Gå til innhold

Passer calla liljer til blonde brudekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Calla liljer er favoritt blomsten min. Kan jeg ha en enkel bukett til en blonde brudekjole?

Anonymous poster hash: 5f137...7d8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt.

Anonymous poster hash: ab182...0c1
  • Liker 2
Skrevet

Ja selvfølgelig kan du det.

Jeg hadde selv calla i en lilla farge, kjempefornøyd med buketten :-)

Skrevet

Det håper jeg virkelig, for det har jeg tenkt å ha! :) Noen som vet som de er i sesong i september?

Skrevet

Spør på blomsterbutikker. Calla blir vanligvis importert fra Holland og jeg har sett at de også nå fås kjøpt som potteplante. Hvilken farge skal du ha?

Skrevet

Takk for tips! Jeg vil gjerne ha svarte/mørkelilla/røde :)

Skrevet

Nei, det blir fullstendig stilkræsj.

Anonymous poster hash: 533fd...5f7
  • Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig kan du ha calla til blonde-kjole! Calla kan stort sett bestilles hele året. Men greit å være litt tildlig ute med bestilling så du er sikker på at du får det du vil ha :)

Skrevet

Akkurat den fargen ønsker jeg! Helt nydelig! Min mor skal binde buketten for meg, så jeg trenger kun blomstene. Kan de bestilles på Plantasjen f.eks? Hvis det er billigere. Noen som vet prisen per stk, sånn ca?

Skrevet

Jeg betalte for min favnbukett med 7 stk calla og noen grønne strå til og 3 knapphusblomster på blomsterbutikken inkl binding ca kr 1000,- de bestilte opp fra leverandør for meg og jeg var da innom for å godkjenne fargen noen dager på forhånd for å sikre på det ble riktig.

Tror nok du må regne mellom kr 75 - 100 pr stk.

Om Plantasjen har calla vet jeg ikke.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dytter litt på denne.

Buketten jeg skal ha blir lang og enkel. Med hvite calla liljer. Kjoler er en san patrick. Ganske enkel med slep. Masse blonder.

Vil buketten bryte helt med kjolen? Jeg ser mange har roser i en slags gammelrosa farge.

Flere som har meninger? :)

TS

Anonymous poster hash: 5f137...7d8
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er et bra valg. Til blondekjoler synes jeg det er fint med litt store blomster med store blader som liljer. Blomster med masse småblader, sånn smått-eføypynt, småkvister og mye smått detaljer synes jeg passer bedre til kjoler i glatt stoff med lite rysjer og blonder.

Så kjempeflott valg!

Anonymous poster hash: 80e78...dee
Skrevet

Skal ha Calla Liljer selv i buketten min, den flotteste buketten jeg har sett! :P

Halvsøstra til broren min er blomsterbinder å ho sa at prisen la på 60,- per blomst :)

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hvorfor skriver dere "calla" om disse blomstene? Er de ikke de samme som de som i alle år har hett "kala" på norsk?

Endret av Arabella
  • Liker 3
Skrevet

Hvorfor skriver dere "calla" om disse blomstene? Er de ikke de samme som de som i alle år har hett "kala" på norsk

Glemte ikke du et spørsmålstegn der?

Gjest Eurodice
Skrevet

Glemte ikke du et spørsmålstegn der?

Jo, det har jeg gjort. Retter nå. Men hadde det noe med mitt spørsmål å gjøre?

• Liker 1
Skrevet

Jo, det har jeg gjort. Retter nå. Men hadde det noe med mitt spørsmål å gjøre?

Nei, ikke egentlig. Men hva har spørsmålet ditt med denne posten å gjøre?

Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, ikke egentlig. Men hva har spørsmålet ditt med denne posten å gjøre?

Går du inn for å misforstå meg nå? Jeg spør om hvorfor dere sier "calla" og ikke "kala" som det alltid har hett her i landet, i alle gartnerier og blomsterbutikker.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...