pippip Skrevet 19. februar 2014 #1 Del Skrevet 19. februar 2014 Jeg har en polar RCX5 klokke som jeg kjøpte for et år siden. Den siste tiden har jeg hatt store problemer med å få den til å måle riktig. Det virker som den mister kontakten mesteparten av tiden og viser mye lavere puls enn normalt. (feks viser klokka 100-120 i puls mens jeg løper som gal på tredemølle, måleren på mølla viser samtidig 180). Den kan vise puls på 50-60 flere minutter for så å fyke opp til 220 og ned igjen. Noe som selvfølgelig ikke er riktig. Jeg har prøvd å skifte batteri i beltet og klokken er fulladet. Har alltid vann på beltet før jeg tar det på. Er det noen som har opplevd det samme og som har noen gode råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #2 Del Skrevet 19. februar 2014 Vet ikke hvilken type belte som følger med denne klokken, men hvis det er en variant der du fester selve elektronikkenheten til beltet med trykknapper kan det være dårlig kontakt der. Slike belter bør også vaskes i maskin regelmessig. Hvis dette er tilfelle kan du kjøpe nytt belte og fortsatt bruke den gamle elektronikkenheten. Anonymous poster hash: e14fa...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippip Skrevet 19. februar 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 19. februar 2014 Det er et sånt belte hvor man fester en brikke fast med trykknapper ja. Jeg skylder den alltid etter bruk, men har ikke tenkt på å putte den i vaskemaskinen. Får prøve det. takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magicpie Skrevet 19. februar 2014 #4 Del Skrevet 19. februar 2014 Støtter forslaget om å vaske beltet i maskin, har hatt samme problem som deg og ofte har det løst seg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. februar 2014 #5 Del Skrevet 19. februar 2014 Det står at den skal vaskes etter ca hver femte trening. Jeg lar det gjerne gå mer sånn syv-åtte treninger mellom hver vask i maskin, og det ser ut til å gå helt fint. Bare husk å ikke tromle beltet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piken2 Skrevet 19. februar 2014 #6 Del Skrevet 19. februar 2014 Min gjorde det samme, men jeg vasker min i maskin etter 5-6 treninger, og etter hver trening med litt såpe. Kroppssåpe, noe mildt noe. Vasker beltet i vaskepose, sammen med treningstøyet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noisy Skrevet 19. februar 2014 #7 Del Skrevet 19. februar 2014 Jeg fikk beskjed om å ikke vaske beltet i vaskemaskin jeg, de sa det kunne ødelegge sensorene i knappene dere som vasker i vaskemaskin, har dere gjort det lenge? Og de funker som vanlig fortsatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magicpie Skrevet 19. februar 2014 #8 Del Skrevet 19. februar 2014 (endret) På mitt Polar pulsbelte står det at det kan vaskes i maskin på 40 grader. Har gjort det mange ganger, og funker helt bra ja. Hvis det derimot går lenge mellom vaskene, så begynner det å fuske.. Edit: Forresten, lurt å ha pulsbeltet i en vaskepose inni maskina! Endret 19. februar 2014 av magicpie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #9 Del Skrevet 19. februar 2014 Hva med slike belter, der belte og sensor er integrert i hverandre? Aldri vasket mitt i maskin, men vasker så klart med såpe under vasken innimellom. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSMs5ZrejyFD8UXhHSw-_I6sOj6kf4nxrQZdQeQFVAcvaayeAdJ Anonymous poster hash: f506c...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #10 Del Skrevet 19. februar 2014 Disse vil nok gå i stykker dersom du prøver med vaskemaskin.Anonymous poster hash: e14fa...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #11 Del Skrevet 19. februar 2014 Leser dere ikke instruksjonen når dere kjøper en ny pulsklokke, da? Det står klart og tydelig at den skal vaskes i maskin etter hvert 5. gangs bruk, som nevnt her av andre. Anonymous poster hash: 024d0...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 22. februar 2014 #12 Del Skrevet 22. februar 2014 Jeg hadde problemer med min polar. Flere av de samme symptomene som du nevner. Jeg løste det med å sende klokken og pulsbelte til polar i oslo. De fikset og er superraske i tillegg. Hos meg var problemet pulsbelte. Du registrere saken din på nettet. Skriver ut en kopi og legger ved. Så sender du avgårde. Så får du superrask service og mottar greiene i posten. Ikke kostet det noe heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå