Gå til innhold

lei, sliten og litt nedenfor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her å skjønner ikke mye på dettettidspunktet.

Idag er det 21 dager siden egget ble satt tilbake i livmoren. Forrige uke var det testdag, og jeg har fått positive tester.

Dagen etter testdag begynnte jeg å blø, friskt blod. Men det var bare denne dagen, siden har det ikke vært noenting.

Idag er jeg 8 dager over sist mens. Og har nå fått negative tester. Har vært hos legen å tatt blodprøve, venter på svar.

Går å har mensmurringer heletiden, og dette har jeg hadd siden sist helg.

Noen som har opplevd noe lignende?

Når vil mens komme, hvis dette er et misslykket forsøk? :-/

Sist gang kom mens dagen før testdag.

Anonymous poster hash: f4110...a7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja har hatt det samme dessverre. Kan virke som det var et embryo som satt seg fast i livmorveggen men som gikk til grunne igjen?

Det er visst ganske vanlig, og mange vet ikke om det engang siden det skjer rundt IKM. Opplever da bare en litt sen mens.

Anonymous poster hash: 40b88...927
Skrevet

Ja har hatt det samme dessverre. Kan virke som det var et embryo som satt seg fast i livmorveggen men som gikk til grunne igjen?

Det er visst ganske vanlig, og mange vet ikke om det engang siden det skjer rundt IKM. Opplever da bare en litt sen mens.

vet det er vanlig at egget fester seg, men at det slipper igjen. Men da skulle jeg vell fått mens?

Hadde ikke vondt da jeg hadde den ene blødningen forrige uke. Å hvis det evt har vært en SA skulle jeg vell ha hatt vondt og blødd i flere dager en bare 1 dag?

Det er vist ikke unormalt å ha blødninger i et prøverørsvangerskap (om jeg kan kalle det for det).. har iallefall lest det, men vet ikke om det er tilfelle.

Har også tenkt på svangerskap utenfor livmoren, men vet ikke hva som er symptomene på det?. Blir bare litt nedenfor av dette, usikkerheten av å ikke vite noe sikkert.

-TS

Skrevet

Ved kjemisk graviditet (fester seg men slipper igjen) kan mensen være ganske forsinket. En annen forklaring kan være graviditet utenfor livmor. Det kan også være at blødningen du fikk var mens, mengden blod kan være ganske liten, og vil alltid være annerledes enn ved en vanlig mens.

Ventetiden suger. Men det er dessverre ikke så mye annet å gjøre enn å vente på blodprøvene fra lege.

Skrevet

Igår kjente jeg et press nede i magen, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Men det var som at nedre del av magen ble trykket nedover. Ubehagelig følelse. Dette varte en stund, før det gikk over. Har forøvrig fortsatt smerter i korsryggen, å støl i mageregionen. Brystene føles tunge, men dette tar jeg ikke som noe sikkert tegn. Stikker i dem av og til.

Er trett og uopplagt, men det er vell ikke rart siden det er mange tanker som svirrer i hode både natt og dag.

Har ett barn fra før, og hadde ingen blødninger i det svangerskapet, hadde bekkenløsning og kvalme. Men ellers ingen andre plager.

-TS

Skrevet

Som Athene sier kan det være det tar litt tid før det kommer, og mengden blod trenger ikke være stor, siden du da isåfall var så "kort på vei"... Jeg hadde også en kjemisk og den mengden som kom ut var virkelig ikke mye, kunne gå med truseinnlegg etter noen timer faktisk, det var jo ikke mye som skulle ut.

Skrevet

Som Athene sier kan det være det tar litt tid før det kommer, og mengden blod trenger ikke være stor, siden du da isåfall var så "kort på vei"... Jeg hadde også en kjemisk og den mengden som kom ut var virkelig ikke mye, kunne gå med truseinnlegg etter noen timer faktisk, det var jo ikke mye som skulle ut.

ja det er vell det som har vært.

Så nå må jeg gå en mnd før neste mens kommer, før jeg er i normal syklus igjen?

Mulig det er dumt spørsmål, men jeg har aldri opplevd dette før. Vil mensmurringene henge i lenge? Skulle ønske de gikk over fort...

-TS

Skrevet

Mulig det er dumt spørsmål, men jeg har aldri opplevd dette før. Vil mensmurringene henge i lenge? Skulle ønske de gikk over fort...

-TS

Hvis du er del av IVF-opplegg så får du sikkert vite. Vet ikke hvordan de gjør det i Norge, en venninen av meg har vært på IVF i 2 år nå, og hun sier de alltid må vente en syklus i mellom før neste forsøk.

Men vent på blodprøvene iallefall og se hva som skjer.

Kan jo hende at du har fått en dårlig batch av tester, med mindre du testet med forskjellige tester og alle ble negative.

Lykke til

Skrevet

-TS

Det er umulig å si. Foreløpig er det bare å vente på svar på blodprøven. Dersom du opplever unormale smerter må du ta kontakt med lege så snart som mulig. Jeg ville nok også ringt klinikken og bedt om en time for innvendig ultralyd, da kan de se om livmorslimhinnen er brutt ned (dvs mens er ferdig) evt. hvilken tykkelse den har i forhold til egginnsett.

Jeg synes plagene/symptomene etter forsøk kjentes i 1-3 måneder etterpå. Man har vært gjennom en ekstrem hormonstimulering, eggstokkene er mye større enn normalt, og man har hentet ut mange egg. Rare murringer, stikninger, ømme bryst og så videre kan kjennes i lang tid etterpå.

Skrevet

Hvis du er del av IVF-opplegg så får du sikkert vite. Vet ikke hvordan de gjør det i Norge, en venninen av meg har vært på IVF i 2 år nå, og hun sier de alltid må vente en syklus i mellom før neste forsøk.

Men vent på blodprøvene iallefall og se hva som skjer.

Kan jo hende at du har fått en dårlig batch av tester, med mindre du testet med forskjellige tester og alle ble negative.

Lykke til

har fåttpositiv på CB pluss, og positiv på A1. Og en nesten ikke synlig strek på disse testene de selger i vanlig dagligvarebutikk.

Men har fått negativ på A1 nå i går og dagen før..

Var derfor jeg tok turen til lege for å få tatt blodprøve, siden blodbrøve er 100% sikker.

Så det er vell bare å vente..

-TS

Peker ikke flere tester.

Skrevet

Det er umulig å si. Foreløpig er det bare å vente på svar på blodprøven. Dersom du opplever unormale smerter må du ta kontakt med lege så snart som mulig. Jeg ville nok også ringt klinikken og bedt om en time for innvendig ultralyd, da kan de se om livmorslimhinnen er brutt ned (dvs mens er ferdig) evt. hvilken tykkelse den har i forhold til egginnsett.

Jeg synes plagene/symptomene etter forsøk kjentes i 1-3 måneder etterpå. Man har vært gjennom en ekstrem hormonstimulering, eggstokkene er mye større enn normalt, og man har hentet ut mange egg. Rare murringer, stikninger, ømme bryst og så videre kan kjennes i lang tid etterpå.

skal kontakte sykehuset når jeg har fått svar på blodprøven, synes det er unødvendig å ringe bare for å fortelle at jeg venter på svar på blodprøve. Fikk bare beskjed derifra da jeg ringte i forrige uke at jeg skulle ta ny test over helgen, og at jeg måtte følge med blødningen.

Derfor valgte jeg å ta blodprøve da jeg fikk to tester som var negative.

Gleden var jo så stor da jeg fikk positive tester, når jeg fikk negativ ble gleden drept for å si det slik...

Fra nå av kommer jeg ikke til å stole på noen hjemmefester, å blir vell fæst inventar på legekontoret etter hvert nye forsøk..

-TS

Skrevet

skal kontakte sykehuset når jeg har fått svar på blodprøven, synes det er unødvendig å ringe bare for å fortelle at jeg venter på svar på blodprøve. Fikk bare beskjed derifra da jeg ringte i forrige uke at jeg skulle ta ny test over helgen, og at jeg måtte følge med blødningen.

Derfor valgte jeg å ta blodprøve da jeg fikk to tester som var negative.

Gleden var jo så stor da jeg fikk positive tester, når jeg fikk negativ ble gleden drept for å si det slik...

Fra nå av kommer jeg ikke til å stole på noen hjemmefester, å blir vell fæst inventar på legekontoret etter hvert nye forsøk..

-TS

Neida, behold rasjonaliteten din, normalt sett fungerer jo testene, men som jeg skrev kan det være at du har fått en dårlig batch av testene.

Du sa at du etter blødningen har brukt A1 tester. Jeg antar at de kom i samme pakke. Jeg hadde testet med et annet merke.

Skrevet

Neida, behold rasjonaliteten din, normalt sett fungerer jo testene, men som jeg skrev kan det være at du har fått en dårlig batch av testene.

Du sa at du etter blødningen har brukt A1 tester. Jeg antar at de kom i samme pakke. Jeg hadde testet med et annet merke.

ja det var en pakke med to tester i. Men i mitt første svangerskap fikk jeg ikke positiv på disse A1 testene tungrodd for at jeg faktisk var gravid. Testet med disse testene da jeg var ca 1 uke over mens, men ble bare negativ. Men til tross for at jeg var gravid fikk jeg bare 1 positiv test, å det var før mens skulle komme.

Det tok laaaang tid før jeg fikk "gravid" på CBD. Mulig jeg er treg på Å skille ut Hcg i urinen.

-men skal kjøpe et annet merke, prøve med Doc Morris kanskje, det er det eneste jeg ikke har prøvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...