Gå til innhold

svarer dere mobilen i begravelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ringte i dag til en person på et kontor, han svarte ikke så dama i sentralbordet sa at han kan være ute og satte meg over til mobilen hans. Han svarte med en gang men hørtes stresset ut og fortalte at han var i en begravelse. Jeg ble overrasket fordi han svarte tlf da og sa at jeg kan ringe igjen i morgen.

Jeg ble ganske paff. Er det virkelig vanlig å svare mobilen i en begravelse? Jeg trudde ikke at det var vanlig. Jeg slår mobilen helt av i begravelser, ikke bare lyden av.

Anonymous poster hash: 0c022...65d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Anonymous poster hash: 78a18...5b7

• Liker 13
Skrevet

Enten slår jeg av lyd og vibrering, eller så har jeg ikke med meg mobilen.

Hvis jeg hadde ventet på en viktig telefon hadde jeg lagt igjen en beskjed på svareren om at jeg var i begravelse og ville ringe opp igjen så fort som mulig.

Skrevet

Mobiltelefoner har ingen ting i en begravelse å gjøre. Det er totalt lavmål.

Anonymous poster hash: 36b3e...bb9
  • Liker 10
Gjest Trolletrine
Skrevet

Enig med AB. Skikkelig respektløst.

Skrevet

Jeg vil jo tro at han ikke svarte telefonen midt under sermonien, men under etterpålaget eller rett før eller etter begravelsen.

Personlig kan jeg godt si at jeg er i begravelse, selv om den teknisk sett ikke er startet enda.

• Liker 7
Skrevet

Om jeg i det hele tatt hadde tatt med meg telefonen i begravelse så ville jeg ha slått den helt av.

Men kan jo hende han svarte om det akkurat var litt "dødtid" (fælt ord å bruke...) mellom begravelse og det de eventuelt skulle gjøre etterpå?

• Liker 1
Skrevet

Dette er absolutt ikke OK.

Skrevet

Jeg hadde dødd av skam hvis jeg hadde glemt å skru av mobilen og den ringte i en begravelse.

Anonymous poster hash: 4d2be...416
  • Liker 3
Skrevet

Kommer an på hvem sin begravelse det er. Hvis det er en nabo man kjente litt, hvorfor ikke svare på en tekstmelding hvis det trengs. Gud.

Anonymous poster hash: 07cef...cdb
  • Liker 1
Skrevet

Kommer an på hvem sin begravelse det er. Hvis det er en nabo man kjente litt, hvorfor ikke svare på en tekstmelding hvis det trengs. Gud.

Fordi du er omgitt av mennesker som var glad i denne personen, og det er vanvittig respektløst. Nei, mobilen skrus HELT av i begravelse.

• Liker 8
Skrevet

Om jeg ventet på en ekstremt viktig telefon kunne jeg nok funnet på å skru på telefonen ETTER sermonien, hatt den på lydløs eller diskret vibrering og så tatt den om det var et øyeblikks om passet seg - altså hvor jeg enkelt kunne forlate rommet uten at det så rart ut. F.eks. på minnestunden etterpå før eller etter mat og taler. Eller i tiden mellom sermoni og minnestund. Men det skulle jaggu meg vært viktig, jeg hadde gjort det helt ekstremt diskret, og jeg ville ikke ha gjort det om det var noen veldig nær meg som hadde dødd.

Anonymous poster hash: 52e70...411
  • Liker 2
Skrevet

Nei, jeg ville selvfølgelig ikke svart. Om det var noe av enorm viktighet i forhold til jobb (type stor kontrakt som holder på å gå dukken etc.) så ville jeg kanskje dristet meg til å sende en melding etter seremonien når jeg f. eks var på toalettet.

Anonymous poster hash: d9c3d...21d
Skrevet

Vet ikke nøyaktig hvor han var men han sa at han måtte bli ferdig på kirkegården. Jeg pleier ikke slå på mobilen før det hele er over.

TS

Anonymous poster hash: 0c022...65d

Skrevet

Jeg tar den ikke engang med ettersom jeg er paranoid at lydlos plutselig ikke fungerer.

Skrevet

han svarte nok ikke midt i seremonien da.

mulig han gjorde det imellom kirka og samling etterpå. og måtte haste videre.

respektløst å svare i kirka og under kaffe eller hva folk har etterpå.

men man kan jo ikke bare regne med at det var det han gjorde.

har vært i begravelse og har da vært stunder hvor ingen hadde merket at jeg hadde svart en tlf mellom opplegget. og det var sikkert det han gjorde! og det er da ingen big deal...

Anonymous poster hash: 994ed...a5e
Skrevet

Hvis du er så respektløs så holder du deg unna begravelsen. Bare tanken på at du vil vurdere å ta opp mobilen for å se etter meldinger under en begravelse sier at du ikke hører hjemme der.

• Liker 5
Skrevet

Såklart svarer jeg ikke telefonen i begravelse. Noe så utrolig respektløst ovenfor andre "deltakere og sørgende".

Skrevet

Min far har en jobb som krever at han må svare på telefonen uansett når på døgnet det er. Hvis han er i en begravelse sender han ut melding til aktuelle parter om at han kun skal kontaktes om det er ABSOLUTT krise. I 99% av tilfellene ringer de en annen. De gangene de ringer ham, MÅ han svare. Noen har faktisk ikke et valg.

Ingenting i mitt liv krever at jeg svarer om noen ringer i en begravelse.

Så jeg ville ikke svart, men ringt opp igjen når det passet.

Skrevet

Min far har en jobb som krever at han må svare på telefonen uansett når på døgnet det er. Hvis han er i en begravelse sender han ut melding til aktuelle parter om at han kun skal kontaktes om det er ABSOLUTT krise. I 99% av tilfellene ringer de en annen. De gangene de ringer ham, MÅ han svare. Noen har faktisk ikke et valg.

Ingenting i mitt liv krever at jeg svarer om noen ringer i en begravelse.

Så jeg ville ikke svart, men ringt opp igjen når det passet.

Vet ikke hvordan din far løser det, men da ville jeg først sjekket med de nærmeste pårørende (hvis det ikke var ham selv) om det var ok, og deretter satt meg bakerst med mobilen på lydløs så jeg kunne sneket meg ut med minimal forstyrrelse.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...