Gå til innhold

lavkarbo-app!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det en lavkarbo-app, som man kan legge inn det man spiser og mengde i løpet av dagen, som regner ut hvor mange karbohydrater du har fått i deg? :) Hadde vært så kjekt. klart, jeg.kan jo bare skrive ned hva jeg har spist, samt mengde på et ark eller lignende, også regne karbohydratmengden for dagen/måltidet ut i fra det, men hadde jo vært enklere med en sånn app. :)

Anonymous poster hash: 76542...ab3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet dessverre ikke om noe app, men denne nettsiden er super www.diett.no (den var gratis før, men tror kanskje at man må betale nå)

• Liker 1
Skrevet

MyFitnessPal. Den er ikke laget som lavkarboapp, men den regner ut karbo, protein, fett og diverse vitaminer. Noen matvarer der disse ikke er registrert, men da er det bare å lete noen sekunder for å finne tilsvarende matvare med mer utfyllende info.

• Liker 2
Skrevet

MyFitnessPal. Den er ikke laget som lavkarboapp, men den regner ut karbo, protein, fett og diverse vitaminer. Noen matvarer der disse ikke er registrert, men da er det bare å lete noen sekunder for å finne tilsvarende matvare med mer utfyllende info.

Den var ikke dum. Men hvordan endrer man mengde på hva man har spist? Kom jo automatisk opp 100gram

• Liker 1
Skrevet

Og forresten, de matvarene jeg til nå har funnet og lagt inn har ikke noe mer info enn antall kalorier og hvor mange gram fett. Har jeg bare vært uheldig eller er det sånn på de fleste matvarer? For da var det jo ikke så mye hjelp i den appen

• Liker 1
Skrevet

De norske matvarene har som regel lite til ingen info, men hvis du søker på engelske (eller til og med svenske) navn i stedet så har de det. Og det kommer automatisk opp 100 g først, men du kan velge 1 gram og så antall, f.eks velg 1 gram som måleenhet, og velg 50 antall hvis noe veier 50 gram. Eller man kan bruke brøk i stedet, f.eks. 100 gram som måleenhet, og 1/2 antall = 50 gram

Litt krøkkete i starten kanskje, men man kommer rimelig raskt inn i det. Hvis man vil kan man også legge inn egne matvarer til eget bruk.

• Liker 2
Skrevet

Okai :) takk for svar

Skrevet

Tusen, tusen takk for svar og tips, skal sjekke de ut! :)

Anonymous poster hash: 76542...ab3

• 8 måneder senere...
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Nutrimo. Den inneholder de første norske matvarer, og de den eventuelt ikke har inneholdt kan jeg plotte inn selv :)

Anonymous poster hash: 5e480...61f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...