AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Hei, jeg leste en tråd som handlet om det motsette her nede. Blir du oppgitt når menn av en annen kultur eller nasjonalitet blir i lag med en mann av din kultur? Eller er du likegyldig og lar kjærligheten være som den er? Anonymous poster hash: 8ad5d...bb9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Ja, jeg blir oppgitt! Det får de ikke lov til! Norske menn er norske kvinners eiendom, skjønner du! (Hvis vi følger samme logikk som enkelte brukere i den andre tråden) Anonymous poster hash: 12d41...9c9 5
nattsvermer Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Mente du kvinne av annen kultur? For homofile menn er generelt lite interessante for meg Men sånn ellers synes jeg det er greit at folk er sammen med den de vil, uavhengig av nasjonalitet eller kjønn. 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Ja, hehe, mente kvinne av en annen kultur og nasjonalitet. Anonymous poster hash: 8ad5d...bb9
sashimi Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Kunne ikke ha brydd meg mindre, hvorfor skal det gjøre meg noe? Synes synd i de som faktisk gidder å bruke energi i å blir "oppgitt og irritert" over at norske finner seg utenlandske partnere. Stakkars de som lever et så firkantet og a4 liv. Så nei, jeg blir ikke oppgitt når meg finner seg kvinner fra utlandet :-) 2
Marie90 Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Nei det bryr meg overhodet ikke. Jeg dater selv primaert menn som ikke er fra Norge (dog fra Europa eller USA) saa jeg hadde ikke hatt noe jeg skulle sagt uansett. Men nei det er jeg helt noytral i forhold til.
Alina X Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 Nei, såfrem det ikke er for å finne en partner å behandle han/henne dårlig. 2
Gjest Gneist Skrevet 19. februar 2014 #8 Skrevet 19. februar 2014 Nei, samtykkande vaksne kan få gjera seg i mellom nett det so gjer dei lukkelege. 2
Majott Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Hei, jeg leste en tråd som handlet om det motsette her nede. Blir du oppgitt når menn av en annen kultur eller nasjonalitet blir i lag med en mann av din kultur? Eller er du likegyldig og lar kjærligheten være som den er? Anonymous poster hash: 8ad5d...bb9 Jeg bryr meg ikke.
Gjest Halvor Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Tror det er spørst hvem. Mange er sinte på de som skaffer seg koner fra østen, men det er vel fordi "kvinner ikke skal være en manns eigendom" og de tror at de er mindre likeverdige partnere. Faktum er at de som regel er akkurat likt behandlet som enhver annen kvinne i Norge. Endret 19. februar 2014 av Halvor
Gjest avocadoen Skrevet 19. februar 2014 #11 Skrevet 19. februar 2014 Hvorfor skulle jeg i det hele tatt bry meg om det egentlig?
Colargol Skrevet 19. februar 2014 #12 Skrevet 19. februar 2014 Kan ikke skjønne at det handler om å "stikke av" -jeg mener, blir man forelska så blir man forelska. Det er nok ikke så mange nordmenn som bare holder seg hjemme her til lands hele livet lengre, de fleste reiser litt, drar på ferier. Mange jobber i utlandet, eller reiser gjennom jobben. Mange møter kjærligheten her hjemme men det trenger jo ikke å være en nordmann, -du kan være en glad turgåer som er født med ski på beina og appelsina i lomma og likevel møte en fyr fra Tanzania oppe på fjellet som elsker snøen og turisthyttefeirer, det er ikke så unormalt lengre. Verden er rett og slett mer "spredd for alle vindar", multikulturell om man vil, folk reiser og beveger på seg over land -og kontinentgrensene. Så kjærligheten kan man møte over alt, tilfeldighetene råder uansett om man holder seg hjemme eller er ute i den "store" verden. For meg blir dette spørsmålet som å si at de homofile eller lesbiske stikker av med alle mannfolka/kvinnfolkene -kjærligheten råder, folk har frihet til å gjøre hva de vil. Og for å være helt ærlig så synes jeg virkelig at det er mye koseligere med en masse happy mennesker som virkelig tør å satse på kjærligheten på tross av fordommer og begrensinger -enn å leve ulykkelig med noe man ikke ønsket bare fordi man ikke turte. Vi har bare ett liv! (iallefall som vi vet om) 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #13 Skrevet 19. februar 2014 Kan ikke skjønne at det handler om å "stikke av" -jeg mener, blir man forelska så blir man forelska. Det er nok ikke så mange nordmenn som bare holder seg hjemme her til lands hele livet lengre, de fleste reiser litt, drar på ferier. Mange jobber i utlandet, eller reiser gjennom jobben. Mange møter kjærligheten her hjemme men det trenger jo ikke å være en nordmann, -du kan være en glad turgåer som er født med ski på beina og appelsina i lomma og likevel møte en fyr fra Tanzania oppe på fjellet som elsker snøen og turisthyttefeirer, det er ikke så unormalt lengre. Verden er rett og slett mer "spredd for alle vindar", multikulturell om man vil, folk reiser og beveger på seg over land -og kontinentgrensene. Så kjærligheten kan man møte over alt, tilfeldighetene råder uansett om man holder seg hjemme eller er ute i den "store" verden. For meg blir dette spørsmålet som å si at de homofile eller lesbiske stikker av med alle mannfolka/kvinnfolkene -kjærligheten råder, folk har frihet til å gjøre hva de vil. Og for å være helt ærlig så synes jeg virkelig at det er mye koseligere med en masse happy mennesker som virkelig tør å satse på kjærligheten på tross av fordommer og begrensinger -enn å leve ulykkelig med noe man ikke ønsket bare fordi man ikke turte. Vi har bare ett liv! (iallefall som vi vet om) Det var heller ikke om de skulle få lov til det som var spørsmålet. Folk kan ikke gjøre noe med at folk gifter seg. Anonymous poster hash: 8ad5d...bb9
Stormborn Skrevet 19. februar 2014 #14 Skrevet 19. februar 2014 Generelt mener jeg at man hvertfall burde holde seg til sin egen religion/tro... Men oppgitt blir jeg bare av de feite, dvaskete mannfolka som skaffer seg thai-damer og filippinere som er 20 år yngre enn dem! 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #15 Skrevet 19. februar 2014 Syntes dette var et ganske interessant fenomen. Da jeg bodde i USA var det så tydelig at de asiatiske mennene virkelig hatet, de hvite eller svarte mennene, som var sammen med en asiatisk dame... De følte nok lit på at de asiatiske damene var de eneste som ville være sammen med de asiatiske mennene Anonymous poster hash: d2bab...57a
Colargol Skrevet 19. februar 2014 #16 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Det var heller ikke om de skulle få lov til det som var spørsmålet. Folk kan ikke gjøre noe med at folk gifter seg. Anonymous poster hash: 8ad5d...bb9 Vet ikke helt hvorfor du siterte meg, jeg skrev ingenting om dette. Og du har helt rett, ingen kan/burde bestemme over hvem som gifter seg med hvem, så fremt det ikke strider i mot de få lovene vi har, som stort sett er lagd for å beskytte barn. Men fordommer og press fra familie/samfunnet har overtaket på mange. Jeg svarte vel akkurat det jeg mente -kjærligheten har ingen grenser, jeg håper alltid at folk prøver så best de kan å bli lykkelige og ta de valgene som føles riktig for en selv. edit: skrivefeil Endret 19. februar 2014 av Colargol
Gjest Halvor Skrevet 19. februar 2014 #17 Skrevet 19. februar 2014 Syntes dette var et ganske interessant fenomen. Da jeg bodde i USA var det så tydelig at de asiatiske mennene virkelig hatet, de hvite eller svarte mennene, som var sammen med en asiatisk dame... De følte nok lit på at de asiatiske damene var de eneste som ville være sammen med de asiatiske mennene Anonymous poster hash: d2bab...57a Ehhh, feil. Årsaken til at de asiatiske damene er i lag med mange hvite menn er fordi at de asiatiske mennene jobber seg ihjel. De flinkeste i USA er vel i følge statistikk Kinesiske og andre øst-asiater. Fordi de har en slik god og arbeidsom kultur. Som igjen er grunnen til at de hvite mennene liker damene
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #18 Skrevet 19. februar 2014 Ehhh, feil. Årsaken til at de asiatiske damene er i lag med mange hvite menn er fordi at de asiatiske mennene jobber seg ihjel. De flinkeste i USA er vel i følge statistikk Kinesiske og andre øst-asiater. Fordi de har en slik god og arbeidsom kultur. Som igjen er grunnen til at de hvite mennene liker damene Men det forklarer jo ikke hvorfor de asiatiske mennene er så sure.... Anonymous poster hash: d2bab...57a 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #19 Skrevet 19. februar 2014 Tror nok ikke menns og kvinners situasjon er sammenlignbar her. Kvinner møter nok mye mindre konkurranse fra andre kvinner enn det menn gjør, grunnet likestillingsforskjeller og mer tradisjonelle kjønnsroller i andre land. En mann kan selv i konservative kulturer oftere gå for en kvinne av annen etnisitet/kultur enn det kvinner kan, i mange kulturer krever familien at hun skal gifte seg med en mann av samme etnisitet og religion. Dermed er en kvinne som tar til seg en fremmedkulturell mann mer sjeldent enn enn en mann som blir sammen med en fremmedkulturell kvinne. Anonymous poster hash: ff250...ba4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #20 Skrevet 19. februar 2014 Vet ikke helt hvorfor du siterte meg, jeg skrev ingenting om dette. Og du har helt rett, ingen kan/burde bestemme over hvem som gifter seg med hvem, så fremt det ikke strider i mot de få lovene vi har, som stort sett er lagd for å beskytte barn. Men fordommer og press fra familie/samfunnet har overtaket på mange. Jeg svarte vel akkurat det jeg mente -kjærligheten har ingen grenser, jeg håper alltid at folk prøver så best de kan å bli lykkelige og ta de valgene som føles riktig for en selv. edit: skrivefeil Fordommer og press fra familie har spesielt innvirkning på kvinners valg i mange kulturer. I mange sammenhenger er det rett og slett forbudt for kvinnen å innlede noe som helst med en hvit mann selv om hun aldri så gjerne ønsker det selv. Mennene fra disse familiene derimot, har oftere ingen slike begrensninger, noe som gjør at antallet ikke-vestlige menn med hvite vestlige kvinner mye høyere, for å ta et eksempel. Anonymous poster hash: ff250...ba4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå