Gå til innhold

Hva vil det si å være vakker?

Gjest 1111

Anbefalte innlegg

Diskuterte dette med en venn i dag. jeg har alltid tenkt på vakker som billedskjønn og utseendemessig pen, men han mente at å være vakker var å ha en fin personlighet og utstråling.

Så - hva vil det si å være vakker for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lekebøll

Kommer helt an på hva det er snakk om, men en person er ihvertfall ikke vakker i mine øyne kun med et pent ytre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bruker ordet vakker så snakker jeg kun om utseende. Man kan da se en tilfeldig person på TV eller på gata og si at hun var vakker, uten å kjenne personens personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakker vil for meg være et nogenlunde pent utseende, MEN med en spesiell "indre glød" som stråler ut gjennom et pent smil og et flott indre. Altså langt ifra bare billedskjønn. Det skal noe mer til av indre kvaliteter, og da kanskje ikke så nødvendig at man er helt "perfekt" på utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan syns en mann/kvinne er vakker, helt til han/hun åpner munnen..Har de en attitude, eller oppførsel jeg finner frastøtende syns jeg ikke personen er vakker i det hele tatt.

Utrstråling gjør en person vakker syns jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constanze
Vakker vil for meg være et nogenlunde pent utseende, MEN med en spesiell "indre glød" som stråler ut gjennom et pent smil og et flott indre. Altså langt ifra bare billedskjønn. Det skal noe mer til av indre kvaliteter, og da kanskje ikke så nødvendig at man er helt "perfekt" på utsiden.

Helt enig! Det hjelper ingen verdens ting å ha et perfekt ansikt dersom man ikke har en god personlighet. De vakreste menneskene jeg vet av er slett ikke perfekte, men likevel utrolig vakre i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig! Det hjelper ingen verdens ting å ha et perfekt ansikt dersom man ikke har en god personlighet. De vakreste menneskene jeg vet av er slett ikke perfekte, men likevel utrolig vakre i mine øyne.

:Nikke:

Enig i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Hm, jeg leste en vitenskapelig beretning en gang om hva det vil si i å være vakker. Det hadde med matematikk å gjøre. De brukte det gyldne snitt. Skal lete litt om jeg ikke finner den artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

jeg synes utstråling har veldig mye å si

en jente som er blid og utadvendt blir mye vakrere enn hun ellers ville vært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Å være billedskjønn er én ting. Å være vakker er avhengig av utstrålingen. Et gammelt menneske kan være særdeles vakkert, og da har det ingen ting med hvor billedskjønn mann er å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Vakker er i mine øyne en person med sterk og positiv utstråling.. Jeg synes ikke man trenger å være fotomodellpen for å være vakker.

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Hm' date= jeg leste en vitenskapelig beretning en gang om hva det vil si i å være vakker. Det hadde med mattematikk å gjøre. De brukte det gyldne snitt. Skal lete litt om jeg ikke finner den artikkelen.

Er ikke det 1.62, eller noe da? Uansett er det et bestemt forhold mellom det meste på kroppen som de fleste kulturer finner vakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Dette skulle visst bare være fjeset, og likt for alle kulturer. Har ikke hatt tid til å lete etter artikkelen enda, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skulle visst bare være fjeset' date= og likt for alle kulturer. Har ikke hatt tid til å lete etter artikkelen enda, desverre.

Nei, det same målet gjekk faktisk igjen på heile kroppen faktisk; proporsjonane mellom fingerledd, hand, underarm, overarm, heile armen, total høgde osv. Ganske fascinerande. Eg har denne "maska" som vart lagt over bilete for å samanlikna med idealet, som ei gif fil. Tenker eg får kontrollera med meg sjølv og sjå om eg er perfekt... ;)

Og det same forholdet gjekk igjen mange andre plassar i naturen, og innan fotografering (det gyldne snitt) og meir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utstråling, tilstededeværelse, og omtanke, er tre ting som bør være tilstede før jeg kaller et menneske vakker.

Billedskjønn er noe jeg bruker på mennesker som kun har et flott utseende.........Det ultimate må jo da være å bli kalt billedskjønn og vakker......... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som utstråler kjærlighet og lykke er vakre syns jeg. Bare se på prinsesse Martha Louise, hun stråååler, og hun er helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...