Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappa er i varetekt, brev- og besøksforbud, og rett på soning etterpå.

Vi har ikke fått noen informasjon ut over det han selv sa på de korte minuttene han fikk ringe.

Spørsmålet er; hva gjør vi nå? Hvor går vi herfra?

Han har bolig som han er i gang med å pusse opp utvendig, og siden han visstnok ser på flere år i fengsel må jo dette sikres på et vis. Kan vi få tilgang til pengene hans og få sikret stedet, evt. leie inn noen for å fullføre? Hva med alt av verktøy og div., dette står ute der han har hus og vi har ingen stedet å oppbevare. Kan vi selge dette? Hvordan går vi evt. frem for å finne ut av det?

Har vi rett til å snakke med hans advokat, har vi rett til å få vite mer om hva som skjer?

Har vi noen rettigheter i det hele tatt? Er det noens om vet?

("Vi" er for øvrig meg og mine to søsken, voksne alle sammen.)

Anonymous poster hash: 1dc55...2d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med advokaten.

Anonymous poster hash: 7e017...a8b
Skrevet

Fullmakt til og handle på hans vegne.

Kontakt advokat og han hjelper dere.

Anonymous poster hash: 667d2...a6c

Skrevet

Fullmakt til og handle på hans vegne.

Kontakt advokat og han hjelper dere.Anonymous poster hash: 667d2...a6c

Ops trykka AB.

Advokaten hans er jo deres kontakt når han sitter på lukket. Dere må få tak i han snarest og han formidler det dere vil fortelle til deres far.

Anonymous poster hash: 667d2...a6c

Skrevet

Lol

Ops trykka AB.

Advokaten hans er jo deres kontakt når han sitter på lukket. Dere må få tak i han snarest og han formidler det dere vil fortelle til deres far. Anonymous poster hash: 667d2...a6c

Lol.. Møkka knapp...

• Liker 1
Skrevet

Lol

Lol.. Møkka knapp...

Takk! Er dette vanskelig å få til? Jeg bor på en annen kant av landet, så det ble liksom litt styrete dette her...

Skrevet

Hva sitter han inne for?

Du må selvfølgelig ikke svare, blir bare så nysgjerrig. :P

Anonymous poster hash: 13421...145
Skrevet

Pappa er i varetekt, brev- og besøksforbud, og rett på soning etterpå.

Vi har ikke fått noen informasjon ut over det han selv sa på de korte minuttene han fikk ringe.

Spørsmålet er; hva gjør vi nå? Hvor går vi herfra?

Han har bolig som han er i gang med å pusse opp utvendig, og siden han visstnok ser på flere år i fengsel må jo dette sikres på et vis. Kan vi få tilgang til pengene hans og få sikret stedet, evt. leie inn noen for å fullføre? Hva med alt av verktøy og div., dette står ute der han har hus og vi har ingen stedet å oppbevare. Kan vi selge dette? Hvordan går vi evt. frem for å finne ut av det?

Har vi rett til å snakke med hans advokat, har vi rett til å få vite mer om hva som skjer?

Har vi noen rettigheter i det hele tatt? Er det noens om vet?

("Vi" er for øvrig meg og mine to søsken, voksne alle sammen.)

Skal gjerne gi dere råd, men jeg forstår ikke hvordan han kan ha ringt dere. Sitter han på brev og besøksforbud skal det ikke være mulig å ringe dere. Jeg synes også det er rart at ikke hans advokat har tatt kontakt hvis dere står hverandre nær.

Dere har ingen rettigheter ut over det han måtte gi til dere i fullmakt. Dette må følgelig gå gjennom hans advokat. Prøver dere å selge noe han eier uten nødvendige fullmakter da er det tyveri. Dere har ingen rettigheter i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet

Hva sitter han inne for?

Du må selvfølgelig ikke svare, blir bare så nysgjerrig. :P

Anonymous poster hash: 13421...145

Et godt råd er å styre sin nysgjerrighet, det er egentlig frekt å spørre om slikt.

• Liker 1
Skrevet

Regner med at advokaten, eller kanskje også fengslet tar kontakt i forbindelse med bevaring av hans eiendom og eiendeler. De har sikkert rutiner for slikt. Regninger o.l. fortsetter jo aktive selv om du sitter inne

Skrevet

Skal gjerne gi dere råd, men jeg forstår ikke hvordan han kan ha ringt dere. Sitter han på brev og besøksforbud skal det ikke være mulig å ringe dere. Jeg synes også det er rart at ikke hans advokat har tatt kontakt hvis dere står hverandre nær.

Dere har ingen rettigheter ut over det han måtte gi til dere i fullmakt. Dette må følgelig gå gjennom hans advokat. Prøver dere å selge noe han eier uten nødvendige fullmakter da er det tyveri. Dere har ingen rettigheter i det hele tatt.

Han fikk ringe en av oss i går. Brev- og besøksforbud i to uker. Ikke spør meg hvorfor han fikk ringe, men det gjorde han altså. Men ikke for annet enn å si "jeg sitter inne og blir sittende" og nevnte helt kort hva slags kriminalitet det var snakk om.

Vi skjønner at vi ikke kan gjøre noe uten fullmakt, spørsmålet var om vi har noen rettigheter til å få informasjon om hva, hvordan og hvor lenge, så vi vet hva vi skal forholde oss til.

Har snakket med hans advokat nå, det var visst veien å gå i følge jourhavende jurist, og advokaten skulle snakke med ham og komme tilbake til meg. Så det order seg vel.

Regner med at advokaten, eller kanskje også fengslet tar kontakt i forbindelse med bevaring av hans eiendom og eiendeler. De har sikkert rutiner for slikt. Regninger o.l. fortsetter jo aktive selv om du sitter inne

Ja, jeg regner med det blir oss som må ta oss av sånt? Jeg har aldri vært borti dette før, så er helt grønn, derfor denne tråden. Men ser ut til at vi finner veien.

Skrevet

Hmm.. Ville vurdert og ringe politiet og fått vite hvem hans advokat er ? Og deretter tatt kontakt og fortalt ham hvem du er.

Kan ikke så alt for mye om det systemet der men =(

Skrevet

Hmm.. Ville vurdert og ringe politiet og fått vite hvem hans advokat er ? Og deretter tatt kontakt og fortalt ham hvem du er.

Kan ikke så alt for mye om det systemet der men =(

Det har vi gjort.

Advokaten kunne ikke si så mye annet enn å bekrefte det pappa sa i går, også skulle han snakke med ham og høre om det var noe vi skulle gjøre nå mens han ikke kan prate med oss sjøl.

Ikke så mye klokere, men har i hvert fall fått oppretta kontakt med adokaten hans.

Skrevet

Han fikk ringe en av oss i går. Brev- og besøksforbud i to uker. Ikke spør meg hvorfor han fikk ringe, men det gjorde han altså. Men ikke for annet enn å si "jeg sitter inne og blir sittende" og nevnte helt kort hva slags kriminalitet det var snakk om.

Vi skjønner at vi ikke kan gjøre noe uten fullmakt, spørsmålet var om vi har noen rettigheter til å få informasjon om hva, hvordan og hvor lenge, så vi vet hva vi skal forholde oss til.

Har snakket med hans advokat nå, det var visst veien å gå i følge jourhavende jurist, og advokaten skulle snakke med ham og komme tilbake til meg. Så det order seg vel.

Ja, jeg regner med det blir oss som må ta oss av sånt? Jeg har aldri vært borti dette før, så er helt grønn, derfor denne tråden. Men ser ut til at vi finner veien.

Dere får nå håpe at brev og besøk går ut etter 14 dager. Da vil han ha mulighet til å ringe dere men ikke så lange samtaler. Han vil kun disponere 20 minutter i uka med mindre han søker økning. Advokater har dårlig tid og dette er dagligdags for dem. Dere er nødt til å ta det med ro, prøv heller å dekke til verktøy med plast for at det ikke skal bli ødelagt.

At han går direkte over til soning som du sier er vanskelig å vite med mindre saken er av en slik karakter at det strider imot den almene rettsoppfatning at han er ute. Blir han sittende inne lenge må bolig leies ut eller selges, ellers vil det forfalle til han er ute. Lykke til!

Skrevet

Det har vi gjort. Advokaten kunne ikke si så mye annet enn å bekrefte det pappa sa i går, også skulle han snakke med ham og høre om det var noe vi skulle gjøre nå mens han ikke kan prate med oss sjøl. Ikke så mye klokere, men har i hvert fall fått oppretta kontakt med adokaten hans. Anonymous poster hash: 1dc55...2d0

Han må gå igjennom med deres far hva han får lov og si å hva som ikke skal nevnes(om det er noe)

Dere må ta tiden til hjelp.

Vært der dere er angående en slektning og er ikke noe gøy..

Skrevet

Dere får nå håpe at brev og besøk går ut etter 14 dager. Da vil han ha mulighet til å ringe dere men ikke så lange samtaler. Han vil kun disponere 20 minutter i uka med mindre han søker økning. Advokater har dårlig tid og dette er dagligdags for dem. Dere er nødt til å ta det med ro, prøv heller å dekke til verktøy med plast for at det ikke skal bli ødelagt.

At han går direkte over til soning som du sier er vanskelig å vite med mindre saken er av en slik karakter at det strider imot den almene rettsoppfatning at han er ute. Blir han sittende inne lenge må bolig leies ut eller selges, ellers vil det forfalle til han er ute. Lykke til!

Ja, vi får vel ta det litt mer med ro. Var bare ikke helt forventet, og ikke noe vi har vært oppe i før, så litt stresset blir vi.. :)

Problemet er mest det at vi bor langt borte fra der han har bolig. Så vi vil gjerne få gjort alt vi kan når vi er der, derfor trenger vi å vite hva vi skal gjøre og hva som er lov å gjøre.

Men vi får avvente litt, og evt. la det stå til forbudene er oppheva.

Advokaten bekreftet at det blir direkte til soning etter at saken kommer opp om en måned, så jeg tror ting er ganske entydige.

Takk for lykkeønskning. Det går vel bare godt det her og! :)

Skrevet

Et godt råd er å styre sin nysgjerrighet, det er egentlig frekt å spørre om slikt.

Det kan vi allikevel gi faen i.

Mest sannsynlig er det kriminalitet mot staten. Stå på, TS! Jeg er sikker på at du kan gå via advokat for å sloss for å få opphevet brev og besøksforbud mtp egne eiendeler.

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden illustrerer bra mye av det Waco skriver.

Skrevet

Denne tråden illustrerer bra mye av det Waco skriver.

Jasså?

Skrevet

Det kan vi allikevel gi faen i.

Mest sannsynlig er det kriminalitet mot staten. Stå på, TS! Jeg er sikker på at du kan gå via advokat for å sloss for å få opphevet brev og besøksforbud mtp egne eiendeler.

Du sier du er sikker på! Det høres rart ut da du ikke kan noe om hvordan dette fungerer. Har han fått brev og besøksforbud er dette gjort gjennom en dommer. Her gjelder vanlige regler om anke vedtaket videre og det kan ikke gjøres av andre enn den som er varetektsfengslet. Familie har ingen rettigheter her overhode, dette er ikke noe jeg bare er sikker på! Dette er noe jeg vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...