Gå til innhold

Strikker babyteppe, ble for kort i bredden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Mens jeg sitter og ruger så driver jeg og strikker et babyteppe. Er nesten ferdig, men innser at det er litt for kort i bredden.. Er generellt ikke noe flink til å strikke, kan bare det helt grunnleggende, og har prøvd å google meg til løsninger på hvordan jeg kan gjøre det lenger i bredden uten hell..

Så da spør jeg dere strikkeglade kg'ere om hjelp! Er det mulig at jeg strikker en remse som jeg da kan sy på teppet på ett eller annet vis uten at det ser påsydd ut? Evt. Andre måter å gjøre det bredere på?

Håper dere skjønner hva jeg mener!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Beklager, leste feil.

Endret av Maneo
Skrevet

Du kan ikke ta opp igjen der du har felt av, og strikke videre, da?

Det er jo ikke så enkelt når teppet er for smalt.

Du hekle rundt, eller du kan plukke opp masker langs kanten (på begge sidene) og strikke teppet bredere.

Eventuelt kan du lage en pute eller noe annet av dette, og starte på nytt med nok masker.

:heks:

• Liker 1
Skrevet

Derfor jeg slettet innlegget. ;-)

Men ja, du kan plukke opp masker langs kanten. Butikker som selger garn hjelper deg sikkert. :-)

Skrevet

Derfor jeg slettet innlegget. ;-)

Men ja, du kan plukke opp masker langs kanten. Butikker som selger garn hjelper deg sikkert. :-)

Beklager - jeg siterte sikkert akkurat i det du slettet!

:heks:

Skrevet

Du kan strikke teppet så langt du vil ha det, også kan du for eksempel strikke det bredere med denne teknikken? :)

Skrevet

Plukk opp masker i siden og strikk en kant. Om du lager det på alle fire sider vil det se ut som om det er meningen at det skulle være sånn. ;)

Anonymous poster hash: 7c789...19b
Skrevet

Det kommer litt an på - hvordan har du strikket teppet?

Gjetter på at det er helt enkelt rillestrikka kanskje, der du har lagt opp litt for lite masker? :) Om du plukker opp masker langs langsiden så vil rillene på det stykket gå på tvers av resten.

Det går å strikke en ekstra remse og sy den på ja :) å sy sammen rillestrikk kan bli usynlig søm fra forsiden, vil nok synes litt på baksiden. Jeg ville strikka en remse og sydd på :)

Anonymous poster hash: 63078...798

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...