kan gjøre er å kontakte en advokat for å finne ut av dine rettigheter og plikter.

Jeg får et inntrykk at du er i veldig kamphumør og klar til å starte krig. Hva med å ta dette opp på en voksen og rolig måte, så ungene slipper å bli dradd inn i denne konflikten? Rart at du valgte å blande sønnen din inn i det hele tatt. Barn har ingenting i voksnes konflikter å gjøre.

Ordne opp som voksne.

Skrevet

Rart at du valgte å blande sønnen din inn i det hele tatt. Barn har ingenting i voksnes konflikter å gjøre.

Ordne opp som voksne.

Etter slik jeg tolker teksten er der snakk om "barn" i 30 årene.

Gjest Coolaid
Skrevet

Etter slik jeg tolker teksten er der snakk om "barn" i 30 årene.

Det står jo ingenting om det men det kan godt være. Uansett, får litt dårlige følelser for ts når hun kun ønsker å "krige"... men det kan være mye info som vi ikke får her. Både fra henne og mannen sin side. Tror kanskje innlegget er skrevet i sinne.

Skrevet

Ikke finn deg i det!

Mannen har fått nok sjangser!

Et forhold skal ikke være sånn, uansett om man er 20 eller 60 år!!!

Snakk med en Advokat, som de andre sier.

Skjønner godt at du skriver på den måten du skriver på. Når man er i det rette 'sinnet' klarer man ikke tenke klart. Og iallefall ikke skrive bra. Man driter litt i det, fordi man er så lynende forbanna.

Og til dere som sier at han ikke har vært utro, så har han vært følelsesmessig utro og uansett gått bak ryggen hennes. :(

Skrevet

Haha, hvorfor tror du du skal ha huset bare fordi du er "kvinne"? Neinei slik er det nå ikke, hvilket navn står huset på?

Anonymous poster hash: 44cc2...d27
Skrevet

1. Separasjonspapirer, send inn med din underskrift, og om du får han til å signere, dess bedre. Lyv tilbake, si at du bare vil ha en tenkepause og at du må gjøre dette for å sikre at du har penger å leve av mens dere ikke bor sammen. Når det er gått ett år etter innvilget separasjon, søk skilsmisse.

2. Kontakt advokat vedr alt om huset, barna, osv. Har dere barn under 18 år vil det kreves megling, er barna voksne blir det enklere. Ha personer rundt deg som støtter dine valg.

Det er spesielt viktig at du leter frem alle papirer og dokumenter og sørger for å ha kontroll over disse. Hvis du betaler noe i for din mann, sørg for at han får regningen selv heretter.

Det kan være enklest å dra advokat inn allerede nå, det vil vise din mann at han ikke har noe valg. Men få med deg all dokumentasjon til advokaten uten at din mann vet det.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 3a9c1...2ec
Skrevet

Dere er gift og regner med at dere ikke har utarbeidet er kontrakt om særeie, da er dere stuck sammen til huset selges eller den ene kjøper den andre ut. Det er selvfølgelig mulig å bli enig i om den ene parten kan flytte ut midlertidig.

Det eneste du kan gjøre er å kontakte en advokat for å finne ut av dine rettigheter og plikter.

Jeg får et inntrykk at du er i veldig kamphumør og klar til å starte krig. Hva med å ta dette opp på en voksen og rolig måte, så ungene slipper å bli dradd inn i denne konflikten? Rart at du valgte å blande sønnen din inn i det hele tatt. Barn har ingenting i voksnes konflikter å gjøre.

Ordne opp som voksne.

Gutten min er ung voksen og han vet hva som foregår, da han har vært den eneste jeg kan snakke med om slike ting og jeg har hans støtte i alt.

Har ikke planer om å krige, men ta det rolig. Jeg flyttet ut for en kveld, men barna mine ble deprimerte og jeg vendte tilbake for deres skyld. Akkurat nå bor jeg sammen med ine barn og mannen er her også...

Barna bli aldri innblandet, men største sønnen min blander seg inn selv, fordi han vet hva som har vært riktig og galt her. Han skjønner ikke hvorfor jeg bor sammen med han fortsatt, men hva annet skal jeg gjøre, jeg kan ikke forlate barna mine heller.

Skrevet

Ikke finn deg i det!

Mannen har fått nok sjangser!

Et forhold skal ikke være sånn, uansett om man er 20 eller 60 år!!!

Snakk med en Advokat, som de andre sier.

Skjønner godt at du skriver på den måten du skriver på. Når man er i det rette 'sinnet' klarer man ikke tenke klart. Og iallefall ikke skrive bra. Man driter litt i det, fordi man er så lynende forbanna.

Og til dere som sier at han ikke har vært utro, så har han vært følelsesmessig utro og uansett gått bak ryggen hennes. :(

Takk for din forståelse, betyr mye for meg. Håper dette ordner seg fort, akkurat nå er barne mine hovedprioritert.

• Liker 1
Skrevet

1. Separasjonspapirer, send inn med din underskrift, og om du får han til å signere, dess bedre. Lyv tilbake, si at du bare vil ha en tenkepause og at du må gjøre dette for å sikre at du har penger å leve av mens dere ikke bor sammen. Når det er gått ett år etter innvilget separasjon, søk skilsmisse.

2. Kontakt advokat vedr alt om huset, barna, osv. Har dere barn under 18 år vil det kreves megling, er barna voksne blir det enklere. Ha personer rundt deg som støtter dine valg.

Det er spesielt viktig at du leter frem alle papirer og dokumenter og sørger for å ha kontroll over disse. Hvis du betaler noe i for din mann, sørg for at han får regningen selv heretter.

Det kan være enklest å dra advokat inn allerede nå, det vil vise din mann at han ikke har noe valg. Men få med deg all dokumentasjon til advokaten uten at din mann vet det.

Lykke til.

Anonymous poster hash: 3a9c1...2ec

Tusen takk! Jeg skal se hva jeg får gjort i hemmelighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...