norvel Skrevet 19. februar 2014 #1 Skrevet 19. februar 2014 Nå er det under 4 mnd til bryllupet og alt er ordnet... trodde jeg ja! Igår ringte ansvarlig for lokalet og forteller at de har fått omfattende vannskader i lokalet. Her snakker vi kjole i boks, dressen kjøpt, kirken booket og maten/blomster og bryllupsreisen bestilt. Og selvfølgelig det værste av alt, invitasjonene er sendt og har fått svar fra MANGE om at de kommer. Noen har til og med bestilt flybiletter.. Og vi bor selvfølgelig i Tromsø.. Har ringt til ALLE i hele byen som har lokaler, og er for sent ute da alt er opptatt. Eneste lokalet jeg fant er 25000, noe som er langt utenfor budsjettet.. Hva gjør jeg? Vi har invitert 45 stk.. Kanskje fortelle alle hva som er skjedd og si at festen holdes senere? Ta de nærmeste ut på restaurant? Må jo likevell "avlyse" festen.. åh, er så fortvilt nå!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #2 Skrevet 19. februar 2014 Finnes ikke noe forsikring som dekker mellomlegget til det lokalet som er ledig? Eventuelt at de som eier det vannskadede lokale får utbetalt fra forsikring og kan betale mellomlegget for dere? Det er jo fire måneder til, så egentlig burde de kanksje klare å fikse vannskadene?? Anonymous poster hash: 50916...81c 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #3 Skrevet 19. februar 2014 Tenk "der det er hjerterom, er det husrom". Kan det være noen som har et hus - eller en hytte (!) i nærheten som kunne vært aktuelt? Jeg hadde blitt så desperat at jeg hadde annonsert i avisa. Sikkert noen privatpersoner som kan komme med en hjelpende hånd. Anonymous poster hash: 9dad5...41c 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #4 Skrevet 19. februar 2014 Det finnes ikke et ungdomshus/foreningslokale et eller annet som er ledig? Anonymous poster hash: cdad2...cb9 2
Løvefrøken Skrevet 19. februar 2014 #5 Skrevet 19. februar 2014 Kanskje de som eier det lokalet som ble skadet har noen kontakter og kan skaffe dere bedre avtaler enn dere får til på egen hånd? Ofte er det lettere for profesjonelle å løse slikt enn privatpersoner 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #6 Skrevet 19. februar 2014 Ta det dyrere lokalet. Dere må jo bare gjøre det. Anonymous poster hash: 3d5c9...0da 1
Pimpel Skrevet 19. februar 2014 #7 Skrevet 19. februar 2014 (endret) Jeg hadde tatt det andre lokalet. Klarer dere 25 000 kr ekstra? Ellers var det et godt tips med annonse i avisen. Håper det ordner seg! Endret 19. februar 2014 av Pimpel
norvel Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2014 Gulvet i lokalet må rives opp og legges på nytt. De kommer ikke til å gjøre det før de har fått avklaring fra forsikringsselskap. Ble jo selvfølgelig irritert og spurte hva de mente jeg skulle gjøre.. Vi skulle skrive kontakt på mandag, så vi har jo ingen kontrakt heller. Vi har rett å slett ikke råd til lokalet til 25000, da må vi avbestille bryllupsreisen, tape pengene på den (forsikringsselskapet mener det ikke er gyldig grunn for å få pengene tilbake og det er greit nok) Har sjekket opp alt fra partytelt på grusbaner til låver uten dyr til campingplasser og kantiner/gymsaler.. De aller fleste lokalene i byen må man bestille mat med servitør, vakthold osv.. Alt blir for dyrt.. Vil ikke ta lån for å holde festen, siden vi har bestilt reisen.. Det føler jeg blir helt feil. Hva kan man si til gjestene da? Sånnsett er det jo kun venner og familie som er invitert, alle er jo glade i oss, så er jo ingen som blir sinte/sure på oss, det er jo ikke vår feil.. Uff, men ganske flaut syns jeg det er!
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #9 Skrevet 19. februar 2014 Personlig så ville jeg ikke ha avlyst så tett opp mot bryllupet.. Jeg ville ha lånt 25 000 av foreldre eller liknende, til det andre lokalet. Forøvrig god idé å putte det i avisa Om du skal avlyse bryllupet så bør du gjøre det ASAP. Kjedelig for folk å kjøpe bryllupsgaver o.l. om det ikke blir noe av. Anonymous poster hash: e89f5...db2 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #10 Skrevet 19. februar 2014 Hadde ikke reist så langt bare for å gå i kirka og ingen selskap etterpå. Hvis dere ikke vil betale nytt lokalet så avlys bryllupet da og ta det senere. Anonymous poster hash: e4cd7...a16 1
Snartbrud82 Skrevet 19. februar 2014 #11 Skrevet 19. februar 2014 Sjekket kurs og konferansesenter ? Folkhøgskuler ? Forsamlingshus ved båthavn ?? Mange muligheter, håper du finner eit anna lokale 1
Gjest Naria Skrevet 19. februar 2014 #12 Skrevet 19. februar 2014 Jeg hadde skrapt sammen penger til et nytt lokale, hvis det absolutt ikke fantes noe annet sted å ha det. Evt så hadde jeg hatt festen hjemme. 45 er ikke sååå mange, så selv om det kan bli trangt bør det gå på et vis.
snusmumriken Skrevet 20. februar 2014 #13 Skrevet 20. februar 2014 Jeg ville forsøkt å få gjennomført - hvis folk har kjøpt flybilletter til Tromsø - vet ikke hvor mange det er snakk om, men det skal ikke mange par til før det runder 25000. Ergo, at gjestene taper like mye penger som det et dyrere forsamlingshus koster. Jeg ville forsøkt å få et privat lån (foreldre?) for å dekke det, eller finne noe billigere - det må da være noe. Forresten, telt i hagen? Evnt. telt i hagen til noen dere kjenner med stor hage?
lykkelige.meg Skrevet 20. februar 2014 #14 Skrevet 20. februar 2014 Syns det høres rart ut at det ikke skal være mulig å finne noe slags lokale. Gymsal på skole? Grendehus? Kantine hos bedrifter? Hva med å legge hele bryllupet til restaurant? For at det ikke skal bli alt for mye dyrere forutsetter det jo at dere uansett skal kjøpe all mat. Dersom dere blir nødt til å leie restaurant eller annen plass hvor dere må kjøpe all drikke fra lokalet kan dere i nødstilfelle stå får drikke frem til etter middag/kaffeavec og la gjestene selv kjøpe resten av det de vil drikke. Evt la de få et par drikkebonger hver.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #15 Skrevet 20. februar 2014 Jeg tror også det er mulig å finne noe annet. Kantine på bedrift må være mulig! Hvis ingen av dere har kantine på jobben deres, hør med nær familie og venner, forlovere etc etc. Jeg har vært i bryllup i kantiner på to ulike skoler - da det var noen i familien som jobbet på en skole og kunne ordne tilgang. Det fungerte kjempefint. Anonymous poster hash: da2f9...b3a
yxnyx Skrevet 20. februar 2014 #16 Skrevet 20. februar 2014 Jeg ville tatt opp et lån for å ha det lokalet til 25 000. Siden dere skal ha fest med kjole, dress og bryllupsreise kan dere vel ikke ha en alt for trang økonomi? Skjønner at det virker litt skummelt, men siden dere ikke får avlyst bryllupsreisen, og allerede har bestilt andre ting, så blir kanskje det den billligste løsnigen tross alt?
cassio Skrevet 20. februar 2014 #17 Skrevet 20. februar 2014 Har du vurdert ungdomshus som ligger litt utenfor byen? Det finnes flere på Kvaløya for eksempel.
norvel Skrevet 21. februar 2014 Forfatter #18 Skrevet 21. februar 2014 Vi fant til slutt en restaurant i byen som tok 38 av de 45 gjestene, så da ringte vi rundt til et par venninner og kompiser som bor i byen og fortalte situasjonen og at vi desverre ikke hadde mulighet for å ha med kjærestene deres, som vi forsåvidt ikke kjenner eller møtt (Selvfølgelig ikke samboere, gifte par osv).. Litt flaut, men de ble ikke værken sure eller fornærmet. Det var også et 4 stk som ikke kunne komme før vi sa noe, så den var vi jo litt heldige med. Det var selvfølgelig en og annen restaurant som kunne ta oss alle slik som peppes pizza, men da fikk vi ikke sitte samlet og da blir det ingen taler osv. Veldig fornøyd med utfallet. Dessuten får vi servert tapas, som er favoritten til både meg og samboern Å ta lån for bryllupet fordi vi ikke hadde fått plass til typen til venninna mi som jeg aldri har møtt va helt uaktuelt. Nei, vi tok oss en runde med oss selv og fant ut at det er vår dag, og vi skal ha det fint uannsett om det ble en liten flause og uforutsette hendelser. Noen ganger er man bare uheldig! Uannsett, takk for alle tipsene, dere er gode å ha 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå